Хора, метрото и конвенционалния влак имат само едно общо и то е междурелсието от 1435 мм. От там нататък двата влака нямат никаква прилика. За да се направи отклонение от Дружба (при съществуващата гара Искър), трябва да ходят не 2, ами 3 или 4 линии до летището или пък да се направи няква комбинирана линия с два източника на електричество (един на земята и един отгоре), което е адски нерентабилно. Това е така защото двата вида транспорт имат различни параметри на железния път. Едните взимат ток от жици, а другите взимат както вече споменахте от земята.
Най-доброто, което може да се направи и то наистина ще е удобно, е метростанцията да се направи до самата гара Искър. През нея минават влаковете по направление Пловдив, Ямбол, Бургас + Варна (2 влака) + трафика от подбалканската, който се отделя на Казичене - Карлово, Сливен. Така слизайки от влака всеки при интервал на метрото от 10минути ще бъде удобно на всеки да извърви 20 стъпала и хоп вече е на метростанцията.
И не съм гледал плановете точно но ме съмнява, че може да им скимне станцията да я забият на 1км от гара Искър, но дано да греша.