Ryanair (FR до PDV)

Re: Ryanair

Мнениеот skyviewer » 09 Мар 2012 12:10

Та ,да си дойдем на темата:RYANAIR /има ли почва у нас ?/
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Ryanair

Мнениеот akair » 09 Мар 2012 13:02

Въпреки, че merlin има право за повечето неща, всеки добър мениджър знае, че демотивираните служители ("гледат с неприязън към работодателя си") отчитат качествено по-слаби резултати от мотивирани служители при равни други условия. Въпрос на организация е да има относително задоволство сред пилотите - напр. да бъдат базирани в страни, чиито език говорят. И вложените в тази организация средства да се изплатят -т.е. компанията да има печалба от "заниманието". :D
При един инцидент е вероятно общественото мнение да се изправи срещу мнението на корпоративните интереси... Или силата на тълпата срещу силата на лобистите... :D
А темата никога не е била има ли FR почва у нас - естествено, че има и дано се разрастват полетите и дестинациите им от/до България - има потенциални клиенти, има летища, които са "интересни" за МОЛ - най-важните предпоставки са налични. Това не значи, че търпящото им критика поведение не следва да рефлектира в отношението на другите към тях. Нали помним, че отношенията са чисто бизнес и никой на никого не прави лична услуга. :D
Служителите са само "resources and capabilites", които работодателите вземат от пазара на труда и връщат пак там, когато не им трябват и това не е само в сферата на услугите... Противовес на тези идеи на работодателите са синдикатите. Не една и две фирми са фалирали под натиска на синдикатите и тогава стигаме до една очевидно много болезнена равносметка - 20% без работа и останалите продължават или фалирала компания след 3 месеца и 100% безработни :D . Нормално е период на растеж и просперитет да има разрастване на дейностите, увеличаване на headcount и т.н. Също толкова нормално е в период на рецесия да има оптимизация на дейностите и свиване на броя служители. :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Ryanair

Мнениеот dobr0mir » 09 Мар 2012 15:15

Аватар
dobr0mir
по-спотър
 
Мнения: 182
Регистриран на: 29 Мар 2008 03:33
Местоположение: E.U.

Re: Ryanair

Мнениеот Jair » 09 Мар 2012 18:50

И как точно я убиват авиацията при положение, че е един от най-регулираните сектори? Има си изисквания за максимален брой работни часове, които са извън Раянеър и ако компанията ги спазва, тогава къде е проблема? Съжалявам, но отказвам да симпатизирам на някой, който си е мислил едно, а всъщност е излезнало друго. Живеем в свободен пазар, което освен всичките предимства носи и недостатъците, че конкуренцията е жестока. И ако на някой не му харесват условията, ще се намери да го замести друг който би се примирил с тях. Прав му път на първия. Жестоко е, но такава е реалността в която живеем.

А специалистите, които ги избягват заради сигурността да ходят да си скъсат дипломите, грамотите и всичко, което ги прави специалисти или направо да се гръмнат. За цялата си история Раян нямат фатален инцидент, тук-там има случки, но такива се случват на АБСОЛЮТНО всички авиокомпании в света. И ако някой избягва Раянеър, защото самолет е кацнал във Валенсия с малко под минимума гориво след отклонение заради вулкан, 2 пропуснати approach-a и пренасочване към алтернативно летище...тогава ще трябва да избягва всяка една авиокомпания по света. Това че раян пести от гориво са живи митове, и хората в тоя форум би трябвало да са малко по-добре информирани, теми в pprune колкото искаш.

Как изглеждаха по-розови нещата без тях? Когато за двупосочен билет на двучасов полет се плащаше по над 300 евро ли? Много закостеняло и остаряло мислене. Авиацията отдавна не е нещо елитарно, а достъпно за всички. И един огромен поклон към Раянеър и всички нискотарифни, които я направиха такава. Може в някой полет на Уиз да не ми харесва да седя до ухаещ представител на ромското малцинство, но самият факт че човека има достъп до подобна услуга ме кара да аплодирам Раян, Уиз и Изи с две ръце.

Честно казано малко съм объркан с цялостната ти теза, което пречи донякъде по-конкретно да формулирам и моята, но повечето от болднатите ти твърдения са направо шокиращи.
- Блог за авиация и пътешествия
- форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: Ryanair

Мнениеот dobr0mir » 09 Мар 2012 19:53

!
Последна промяна dobr0mir на 19 Юли 2012 13:39, променена общо 5 пъти
Аватар
dobr0mir
по-спотър
 
Мнения: 182
Регистриран на: 29 Мар 2008 03:33
Местоположение: E.U.

Re: Ryanair

Мнениеот Jair » 09 Мар 2012 22:25

Ами значи аз не мога да коментирам дали персонала им е експлоатиран. И честно казано не ме интересува. Докато се спазват всички изисквания за безопасност, работни часове и регулации, аз като краен клиент съм ок. Ако тия хора не са доволни, света е широк и никой с нищо не ги задължава да седят там. Да са си чели внимателно договорите, които са подписвали ако после очакванията им са се сблъскали с реалността. Как може да твърдиш, че си експлоатиран когато сам си се подписал, че си съгласен на условията? А и честно казано, рядко ще намериш човек, който да не се оплаква от шефа. Всичките сме недооценени, подритвани и експлоатирани.

И отказвам да базирам мнението си на единични епизодични случаи, особено пък от жълти блогове стартирани кой знае по каква причина, както и от линкнатия случай от теб със самоубийството. Доста тъжна история, да, ама защо реши че точно Раянеър са виновни? Човека е в развод, баща му умира, от раян еър не му дават работа...и ти решаваш, че ако не бяха раян еър всичко щеше да е цветя и рози. Дали пък първите две събития не оказват по-голяма драма в живота на човек от кофти работодател? Блоговете и повечето критики в по-голямата си част не трябва да се взимат насериозно, защото са писани от хора, които си нямат бегла представа нито с правата си, нито със това как работят нещата. Да не говорим и че такива може да намериш за абсолютно всяка компания и авиокомпания, потърси в гугъл I hate british airways, I hate lufthansa, I hate air france. Хората обичат да мразят.

Сега за обслужването и отношението към клиентите е друг въпрос и е ясно, че Раянеър тук са на дъното. Но това е само по причина да могат да си свалят цените. Никаква симпатия нямам към хора, които купуват билет за 5 евро и очакват обслужване като първата класа на Сингапур Еърлайнс. Например - ако те тъпчат в килийка преди бординг, то е за да се приключи въпросният бординг максимално бързо, за да може самолета да излети навреме и ти да летиш евтино...не е защото раян еър си мразят клиентите ей така за спорта. Ако ти затварят гейта точно в определената минута и нете пуснат като си закъснял с 1 минута е по същата причина. Сега, може да си мислиш, че като се отплеснеш в някое кафене е любезно авиокомпанията да те извика по уредбата и да те чака...ама това означава да чакат още 100+ човека в самолета и още няколко стотин на следващите ротации. Ако има отменен полет си има регулации на ЕС, които включват хотели, настаняване, храна и т.н., добре е всеки да е запознат с тях. Пък ако Луфтханза те настани в хотел, дори ако не е задължена, а Раянеър не го прави...просто вземи разликата от билета която си спестил с Раян и си плати нощувката в хотела. Пак казвам, 99% от тия оплаквания разпространени из нета идват от хора, които очакват много повече за сумата, която са платили или пък не са наясно с механизмите и правата си. Ако някой е недоволен от нещо нека отправи критиките си към ЕС, пределно ясно е че компания, която гледа да удари дъното с цените си ще се старае да спести от всичко, което не и влиза в задълженията.

