На страницата на „Boeing“ вече е отразено анулирането на поръчките от S7. Нова поръчка е направена от Southwest Airlines за 5 самолета В737. До сега от началото на годината са направени 18 нови поръчки и са отказани 15 или нетния резултат за месеца е 3.
Тези дни се поразрових малко по-дълбоко из архивите на „Boeing“. Воден от противоречивите изявления, които излизат от компанията и не толкова да разобличавам някого, а просто от любов към статистиката и необходимостта да ви поднасям точна и ясна информация. Напоследък някой съфорумци ме обвиняват в неточна информация и други прегрешения ..........
Ето какво показаха изчисленията въз основа на данните от архивите на „Boeing“.
Произведени пътнически самолети с марката „Boeing“ до началото на 2009 година.Number Built Aircraft, Boeing
Built...........................Notes
247.............................75
307 Stratoliner................10
314 Clipper....................12
377 Stratocruiser.............56
707/720....................1,010
717............................156
727.........................1,832
757.........................1,050
737.........................5,890
747.........................1,410
767...........................969
777......................... .748
Общо.....................13,218
Статистика за пътническите самолети, които още са в производство до началото на 2009 година.
Тип.....Поръчки.....Доставени.....Нетни поръчки
737.......8160............5890..................2270
747...... 1524............1410...................114
767.......1039.............969....................70
777.......1098.............748...................350
787........895................0...................895
Общо...11716............9007.................3699
Сега остава да се разровя и из архивите на „Airbus“, за да проверя дали обявеното от тях е вярно? Моето лично усещане е, че тези цифри са верни с оглед на показаните през последните 6 години резултати.
За да бъда сравнението по-добро, ще взема данни от „Airbus“, без са съм ги проверявал. Така вие ще можете сами да си направите изводите.
Произведени пътнически самолети с марката „Airbus“, до началото на 2009 година.Тип.........................Поръчки.....Доставени.....Нетни поръчки
А318-А321.................6321............3723.................2598
А330/А340/А350.........1880..............948..................932
А380.........................198...............13..................185
Общо.......................8399............4684.................3715
С добавяне на спрените
А300/А310..................816.............816.....................0
Общо.......................9215............5500.................3715
Забележка : Всички дадени поръчки се разбират, поръчки действителни към момента. Действителни към момента са равни на направените минус отказаните и предоговорени за минали периоди от време. За всички не мога да каза със сигурност, но ще дам пример с В787. За него имам най-свеж спомен. Приемането на поръчки започна през 2004 година. Имам спомен за отказани, една през 2004 година, три през 2005 година, три през 2006 година, една през 2007 година и 15 съобщени от компанията за 2008 и 2009 година . От „Boeing“ твърдят, че имат 895 поръчки или общо са 918. „Boeing“ съобщават за 914 поръчки и през първите две години 4 поръчки не ги смятат. Възможно е и аз грешно да съм записал?Eто, как изглеждат нещата според мен към 30/01/2009 година
