Летище София - дейност

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 08 Апр 2016 13:47

Март 2015 (2014)
пътници 339 075 (304 995) 11.2%
самолетодвижение 3 711 (3 441) 7.8%
карго 1 963 (1 469) +33.6%

Януари-март 2015 (2014)
пътници 980 882 (866 826) 13.2%
самолетодвижение 10 756 (9 804) 9.7%
карго 4 938 (4 121) +19.8%
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот lzdimitar » 08 Апр 2016 19:16

lzdimitar
най-спотър
 
Мнения: 363
Регистриран на: 16 Яну 2010 20:53
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Toni » 05 Май 2016 16:21

Днес прочетох интервю на опозиционен политик (не го цитирам), в което се пита защо Летище София ЕАД не прави нищо за събирането на дълга на България Ер. Сумата вече била близо 60 милиона...
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Летище София - дейност

Мнениеот tupolev144 » 05 Май 2016 19:03

Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Летище София - дейност

Мнениеот pumana » 10 Май 2016 16:53

Какъв е този Easyjet U24606 който кацна току-що от Солун?
pumana
най-спотър
 
Мнения: 454
Регистриран на: 01 Дек 2010 12:42

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 12 Май 2016 16:36

Април 2016 (2015)
пътници 367 696 (325 790) +12.9%
самолетодвижение 4 082 (3 654) +11.7%
карго 2 173 (1 443) +50.6%

Януари-април 2016 (2015)
пътници 1 348 578 (1 171 821) +13.1%
самолетодвижение 14 838 (13 488) +10%
карго 7 111 (5 564) +27.8%
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот tupolev144 » 17 Май 2016 21:40

http://dnes.dir.bg/news/kontzesia-letis ... 3-22654323
МС стартира процедурата за концесия за Летище ”София”
Министерски съвет взе решение за стартиране на процедурата за концесия на Летище „София“. Срокът на концесията ще е 35 години. Нетно ефектът ще е 1.2 млрд. лв.Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщения Ивайло Московски каза след правителственото заседание, че не би могъл да влиза в детайли по процедурата Според действащите директива и регламент всички потенциални кандидати, които искат да се информират за условията, могат да го направят по едно и също време за всички детайли, за да се осигури равният им достъп до информацията. Обявата за концесия се публикува в Официалния вестник на Европейската комисия. Ще има едно голямо авансово концесионно заплащане - около 600 млн. лева, в началото на концесията, каза Московски. Има заложени инвестиционна програма, годишна концесионна такса, разпределение в годините на видовете инвестиции – "стандартните критерии, които са за такъв тип концесия“, обясни министърът.По думите му, нетният ефект за държавата от целия пакет на тази концесия се очаква да бъде около 1,2 милиарда лева за целия период. Министерството на транспорта разчита на постъпленията от такава сделка, за да реши дълговите проблеми на БДЖ. Отдаването на концесия на летище "София" е един от вариантите за спасяване на държавните железници. Планира се с авансовото плащане по концесията да се погасяват дългове на БДЖ. На 90% съм сигурен, че през септември ще имаме разрешението да предоставим средствата от концесията на Летище „София“ на БДЖ, каза още Московски. Той поясни, че момента върви процедура в Брюксел по нотификация за държавна помощ за БДЖ.Той допълни, че срокът за подаване на оферти за концесията ще бъде до края на септември. По думите му, почти всички европейски, а и не само европейски оператори на летища са потенциалните кандидати.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Летище София - дейност

Мнениеот amcho » 20 Май 2016 12:30

Каквото и да стане с концесията се надявам искрено да не попадне в ръцете на Fraport. Да, видяхме че е сериозна компания - "оправиха" морските летища обаче пък вдигнаха летищните такси, което е логично след като инвестираха. Това обаче няма да е привликателно за а/к като FR и изобщо лоу-кост - затова и Уиз нямат силно присъствие там. Ако трябва да инвестират милиони и София да се сдобие с луксозен или шикозен терминал, за да стане по-скъп за а/к - thanks, but no thanks! Т2 може да не е модерен като Атина или Тбилиси но пък доста практичен. Т1 е стар, тоалетните му са ужасни но пък затова е и евтин - ако си с ръчен багаж ти трябват по-малко от 10мин.
Друг кандидат е Ferrovial, който управлява летищата LHR, GLA, ABZ и SOU - не са от най-евтините. ТАV пък управляват летищата в SKP, ZAG, TBS и др. Трите столици се сдобиха с чисто нови термнали но пък нито Загреб, нито Тбилиси са "евтини". Скопие пък разчита на държавни субсидии. Общо взето съм леко спектичен към въпросната концесия но дано не се окажа прав.
There's always a reason to fly...

Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Летище София - дейност

Мнениеот concorde » 20 Май 2016 12:55

TAV четох , че имат по-скоро интерес към летище Пловдив отколкото София .
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Летище София - дейност

Мнениеот tupolev144 » 20 Май 2016 19:13

https://money.bg/economics/1-2-miliarda ... ofiya.html
В момента световни, основно европейски лидери в оперирането на летища, са заявили интерес към концесията на Летище София. Това каза днес транспортният министър Ивайло Московски.Той посочи, че държавата очаква над 1,2 млрд. лв. нетен ефект за 35-годишния срок на концесията. Тя не е самоцел нито за правителството, нито за Министерството на транспорта, поясни министърът. Той припомни, че е предвидено бъдещият концесионер да плати наведнъж дължимата концесионна такса, за да бъдат погасени дълговете на железниците. За целта България очаква разрешение от Брюксел за държавна помощ, което би трябвало да стане до есента. „Това решение за използване на вътрешния ресурс в системата на транспорта е удачно“, смята Ивайло Московски. Той коментира още, че пътникопотокът на софийското летище е сравним с този на двете морски - Варна и Бургас, които имат 31 млн. лв. печалба.Летище София би имало печалба от 39 млн. лв., когато отпадне отчислението на такси към държавния бюджет. Ситуацията се утежнява от делото, което води кувейтският инвестиционен фонд, и блокирани 27 млн. лв. в КТБ.

Стискаме палци да стане, въпреки, че според мен малко са завишени изискванията, сравнявайки с данните за концесията на 14 летища в съседна Гърция с 22 милиона пътникопоток.

http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2 ... 14_grucki/
Германската Fraport и гръцкият й партньор Copelouzos Group подписаха договора за 40-годишна концесия за управление, поддръжка и развитие на 14 регионални летища в Гърция, съобщава Reuters. Подписването на споразумението с гръцкия приватизационен фонд идва цяла година след като Fraport беше обявена за победител в конкурса.Сделката предвижда еднократно изплащане на 1.234 млрд. евро от страна на Fraport, като то трябва да бъде извършено до другата есен, когато транзакцията се очаква да бъде формално финализирана и компанията да поеме управлението на летищата. Споразумението включва и концесионна такса от 22.9 млн. евро годишно, която според Fraport представлява 25% от приходите от оперативната печалба. Освен това концесионерът се задължава да инвестира 330 млн. евро до 2020 г. и общо 1.4 млрд. евро до края на периода...
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Летище София - дейност

Мнениеот merlin » 22 Май 2016 14:06

Един кандидат, отстранен по интересен начин от концесията на летище Бургас, е Летище Копенхаген, май... Говори се и за летище Мюнхен, но и двете компании са в държавни ръце и нямат експанзионни цели.
Новият терминал на летище Загреб е невероятно красив, там концесионер е летище Париж с френска строителна компания и ТАV.
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Летище София - дейност

Мнениеот tihomirdimov » 25 Май 2016 17:38

Здравейте,

Следя форума от доста години, но днес реших да си направя регистрация. Бих искал да попитам защо от известно време при заход за 27 самолетите преминават над южните квартали.

Поздрави

Тихомир
Аватар
tihomirdimov
спотър
 
Мнения: 19
Регистриран на: 25 Май 2016 16:39
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Pilot737 » 25 Май 2016 18:35

Здравей и добре дошъл. Това, което ти е направило впечатление е свързано с въведените наскоро RNAV процедури за долитане/отлитане.
142/143/313/318/319/320/32A/32N/321/32B/332/333/343/346/359/388/717/733/734/735/736/73G/73W/738/73H/739/744/748/752/753/763/764/772/77L/77W/788/789/AR1/AR8/AS350/AT4/AT7/CR7/CS3/DH4/ER3/ER4/E70/E90/F50/F70/F100/L4T/M82/SU9
Аватар
Pilot737
супер спотър
 
Мнения: 1082
Регистриран на: 20 Сеп 2005 21:32
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот tihomirdimov » 25 Май 2016 18:45

Аватар
tihomirdimov
спотър
 
Мнения: 19
Регистриран на: 25 Май 2016 16:39
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Toni » 25 Май 2016 22:19

100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта

cron