Летището трети месец "ремонтира" паднал покрив
Още не е ясно кой и с какви пари ще оправя падналата козирка на софийския аеропорт
Николай Марченко
Преминаването през сградата на новия пътнически терминал на софийското летище става все по-опасно. Срутилата се от силния вятър на 4 декември м.г. част от козирка още стои неоправена, а на път е да падне и останалата част, установи "Сега".
На другия ден след инцидента, при който по случайност тежките ламарини не нараниха никого, изпълнителният директор на летището Пламен Станчев обеща до една седмица покривът да се възстанови. Засега обаче пешеходното пространство пред залата е заградено с червени ленти, защото не се знае кога може да падне целият покрив.
Ремонтът по договор трябва да се направи от строителната компания "Щрабаг". "Те обаче няколко пъти отлагаха датите, защото трябваше да поръчат материалите от производителя им в Германия. После установих, че вместо да ги поръчат веднага след инцидента, са го направили чак през януари", каза пред "Сега" Станчев. Той се оправда, че няма какво друго да направи освен да загради почти цялото пространство пред терминала, защото има опасност да падне обшивката на цялата козирка.
По думите му летището е в неудобно положение, защото очевидно трябва да се смени цялата козирка, а за това трябва да се направи нов проект. Обектът обаче си има проектант - холандската компания "Нако", която едновременно е и строителен надзор. Сега тя трябва да удостовери, че австрийската компания "Щрабаг" е извършила строежа некачествено или да си признае, че нейният проект не струва. И в двата случая някоя от тях трябва да плати щетите, а разправиите за това траят с месеци. През това време летището би могло само да си поправи козирката, но трябва "Нако" да разреши, а "Щрабаг" - да платят разходите.
"Чакам от доста време отговорите от двете компании - едната да обясни, кога ще започне ремонтът, другата да гарантира, че няма да падне целият покрив", обясни Станчев. Той каза, че е пратил заместника си да издири представителя на "Щрабаг" за България, за да поиска обяснения за забавянето, но не може да каже докога новият терминал ще прилича на строеж.
ЗАТРУДНЕНИЯ
Заради затвореното пространство автобусите сега са принудени да спират в друга, по-отдалечена от сградата лента, която е предназначена за автомобили и таксита. Такситата, които имитират известни марки и возят на огромни тарифи пък са принудени да правят непрекъснато кръгчета пред терминала, тъй като полицията не им позволява да спират и да взимат пътници. Те вече по-рядко успяват да излъжат някой пътник, но въпреки това упорито се връщат обратно, харчейки напразно гориво.
http://www.segabg.com/online/new/articl ... id=0000501