Летище София - дейност

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Toni » 04 Апр 2015 12:17

Според мен е въпрос на време да се отработи комбинацията Т2-Искърско Шосе-Централна гара. Не случайно там има влакова спирка. Вече има някакви наченки на мисъл в посока БДЖ да се интегрира към мрежата на градския транспорт. Убеден съм, че скоро ще имаме градска железница, дори и само по една две линии, например Перник-Гара искър или Елин Пелин-Банкя. След някоя година ще е много лесно да се стигне от Летището до гарата с едно прекачване в Дружба.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Летище София - дейност

Мнениеот tupolev144 » 04 Апр 2015 12:26

За "оползотворяване" на еднопосочен билет...
Иначе една любопитна статаия, с теми за размишляване (ако се прочете внимателно):
http://www.banker.bg/upravlenie-i-bizne ... oncesiiata
Написаното от "БАНКЕРЪ" още в средата на февруари, че управляващите се гласят да дадат столичния аеропорт в частни ръце, получи и официално потвърждение. Някак между другото и без излишен шум на челно място сред обектите, които транспортното министерство подготвя за концесия и публикува на своята страница в интернет, се появи "Гражданско летище за обществено ползване София". И избута по-назад в редичката летищата в Горна Оряховица и Пловдив, гарата във Варна и пристанищните терминали Зимовник - Русе, Русе - изток и Видин - център.Решението е съвсем ново и за това говори и обстоятелството, че столичният аеропорт изобщо не се споменаваше в дългата почти 250 страници презентация на ведомството на предвидените за публично-частно партньорство обекти. Всъщност конкретните намерения очевидно са се оформили именно към средата на февруари, когато по нареждане на министър Ивайло Московски от летището бяха изискани всички документи от последните четири години, имащи отношение към концесията, за да бъдат прегледани и анализирани отново. Там дори бе командирована цяла специална комисия, за да се изпълни задачата в максимално кратки срокове.Наистина, поне засега Московски отрича за концесията с твърдението, че само се разглеждали възможните опции. Но по всичко личи, че аеропортът вече рулира за излитане точно в тази посока. Още по времето на първия кабинет на ГЕРБ същият тогава транспортен министър обяви обществена поръчка за избор на фирми, които да изготвят правен, финансов и екологичен анализ за концесията на софийското летище, заедно с "пришитото" към него в средата на 2012-а по заръка на Бойко Борисов летище в Балчик. Юристите обаче се сблъскаха със сериозен проблем - невъзможност да определят точните граници на обекта на концесията поради трудности с изясняването на статута на някои имоти, попадащи в неговата територия. Сега тази спънка ще бъде отстранена, като въпросните терени се извадят от обхвата на бъдещото публично-частно партньорство и се включат в него след изчистването на всички неясноти.Друг проблем за преодоляване са заемите по модернизацията на " Летище София". За неговия нов терминал и писта бяха похарчени 210 млн. евро, от които 60 млн. са кредит от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), 38.1 млн. от Кувейтския фонд за арабско икономическо развитие, 50 млн. евро са грантове, осигурени от програмите ИСПА и ФАР, а останалите пари - 61.9 млн. евро, дойдоха от държавния бюджет. Кабинетът вече получи от Еврокомисията разрешение за публично-частното партньорство, което се налагаше заради финансирането, отпуснато по двете европейски предприсъединителни програми. Само че не така стоят нещата с останалите международни споразумения. Независимо от всичко кабинетът е твърдо решен да започне концесионната процедура още до края на 2015-а. Целта е с парите от нея да се осигури стабилен финансов буфер за закъсалите Български държавни железници.По информация на "БАНКЕРЪ" вече са водени разговори с няколко компании, изявили интерес да участват в един прозрачен конкурс за концесия, обявен от българската държава. Сред тях са швейцарската Swissport, френската Vinci Airports и турската TAV, които са едни от най-големите летищни оператори на Стария континент. Със сигурност сред потенциалните кандидати ще е и сегашният стопанин на летищата в Бургас и Варна - консорциумът между германската фирма "Фрапорт" и варненския холдинг "Химимпорт". През последните години обединението направи сериозни инвестиции в двата аеропорта. Освен натрупания сериозен опит не бива да се пренебрегва и фактът, че "Химимпорт" е собственик на авиокомпанията "България Ер". А тя от своя страна притежава дял и в самолето-ремонтната база на "Луфтханза Техник", разположена на територията на столичното летище.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Topfly » 04 Апр 2015 14:00

