Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот A330-200 » 28 Яну 2011 11:26

Господа, наистина ли мониторите на летището са най-големия му проблем, че трябва да бъдат сменени. Какво като са CRT-та? Работят ли? - Да, Вършат ли работа? - Да. Защо трябва да бъдат похарчени Х хиляди лева за да се развали нещо работещо само и само да бъде сложено fancy? Летище София далеч не е единственото в Европа с такива монитори. С какво замяната им ще подобри работата на летището? Един заминаващ пътник поглежда мониторите само веднъж, за между 3 и 5 секунди, влизайки в терминала за да разбере на кое чек-ин гише трябва да отиде. Посрещача го поглежда пак за толкова време за да види дали чакания от него полет е кацнал или не.
Парите които ще бъдат дадени за нови (ненужни) монитори, със сигурност могат да бъдат похарчени за много по-смислени неща, като сигурността, подобряването и осъвременяването на самолето-обслужващата техника и т.н.
Последна промяна A330-200 на 28 Яну 2011 16:04, променена общо 1 път
A landing is simply a controlled collision with the ground!
The 3 most useless things in aviation are the sky above, the fuel on the ground and the runway behind you.
Аватар
A330-200
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 08 Фев 2005 11:50
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот gelko59 » 28 Яну 2011 15:49

Аватар
gelko59
най-спотър
 
Мнения: 450
Регистриран на: 23 Окт 2010 11:04
Местоположение: гр. София

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Pete » 28 Яну 2011 18:24

Аватар
Pete
спотър
 
Мнения: 92
Регистриран на: 19 Май 2008 11:38
Местоположение: Sofia

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот A330-200 » 28 Яну 2011 18:51

A landing is simply a controlled collision with the ground!
The 3 most useless things in aviation are the sky above, the fuel on the ground and the runway behind you.
Аватар
A330-200
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 08 Фев 2005 11:50
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот makler » 28 Яну 2011 21:09

Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 28 Яну 2011 22:56

Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Pete » 28 Яну 2011 23:04

Истината е, че каквото и да си пишем, ние сме умни и разумни хора, сме тръгнали да търсим логика в действията на едно държавно дружество, където по презумция много много логика няма - да броим - кафето в Т1 се държеше от фирма чийто собственик е бездомник от Видин, направиха парк за милиони без пейки и т.н. на Т2 направиха паркинг с автоматични системи, който се оперираше от служители, години дублираха 2 автобуса 284 и 84, като първия не спираше на Т1, но минаваше покрай него, а втория не ходеше до Т2, то това е само неща за които се сещам по памет, а кво ли е в кухнята на нещата и как се разпределят средствата може само да се гадае.
Аватар
Pete
спотър
 
Мнения: 92
Регистриран на: 19 Май 2008 11:38
Местоположение: Sofia

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот akair » 29 Яну 2011 02:43

Наистина не съм убеден, че са съвсем обикновени телевизори. И мисля, че този пример го доказва:
Не съм видял много екрани с тези размери да се продават в магазина и да са с лого на късата страна. Иначе снимката е от летище Амстердам.

Историята за екологията е хубава, но там мисля, че можем да влезем в един безкраен цикъл: За производството на нова техника се използват суровини и енергия за преработката им до краен продукт. Отделно, че старите трябва да се рециклират. Което отнема още енергия. А ако не се рециклират, отнема дълги години да се разградят и т.н.
Хубаво е да си спомняме кога беше открит Т2, но още по-хубаво е да помним за кога беше заплануван да бъде пуснат, имаше ли закъснения в строежа, бяха ли течнокристалните дисплеи стандарт по онова време, какви им бяха цените тогава, ... Строежа на такава инфраструктура не се прави с поръчки "от днес за утре" ;).
Съгласен съм, че има отдели и че е редно всеки отдел да има годишен бюджет за развитие и реконструкция. Също е ясно, че има зависимости от функционирането на отделните звена. Но сякаш част от обслужването на пътниците са и тоалетните, които наскоро обсъждахме :)...
Увеличаването на пътниците не означава, че на всяка цена ще се повиши печалбата, но можем да считаме, че е силно вероятно това да се случи. Летището е търговско дружество. Като такова се предполага, че то ще излиза на печалба. И това съвсем не означава, че каквато и да било част от печалбата му е задължително да бъде на разположение за харчене. Погледнато по друг начин - всички ние (защото то е държавно) сме вложили пари в едно търговско дружество (фирма). Ние очакваме то да ни носи печалба, която да ползваме за нещо - било то социални разходи, разходи за развитие и благоустройство, ... По същата причина CDG или което и да било друго летище си държат CRT мониторите.
Айндховен е много хубава идея и е много лесно да кажем "айде да се мерим по тях". Но тогава е редно да мерим всичко - производителността на 1 човек за 1-ца време, БВП на глава от населението, данъците, които плащаме, енергията, която 1 средно семейство използва за 1 година, .... Ясно е, че и ние можем да имаме такова летище, ако сме говоти да платим за него. В информацията за EIN е отбелязано, че са намалили шума - ами хайде тогава да забранят късните полети от/до SOF - така ще се редуцира шума. Но тогава веднага ще се появят 2 вида недоволни - едните, които "изпускат" евтините билети на Оустриън и Малев и другите, които изпускат печалбата от 500 полета годишно по 100 пътника средно :).
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот ruudgers » 29 Яну 2011 14:52

