Ryanair (FR до PDV)

Re: Ryanair

Мнениеот stenk » 25 Фев 2012 20:38

stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Ryanair

Мнениеот tupolev144 » 26 Фев 2012 09:56

Същото се случи и с племенницата ми около тази Нова година но с Wizz Air. Полета им от Италия въобще не се осъществи. Никой не им даде обяснения защо освен, че ще им върнат парите и нищо повече. Оттам нататък всеки да се оправя както може. Нали се сещаш как се лети около празници? Единственият вариант беше, да й купим билет до Истамбул. На всеки 15 мин. цените се качваха между 50 и 100 евро. Докато се начудим, взехме билета със 150 евро отгоре. Така, че не ми давай такива примери. Случва се и с други авиокомпании! Нищо, че билетите им са сравнително по-скъпи от тези на Райън!
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Ryanair

Мнениеот bigbang » 26 Фев 2012 11:27

Това са рисковете на така наречени нискотарифни компании + Бг ер. Обърка ли се нещо, диретно забравят за хората. Летите ли с такава компания, винаги взимайте повече пари, заради всякакви изненади.

Вече няма смисъл да се правят прекачвание с разните нискотарифни, ако пътувате с куфар/и. Цената ще е същата, а може и по-скъпо да излезне.
Аватар
bigbang
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 20 Окт 2011 22:18

Re: Ryanair

Мнениеот Buch » 27 Фев 2012 00:52

Аватар
Buch
най-спотър
 
Мнения: 446
Регистриран на: 16 Яну 2009 13:48
Местоположение: София

Re: Ryanair

Мнениеот akair » 27 Фев 2012 01:42

Такива неща ще продължават да се случват, докато пътниците не вземат най-накрая да си научат правата и да започнат да си ги търсят... А най-основният документ е само 7 страници.... За сметка на това ясно казва:
Article 5
Cancellation
1. In case of cancellation of a flight, the passengers
concerned shall:
(a) be offered assistance by the operating air carrier in accordance
with Article 8; and...

Article 8

Right to reimbursement or re-routing
1. Where reference is made to this Article, passengers shall
be offered the choice between
:
(a) — reimbursement within seven days, by the means
provided for in Article 7(3), of the full cost of the ticket
at the price at which it was bought, for the part or
parts of the journey not made, and for the part or parts
already made if the flight is no longer serving any
purpose in relation to the passenger's original travel
plan, together with, when relevant,
— a return flight to the first point of departure, at the
earliest opportunity;
(b) re-routing, under comparable transport conditions, to their
final destination at the earliest opportunity; or
(c) re-routing, under comparable transport conditions, to their
final destination at a later date at the passenger's convenience,
subject to availability of seats.

С други думи, на пътниците се дава избор между връщане на парите и премаршрутизиране, но пътниците трябва да си изберат, а не компанията да решава вместо тях... :D Без значение дали компанията е НТА или "класическа" :D 15 минути четене (в правилния момент) може да струват поне 150 евро... Интересна сделка... :D
Ако някой има съмнения за българския текст:

Член 8
Право на възстановяване стойността на билетите или премаршрутиране
1. Когато се прави позоваване на този член, на пътниците се предлага избор между:
a) – възстановяване до седем дни, по силата на член 7, параграф 3, на пълната стойност
на билета на цената, на която е купен, за част или части от неосъществения път, и за
част или части от вече осъществения път, ако полетът повече не изпълнява
предназначението си по отношение на първоначалния план за пътуване, заедно с,
когато е уместно,
- обратен полет до първоначалния пункт на излитане, при първа възможност;
б) премаршрутиране, при сравними транспортни условия, до техния краен пункт на
пристигане при първа възможност; или
в) Премаршрутиране, при сравними транспортни условия, до техния краен пункт на
пристигане на по-късна дата, удобна за пътника, в зависимост от наличността на
свободни места.

sources:

Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Ryanair

Мнениеот bigbang » 27 Фев 2012 11:41

От ниско тарифна компания пари няма да вземете! Изпатил съм много най- вече от Wiz.

Преди месец, поради силен снеговалеж и пасивност на почистващите на столичното летище, полетът за Тревизо закъсня с 3:45 часа. Срещата не ми се състоя във Венеция,заради закъснението. Вообще не се качих в самолета. При подаване на иск за нов полет, разбира се отказаха, защото закъснението според тях било от 2 часа ! :axe:

Лятото трябваше да пътувам със същите, но до Лондон. Седмица преди пътуването получих поленна алергия. Личният ми лекар предписа домашно лечение, защото алергията се обостря като излизам навън. Изпратих им всичките медицински документи,както се изисква. След 2 седмици получих отговор, в което пишеше: "Не смятаме, че заболяването, което сте имали преди полета е такова , което да не позволява летене " Секретарките на Wiz са компетенти и сами определят кои диагнози позволяват летене! :lol:

Така,че от ниско тарифна не чакайте нищо, винаги ще намерят нещо, за да се измъкнат. Това им е политиката. :wink:
Аватар
bigbang
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 20 Окт 2011 22:18

Re: Ryanair

Мнениеот stenk » 27 Фев 2012 16:24

Вече срещам няколко души които са успели да си отмненят полет с Wizz въз основа на представен болничен лист.
Явно по този начин става.
В този случай Wizz ти позволява да използваш сумата която си платил за друг полет в рамките на следващите 12 месеца.


Аkair, точно куп испанци , англичани и германци започнаха да се позовават на тези си права , а служителките на Ryan само вдигаха рамене , щото май и тях ги бяха оставили в небрано лозе. :snakeman:
Стана голям скандал наистина , защото предложиха връщане на парите или друг полет на следващата вечер ( малко смешно предвид близкото разстояние между Мадрид и Валенсия) , но не и компенсация за хотел и прочие.
Едва ли Ryan e сред мечтаните работодатели в този бизнес.

Та темата беше , че трябва да се знаем правата , а не да се държим като туземци.
Все пак Ryan са в България за да печелят , а не да прояввяват социална дейност,.
Както във всеки бизнес трябва да си носиш и пасивите понякога.
Кой е тоя бизнес дето има гарантирана печалба и е застрахован срещу всякакви несгоди ?
Последна промяна stenk на 27 Фев 2012 20:11, променена общо 3 пъти
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Ryanair

Мнениеот akair » 27 Фев 2012 17:47

Закъсненията се доказват по някакъв начин - напр. с информация от летището :). Ако един е видял закъснение от 3:45 часа, а друг - от 2 часа, явно поне една от страните изкривява истината :D Аз лично бих върнал питане към Визз на какво основание те считат, че заболяването не ти пречи на това да летиш :D Приеми, че първата им реакция ще бъде "да те отсвирят" - това го правят всички, вкл. Луфтханза, които имат 4* в Скайтракс и са "любима авиокомпания на бизнес пътниците" за напр. 5-та поредна година... Покажи, че си знаеш правата и да видим тогава кой е крив и кой - прав. :D

Разбира се, най-лесното за всеки служител е да вдигне рамене - било защото не знае, било защото така е бил инструктиран. В този случай право на всеки пътник е учтиво да си запише името на служителя, позицията му и emоplyee number, ако има такъв, за да може да го ползва по-късно за жалбата си. Личното ми впечатление е, че 90% от служителите, от които се изисква да споделят своето име и фамилия + позиция, стават доста по-учтиви и услужливи. Полет на следващата вечер е ОК, но тогава а/к е задължена да предостави хотел, транспорт и храна - пише го в друг член на същия документ. Допълнителна екстра за пътниците е, че ако а/к ги достави в крайната точка по-рано или по-късно, като това премине някакви предварително определени времеви интервали, е длъжна да им плати обезщетение. Да не се повтарям, но 7 страници са... Хубаво е всеки да вземе се запознае с регламента. :D

Иначе всеки сам си избира работодателя и е свободен да го смени, ако по някаква причина е недоволен от него - важи за "кисели" стюардеси, нископлатени пилоти, ...