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 04 Апр 2015 14:40

mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Toni » 04 Апр 2015 18:40

+1.
Тук не става дума за хейтване, а за разсъждение за алтернативи или коментар върху очевидни пропуски.
Не трябва да забравяме, че основната схема на Метрополитен следва заложението още в началото на 70-те години на ХХ век планове, а тогави никой не предполагал какви промени ще настъпят и как точно ще се развие града, дори и летището (което е трябвало изцяло да се измести в Кривина).

Интересно е, че след дългогодишно затишие пак се повдига въпроса за изоставената пътна връзка към Т2. Да се надяваме, че скоро ще има раздвижване.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Pilot737 » 05 Апр 2015 00:22

142/143/313/318/319/320/32A/32N/321/32B/332/333/343/346/359/388/717/733/734/735/736/73G/73W/738/73H/739/744/748/752/753/763/764/772/77L/77W/788/789/AR1/AR8/AS350/AT4/AT7/CR7/CS3/DH4/ER3/ER4/E70/E90/F50/F70/F100/L4T/M82/SU9
Аватар
Pilot737
супер спотър
 
Мнения: 1082
Регистриран на: 20 Сеп 2005 21:32
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот niki_m » 05 Апр 2015 07:35

Метрото е добро решение, и ако от Летище София проявят гъвкавост и идейност, то лесно ще се ползва от всички пасажери, достатъчно е да се направи следното

- излитания от който и да е Терминал, според авиокомпанията, така пристигаш с метрото на Т2, и се прехвърляш на шатъл или 84 до Т1 - вероятно с шатъла би имало малко проблем с багажите, но с 84 - няма такъв проблем

- кацания - всички да излизат през терминал 2, за да стигат до метрото - не е никакъв проблем да се реорганизира

- спокойно входът за доместик пристигащи, може да се ползва от НТА, има лента за багаж, има къде да се изчака, има и отделен изход - никакъв проблем не е, ако има чак толкова голямо натоварване и струпване на полети на самият Т2, което не е чак така, а и всички знаем, че често на една лента излизат 2 полета в "пиковите" часове

- вариант за пешеходно преминаване през определени зони със стрелки между двата терминала, което също не е проблем - в доста летища е направено и постижимо
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Topfly » 05 Апр 2015 09:04

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Летище София - дейност

Мнениеот niki_m » 05 Апр 2015 09:46

ЕтапГруп с автобусите си, които идват от южна и източна България в повечето случаи преди гарата минават директно през Т1 и Т2, което е много удобно - за тези от Бургас съм сигурен, изпитано е
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Topfly » 05 Апр 2015 10:28

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Летище София - дейност

Мнениеот niki_m » 05 Апр 2015 11:23

Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Topfly » 05 Апр 2015 11:51

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Летище София - дейност

Мнениеот tupolev144 » 06 Апр 2015 10:29

Като принудихме хората да търсят препитание зад граница като гастарбайтери (то се е видяло, че за истински туризъм визия като цяло няма), поне им създаваме малко по-добри условия за напускане на страната и съотвено връщане (поне за тези, които все още имат живи роднини), метрото си е една чудесна придобивка и по-добре да го има, отколкото да се използва само автотранспорт.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Topfly » 09 Апр 2015 14:47

От влака - хоп на метрото! Пускат спирка "Искърско шосе"
Занапред 49 влака ще спират на нея, пускат я на 15 април


Ако предположим, че 99% от влаковете минават между 6 часа сутринта и полунощ, тогава средно на 22 минути ще спира влак на гара Искър. Ако влаковете от север, запад и юг също ги продължат до гара Искър, може и на 10 минути да има влак между Централна гара и гара Искър.

Без много инвестиции влаковете могат да се превърнат в четвърти лъч на метрото в София.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Летище София - дейност

Мнениеот niki_m » 10 Апр 2015 07:34

Никъде в зона пристигащи няма указателни табели, че има метро и в коя посока се намира то.
Стоят си единствено старите табели посочващи такситата.
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта