
И не съм споменавал някое разписание да е лошо - то може да е подходящо/неподходящо, приемливо, неприемливо, но лошо май няма как да е...

2-та примера с Пловдив, Лондон и Франкфурт са доста подходящи за фигуративни цели - нека предположим, че завеждащият клиниката по хирургия на университетската многопрофилна болница за активно лечение в Пловдив е поканен да извърши консултация в една от болниците във Франкфурт в понеделник и има планирана сложна операция във вторник. Очевидно той може да хване полета до Хан в неделя и да направи консултацията в понеделник, но за връщането в понеделник вечер явно FR не е опция, просто защото няма полет... Тогава следва вариант България Ер или Луфтханза еднопосочен FRA-SOF. Равносметката:
1) Един ден повече командировъчни - за неделя
2) Нощувка в хотел
3) Еднопосочен билет с класическа авиокомпания, който обикновено има своята "справедлива" цена, защото е еднопосочен
4) Пътуване с БДЖ в едната посока
5) Пътуване на 130-те км от Хан до Франкфурт с каквото е налично - вероятно автобус + влак и съответното време срещу 14 минути от ФРА до Frankfurt HBF
6) Един ден по-малко за почивка, заради пътуването в неделя
Оттук можем да обсъждаме колко струва едното срещу другото...
Да разгледаме и пример 2. Нека отново нашият лекар има да прави консултация в чужбина, но този път е в Лондон. Нека предположим, че консултацията е в сряда. Нашият герой може да хване самолета във вторник вечер и да стигне до Лондон. За щастие Лондон е популярна дестинация и той има избор от НТА за обратния полет, но уви не и до Пловдив в ден сряда. Опциите за НТА са Виз и Изиджет. Виз каца след полунощ в България, което означава такси до ЖП гарата и евентуално (липса на) влак, още един ден командировъчни, .... Изиджет излита в 06:05, което означва, че не е опция. Равносметката:
1) 2 дни повече командировъчни (вторник и четвъртък)
2) поне една нощувка в хотел повече
3) Пътуване с БДЖ в едната посока
Простата равносметка показва, че явно за тези 2 случая НТА при сегашното разписание и брой полети е една опция, която е доста реалистично да излезе по-скъпо от билет с класическа авиокомпания.