Много разнопосочна стана тази дискусия. Според мен не е кой знае какъв проблем да се сменят 10 екрана и да се изчистят 2 тоалетни. Опаковката е голям процент от цялостния вид на един продукт
Аватар
ruudgers
спотър
 
Мнения: 69
Регистриран на: 23 Апр 2009 19:17

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот tsonpen » 29 Яну 2011 22:50

Не знам дали трябва да се сменя нещо преди да се е амортизирало, но ми е интересна историята със закупуването на тези монитори със сферичен екран, които не са актуални на пазара от около 10 години. През 2004-а получихме задание за разработка на игрален автомат и дори не се коментираше въпросът за използване на CRT монитори, а всички съществуващи на пазара конкуренти на бъдещото изделие бяха с LCD.
Аватар
tsonpen
супер спотър
 
Мнения: 788
Регистриран на: 07 Юли 2004 11:33
Местоположение: Sofia

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот gelko59 » 29 Яну 2011 23:10

Малко за развитието и реконструкцията!
Аватар
gelko59
най-спотър
 
Мнения: 450
Регистриран на: 23 Окт 2010 11:04
Местоположение: гр. София

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Toni » 30 Яну 2011 00:31

Интересно интервю, което ни дава някаква, макар и бегла, информация от кухнята.

Според мен, най-логично е да направят, една бърза рульожка по посока 27, която да излиза на TWY J, приблизитрелно 600m преди TWY C. 1850m ще бъдат достатъчни на всички АTR-и, Q400, CRJ, Embraer-и, BAе-та, А318/319, 737-300/500/600/700. Не виждам къде ще сложат 2-ра, може би искат за 09...?!?

Разширение на терминала, да, но сега е моментът да се изготвят проектите и документацията. Много по-важно да се сложи 8-я ръкав. Има и други доста по икономични решения с цел оптимизация, които могат да помогнат за обработката на поне още един милион пътника от Т2. Новата кула може и да е на много удобно място от гледна точка на РВД, но наистина скапва развитието на Т2. В тази посока има място за още един ръкав и разширение...и то на възможно най-ниската цена.

Перонът ще го разширяват на запад. Логично....стояниките трябва да стигнат чак до бившата H (където сега са Як-четата)

Плановете са амбициозни, дано да бъдат реализирани. А ние ще наблюдаваме с интерес :)
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Dreamliner » 30 Яну 2011 01:48

Абсолютно съм съгласен с Тони. И най-вече с това за 8-мия ръкав. На този етап преди да се мисли за каквото и да е било разширение, трябва да се построи този ръкав. И преди да се хвърляме в планове за разширение, трябва да се обмисли как всичко налично да се оптимизира до максималните си възможности.

Наистина доста интересна информация. Мерси за споделянето.
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот BHAir2 » 30 Яну 2011 08:47

Ами общо взето рульожка ще си станат както беше по първоначалния план. Тогава се отказаха, че ставало скъпо и нямало нужда от тези допълнителни скоростни рульожка....а как се завъртяха нещата. За 09 е задължителна още една, тъй като сега отнема много време на по-малките (а и на Б737 и А320) да освободят по E;

Ето оригиналния план
Изображение

Колкото до Кулата, просто няма другаде място за нея от Южната страна на летището.
Аватар
BHAir2
най-спотър
 
Мнения: 321
Регистриран на: 15 Окт 2004 21:04
Местоположение: Пловдив и София

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Toni » 30 Яну 2011 11:10

Преди този план има още един, но те се различават незначително :) И на двата се вижда, чезоните от двете страни на терминала са оставени за неговото развитие...
А кулата можеше да отиде 50 метра на запад, на мястото на булгарплод-а.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта