Цяло лято гледах как се строи това прословуто разширение на гейтовете, и недоумявах за причините при наличие на полупразното пространство през по-голямата част от времето в зоната с изходите.
Всички знаем за разширяването, което както стана ясно вече е факт. А някой чувал ли е нещо за разширяване и на кръга от нови авиокомпании, които да приеме летище София. Или поне нови дестинации на ФБ, които да оползотворят инвестицията в разширението?
Да не остана грешно разбран - нямам нищо против самото разширение като такова, даже напротив! Но се чудя какво толкова спешно наложи изграждането му, и то в не дотам благоприятни финансови условия и времена. Или пак трябваше една фирма, близка до един вожд да вземе една поръчка и едни пари.
Според личните ми наблюдения и с наличните до преди разширението гейтове можеше да бъдат приети поне два пъти повече самолети на ден. Парадоксът е, че с увеличаване на площта, при запазване броя на излитанията и кацанията, пада КПД-то, което съответно обезсмисля и самото увеличение. Или с други думи реална симулация на Брауново движение.