Относно познатите ти специалисти...продължавам да съм крайно скептичен. Пилот в спанеър знаел, че инцидент бил само въпрос на време. Аз мога да кажа същото за абсолютно всяка авиокомпания по света и ще съм прав. Същия пилот лети ли на Еър Франс след AF447, лети ли на Qantas след гръмналия двигател в сингапур, лети ли на Бритиш след като 777 се приземи като глайдер, лети ли на собствената си(вече покойна) авиокомпания Спанеър след тяхната смъртоносна катастрофа? Има безкрайно стриктни регулации, и ако тия хора са забелязали нещо конкретно и нередно трябва да сигнализират, това е професионалното и сериозно и мъжко отношение, а не да говорят под сурдинка и да забраняват на приятели и познати да летят с раян.
- Блог за авиация и пътешествия
- форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: Ryanair

Мнениеот Topfly » 10 Мар 2012 13:43

Изображение
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Ryanair

Мнениеот akair » 12 Мар 2012 00:56

Отново стигнахме до старата истина - "What you pay is what you get" :D
Тази реклама на Изиджет е като "детска игра" на фона на (арогантните) реклами на МОЛ :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Ryanair

Мнениеот Airfan » 14 Мар 2012 12:33

Аз мога да кажа следното:
1. Пътувах с Wizz и с Ryan в рамките на 4 дни.
2. И в двата самолета беше пълно на 100%.
3. В Райън персоналът се държеше учтиво и вежливо.
4. При Уиз още малко остана да ни набият...
5. Като се возите на автобуса София - Пловдив за 12 лв мрънкате ли за отношение? Възприемайте самолетите на тези компании като едни прости автобуси, а не като Шератон.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
Аватар
Airfan
най-спотър
 
Мнения: 280
Регистриран на: 23 Дек 2003 23:31
Местоположение: Пловдив

Re: Ryanair

Мнениеот ilian » 14 Мар 2012 17:20

Аватар
ilian
най-спотър
 
Мнения: 268
Регистриран на: 04 Май 2007 09:56

Re: Ryanair

Мнениеот akair » 14 Мар 2012 18:25

Като се возя на автобуса от София за Пловдив съм готов да дам 13лв и да пътувам с Груп/Биомет/..., шофьорите да са с ризи и връзки, да са учтиви и автобусите да са относително нови и относително безопасни ;)
Примери за Виз Ер могат да бъдат давани и в обратна посока - попадал съм и на учтиви и усмихнати българки, които поздравяваха всички пътници, но бяха игнорирани от болшинството от тях, докато не се скарат за нещо - напр., че някой си носи сака на рамо и ще "отнесе" главите на пътниците до пътеката,... :D
Клиентът винаги има право, защото с парите си плаща заплатите на персонала, независимо дали е неучтив, нелюбезен, невъзпитан, ... Отделна тема е, че пътниците също следва да имат адекватно отношение :D
Неотдавна вървеше шега, че провинилите се стюардеси на Луфтханза ги пускат за наказание на полети до София :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Ryanair

Мнениеот bigbang » 14 Мар 2012 18:35

То при Уиз все едно няма стюардеси, хората вообще не ги зачитат, а само понякога има казват "сервитьорки". :lol: Може би скоро тази "професия" ще изчезне.
Аватар
bigbang
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 20 Окт 2011 22:18

Re: Ryanair

Мнениеот Airfan » 15 Мар 2012 12:39

Съгласен съм, че тези ситуации може да ги има при всяка авиокомпания, но при лоукоста няма как да изискваме някакво специално отношение, тъй като за парите, които се плащат, просто те извозват от точка А до точка Б и толкоз. Ако искаме отношение, лукс и прочее си купуваме билет София - Берлин за 300 евро на Луфтханза и кефа ще е пълен.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
Аватар
Airfan
най-спотър
 
Мнения: 280
Регистриран на: 23 Дек 2003 23:31
Местоположение: Пловдив

Re: Ryanair

Мнениеот stenk » 15 Мар 2012 22:20

И ако случиш на доста старичък самолет , плюс стандартния вече безвкусен сандвич кое му е кефа като за 300 евро ?
Традиционните компании отдавна не са това което бяха.
Предполагам вече само за презокенски полети може да се очаква истинско ниво на обслужване.
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Ryanair

Мнениеот Пароль » 15 Мар 2012 23:17

Май цената е решаваща в повечето случаи... Днес от Хан долетяха до Пловдив около 138 пътника. Почти толкова отлетяха за Хан (над 70% затовареност).
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 госта