ФРАНКФУРТ - На летището във Франкфурт от сряда /01.10.2014/ функционира нова система за прецизен подход за кацане. Тя ще комбинира сателитни данни от американската Global Positioning System (GPS) с наземна станция , поясни летищният оператор Fraport.
С "Ground Based Augmentation System“ (GBAS) за първи път се осъществява точен подход на голям международен хъб в Европа.
В сравнение със старата система на подход, GBAS ще донесе много ползи ,включително по-добра защита от шум.Системата позволява до 49 различни маршрута за подход. Чрез това разнообразие може да се разработят нови маршрути, които облекчават шума за жителите около летището. В допълнение, на второто по големина летище в Европа ,ще е възможно снижение със по-стръмен ъгъл.
"С GBAS, започва нова ера в навигацията на полетите", каза испълнителният директор Robert Schickling.
"Ние сме доволни, че днес ,наш Boeing 747-8 за първи път използва новата система", каза служителя на Lufthansa- Kay Kratky. "В бъдеще, повече от тридесет въздухоплавателни средства на Lufthansa от типа на Airbus A380 и Boeing 747-8 ще кацат с GBAS."
Според Фрапорт засега, системата ще използват само четири процента от въздухоплавателните средства ,с расчет до 2025 г.- необходимото оборудване да е монтирано на половината от използваните ВС. Сега 34 самолета на Lufthansa са оборудвани с необходимата техника.
Системата работи с четири GPS-реперни антени и станция за корекция на точността. Корегираната информация, се предава по VHF радиосигнал на въздухоплавателното средство.
Ако всички самолети, в бъдеще, се оборудват със съответни бордни приемници, GBAS може напълно да замени системата за приземяване по прибори (ILS).
http://www.aero.de/news-20290/Start-fue ... nkurt.htmlhttp://www.youtube.com/watch?v=9u1AyVC59_shttp://www.youtube.com/watch?v=xLvZu3TT ... ture=sharehttp://en.wikipedia.org/wiki/Local_Area ... ion_System