Ryanair, както и всяка друга авиокомпания, която иска да оперира в рамките на ЕС, е длъжна да спазва правилата на клуба. Всички ние плащаме заплатите на депутатите в ЕП. Те от своя страна са се постарали да гарантират правата ни като са приели гореспоменатия регламент - документ, който има задължаващ характер. Всеки, който не ги спазва, е застрашен от глоби и отнема на лиценза. Ето един важен момент - билетът е договор между превозвача и пътника. Нормите на ЕС са част от този договор, защото имат задължаващ характер. А/к не скромничи и се ползва от всичките си права. Ако пътникът по някаква причина не се ползва от своите, то това е само и единствено проблем на пътника - той вече си е платил за тези права, независимо дали е платил 1 евро или 1000 евро.
Когато някой решава да стартира фирма, той прави бизнесмодел и отчита при какви условия той е успешен. Бъдете сигурни, че рисковете са застраховани по някакъв начин - дали със застраховки или с ценообразуване на билетите, няма никакво значение за нас като пътници. Ryanair, Wizz Air, Lufthansa, Air France, Turkish, ... не са в България, защото ние сме много яки, а само и единствено защото имат някаква сметка от тази работа. :D
Един съвет - за случаите, в които ще летите, бъдете сигурни, че имате в себе си копие на Regulation (EO) 261/2004 - било то на хартия, качен на телефон/таблет/компютър. За предпочитане е да имате версията на английски :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Ryanair

Мнениеот bigbang » 27 Фев 2012 19:38

Аватар
bigbang
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 20 Окт 2011 22:18

Re: Ryanair

Мнениеот Stoyan » 27 Фев 2012 21:18

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Ryanair

Мнениеот stenk » 27 Фев 2012 21:37

И не опира ли пак всичко до авиокомпанията ?
Аз казах , че служителите май сами не знаеха на кой свят са и бяха оставени на произвола на съдбата.
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Ryanair

Мнениеот Stoyan » 27 Фев 2012 22:08

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Ryanair

Мнениеот akair » 28 Фев 2012 10:29

Всяка готова жалба, на която са допълнени номер на полета и дата, рискува да получи готов отговор, в който са допълнени датата и номера на полета :D
По принцип е право на пътниците да питат, дори когато задават нелогични/нямащи общо с темата въпроси или въпроси, чиито отговор е тривиален и всеки, който помисли малко, ще стигне до него. Задължение на всички, които работят с клиенти/пътници е да бъдат максимално търпеливи - така като се изисква от пилотите да са в добро здраве и да имат силно зрение :D Знам, че това понякога е особено трудно, особено в България... Да си представим ситуация, в която има пътници за един 747 и те искат на всеки да му бъде обяснено лично - това е 2-3 пъти по-лошо и досадно, отколкото на 150 човека... :D
Реакцията на повечето служители, когато ги питаш за името и позицията им е същата - "Вие нямате право да ги записвате" :D . И това има най-вече психологически ефект върху тези служители. Нека не забравяме, че всеки, който е малко по-наблюдателен, може да види името на служителя и да го запомни/запише - без да го известява. Фирмите карат служители си да носят баджове на видно място по няколко причини и една от тях е именно служителите, които са заети в обслужването на клиенти, да си вършат съвестно работата, защото иначе някой клиент/пътник може да се оплаче от тях... Ако хендлинг-агентът е сигурен, че си е свършил работата и е направил всичко, което зависи от него, не би следвало да има проблем, нали? А и нека не забравяме, че понякога пътниците пишат и похвали за служителите, не само жалби от тях :D
Идеята не е да бъде обвиняван някой, а просто пътникът да получи помощ съгласно разпоредбите на нормативната уредба. Принципен въпрос: От кого зависи да организира хотели и транспорт за пътниците при закъснения над 2 часа? От кого зависи да осигури храна и вода за пътниците при закъснения над 2 часа? :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Ryanair

Мнениеот Stoyan » 28 Фев 2012 15:47

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Ryanair

Мнениеот bigbang » 28 Фев 2012 18:16

Много трудно е да претендираш за нещо от авио превозвачи, които няма офис в страната. Започват се някакви писерушки за доказване на разписания/закъсняния/диагнози от заболявание и разни. Когато компетентната госпожица ми каза, че "Не смятаме, че заболяването, което сте имали преди полета е такова , което да не позволява летене " поисках да се вържа по телефон, но телефонистката ми каза, че не може да ме свърже, имат забрана. Айм соррри! ,но така работа по ел. поща и чат канали не се върши. Липсва пряката комуникация с хората, което е изгодно за тях.

Между другото от вътрешно лице разбрах, че ако искате възстановяване на сума, поради заболяване, и това не вие за първи път, ще трябва диагнозата да е друга, а не същата. Изготвят ви профил и пазят всичките документи, който сте преставили при първото заболяване. Следователно ще ви отговорят така: " В този случай не можем да ви предложим кредит. Още повече, че вече един път сте отменяли полети със същата диагноза." :lol: :lol: :lol:
Аватар
bigbang
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 20 Окт 2011 22:18

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта

cron