Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Делян » 31 Юли 2015 22:23

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот merlin » 01 Авг 2015 09:45

Избори идват затова :axe:
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот mashine1984 » 01 Авг 2015 10:00

Разгеле! Бях го отписал този проект вече... Избори или неизбори няма значение, важното е да има развитие. :drinkers:
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот gelko59 » 03 Авг 2015 09:19

Аватар
gelko59
най-спотър
 
Мнения: 450
Регистриран на: 23 Окт 2010 11:04
Местоположение: гр. София

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Niki Cvetkov » 29 Ное 2015 00:05

Niki Cvetkov
по-спотър
 
Мнения: 151
Регистриран на: 19 Окт 2012 10:48

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот mistoffelees » 30 Ное 2015 01:52

mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 358
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот tupolev144 » 12 Фев 2016 19:47

http://www.blitz.bg/news/article/392404
Предлагат Летище София да носи името на световно известния български летец и авиоконструктор Асен Йорданов
Националният граждански комитет на авиационната общественост днес публично оповести своето предложение Международното летище София да носи името на световно известния български летец, тест-пилот, авиоконструктор, изобретател и авиационен педагог Асен Йорданов. Предложението горещо е подкрепяно и сред българската общност в САЩ.В гражданския комитет са представени ветерани и известни имена от българската военна и гражданска авиация, председател е генерал Борис Бонев, бивш ръководител на Института за космически изследвания към БАН по време на двата български космически полета.Тази година ще се навършат 120 г. от рождението на Асен Йорданов. Влязъл във военната авиация още през Балканската война, през 1915 г. комисия от военното министерство приема направения от него първи български самолет. Участва в Първата световна война като пилот-изтребител, а след това се озовава в САЩ. Там прави блестяща кариера: чертожник-конструктор, летец-инструктор, пилот-изпитател, инженер, пилот за висш пилотаж, сътрудник на авиационни списания. Работи за различни компании, започвайки с “Къртис Райт”, член на конструкторските екипи на “Локхийд”, “Дъглас” и други.Асен Йорданов е автор на най-добрата методика за летателно обучение в света и е автор на девет научно-практически труда, дали мощен тласък в развитието на световната авиация. Неговата авиационна христоматия Your wings (Вашите криле) служи като основно учебно пособие в почти всички авиационни държави в света, включително и в СССР.С неговото име е свързан „вечният самолет” Дъглас DC-3. Негов е патентът за въздушната предпазна възглавница в автомобила, както и за Jordaphone за конферентна връзка, предтечата на интернета.Асен Йорданов завършва житейския си път през 1967 г. в САЩ. За цялостната му творческа дейност и за големи заслуги към световната авиация той е записан в златната книга на Ню Йорк. Портретът му е окачен в залата на славата на летище La Guardia. През целия си живот в САЩ е запазил българско самосъзнание и идентичност, затова не е пожелал да бъде погребан на американска земя и прахът му е разпръснат от самолет в небето.На картата на Антарктида съществува известният Jordanoff Bay – залив, получил името си от изследователи-авиатори, в памет на своя учител Асен Джордан.Времето е потвърдило, че със своя живот и дейност Асен Йорданов е оставил дълбока следа на признателност в паметта на човечеството. Време е бележитият българин да се завърне на родна земя, като даде името си на най-голямото българско летище.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот mashine1984 » 18 Фев 2016 22:40

Предвид нарастващия трафик и очертаващата се рекордна 2016-та, според мен трябва да се мисли за изграждането на терминал 3. Не казвам, че трябва да почваме вече да го изграждаме, но казвам, че трябва вече да мислим в тази посока и до 2-3 години да се започне изграждането му. На мен лично проектът, който беше пуснат тук някъде във форума (някаква курсова работа) с косатата писта ми харесва, естествено трябва да бъдат направени някои подобрения по него, като връзка на терминал 2 с бъдещия 3, като това, че терминал 3 трябва да бъде терминал тип "хъб" и тн. Всичкото това с едно продължение на линията метрото до новия терминал и изграждането на подход, който да го свърже с източната тангента ще го превърне в едно чудесно европейско летище.

Според мен трябва да се помисли дали изграждането на терминал 3 да не бъде вкарано, като изискване за концесията на летището.

Ето я и въпросната курсова работа:
http://kab-so.com/archives/8360
http://kab-so.com/RKNova/wp-content/...DR_Genplan.jpg
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Делян » 19 Фев 2016 04:28

На мен лично ми харесва проекта за Т3 между Т1 и Т2.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот ADS-B » 19 Фев 2016 10:23

ADS-B
супер спотър
 
Мнения: 509
Регистриран на: 17 Дек 2003 11:13

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Toni » 19 Фев 2016 11:47

Много пъти сме го дискутирали в тази тема. Косата писта е старо предложение от преди 40 и повече години и от време на време някой се сеща и претопля манджата. Нужда от нова писта няма. Сегашната пистова система е предвидена за 20 самолетодвижения в час. С малка доработка, като изграждане на две скоростни рульожи капацитетът ще се повиши значително и няма да се налага строеж на нова писта. На практика с една писта могат да се обслужват до 50-55 самолетодвижения в час, а ние сме много далеч от такива стойности.

Трети терминал не е нужен, ако съществува Т1. Т2 спокойно може да се разшири в посока към реката (на изток), при необходимост. Сега Т2 през половината ден е почти празен. Освен това от пет години един от седемте ръкава не работи и стоянката пред него също не се ползва активно. Т.е. има много възможности за оптимизация и икономични решения, чрез които да се удвои/утрои капацитета.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот mashine1984 » 19 Фев 2016 14:31

mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот mashine1984 » 26 Фев 2016 12:14

До дни обявяват процедурата за концесия на Летище София
Всички големи европейски летищни оператори заявиха интерес към столичния аеропорт

http://www.standartnews.com/mneniya-int ... 23686.html
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Big G » 26 Фев 2016 20:46

Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1536
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот jorrojorro » 26 Фев 2016 21:16

jorrojorro
кандидат спотър
 
Мнения: 9
Регистриран на: 03 Апр 2013 12:01

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

cron