Ryanair (FR до PDV)

Re: Ryanair

Мнениеот nofun » 15 Юни 2012 11:08

nofun
спотър
 
Мнения: 60
Регистриран на: 27 Окт 2008 12:43

Re: Ryanair

Мнениеот Topfly » 15 Юни 2012 11:40

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Ryanair

Мнениеот akair » 15 Юни 2012 14:14

Последна промяна akair на 15 Юни 2012 16:20, променена общо 1 път
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Ryanair

Мнениеот Topfly » 15 Юни 2012 15:30

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Ryanair

Мнениеот akair » 15 Юни 2012 19:12

Не е въпрос на стереотипи, а на сметки и преценки :D
И не съм споменавал някое разписание да е лошо - то може да е подходящо/неподходящо, приемливо, неприемливо, но лошо май няма как да е... :D
2-та примера с Пловдив, Лондон и Франкфурт са доста подходящи за фигуративни цели - нека предположим, че завеждащият клиниката по хирургия на университетската многопрофилна болница за активно лечение в Пловдив е поканен да извърши консултация в една от болниците във Франкфурт в понеделник и има планирана сложна операция във вторник. Очевидно той може да хване полета до Хан в неделя и да направи консултацията в понеделник, но за връщането в понеделник вечер явно FR не е опция, просто защото няма полет... Тогава следва вариант България Ер или Луфтханза еднопосочен FRA-SOF. Равносметката:
1) Един ден повече командировъчни - за неделя
2) Нощувка в хотел
3) Еднопосочен билет с класическа авиокомпания, който обикновено има своята "справедлива" цена, защото е еднопосочен
4) Пътуване с БДЖ в едната посока
5) Пътуване на 130-те км от Хан до Франкфурт с каквото е налично - вероятно автобус + влак и съответното време срещу 14 минути от ФРА до Frankfurt HBF
6) Един ден по-малко за почивка, заради пътуването в неделя

Оттук можем да обсъждаме колко струва едното срещу другото...

Да разгледаме и пример 2. Нека отново нашият лекар има да прави консултация в чужбина, но този път е в Лондон. Нека предположим, че консултацията е в сряда. Нашият герой може да хване самолета във вторник вечер и да стигне до Лондон. За щастие Лондон е популярна дестинация и той има избор от НТА за обратния полет, но уви не и до Пловдив в ден сряда. Опциите за НТА са Виз и Изиджет. Виз каца след полунощ в България, което означава такси до ЖП гарата и евентуално (липса на) влак, още един ден командировъчни, .... Изиджет излита в 06:05, което означва, че не е опция. Равносметката:
1) 2 дни повече командировъчни (вторник и четвъртък)
2) поне една нощувка в хотел повече
3) Пътуване с БДЖ в едната посока

Простата равносметка показва, че явно за тези 2 случая НТА при сегашното разписание и брой полети е една опция, която е доста реалистично да излезе по-скъпо от билет с класическа авиокомпания. ;)
Последна промяна akair на 15 Юни 2012 20:47, променена общо 1 път
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Ryanair

Мнениеот Jair » 15 Юни 2012 20:12

Мисля, че в случая topfly нямаше предвид само нашата действителност, а европейската :) Където ако имаш служебно пътуване от Амстердам до Лондон да речем има дневно десетина полета с изи джет до 4 различни летища - не винаги Хийтроу е най-удобното. Ясно е, че бизнес пътувания дори с един полет на ден са трудни, те за това покойните Скай Юръп, които се опитваха да са бизнес лоу кост летяха два пъти дневно до София - сутрин и вечер.

Иначе наистина отделен е въпроса колко време преди самото пътуване става ясно, че е необходимо и какви са цените на лоу костовете тогава. Допълнителен проблем, особено за големите фирми е че нямат гъвкавост от типа на "вземи евтиния полет до Пловдив, а оттам ще ти уредим кола под наем до София" или "вечерният полет на уиз + нощувка ще ни излезе по-евтино от сутрешния на бритиш". При тях често резервациите се правят през вътрешнофирмен интерфейс, в който лоу костовете не съществуват :) А пък и най-големите от тях си имат често и корпоративни договори с конкретна авиокомпания.
- Блог за авиация и пътешествия
- форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: Ryanair

Мнениеот akair » 15 Юни 2012 21:10

Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Ryanair

Мнениеот skyviewer » 15 Юни 2012 21:29

За хора и фирми от България няма проблем за предвижване и трансвер в Германия.Директните автобуси за Кьолн и Кобленц са перфектни.От Кобленц Hbh има ввлакове и от двете страни на Рейн.Примерно до Бон 2+1дете е 24 евро.За връщането
в неделя - удобно, наспиваш се без да има риск да изпуснеш един от поне 5 възможни влака.При възмлжност в Кобленц виждаш монумента "Германския триъгълник",в близост
до гарата.Освен с влак може и с кораб по Реин и Мозел.Примерно до Бон е 49Е за 2+1.
Просто се възползвайте.Живота е кратък и Европа е малка :D
Последна промяна skyviewer на 18 Юни 2012 16:48, променена общо 1 път
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Ryanair

Мнениеот stenk » 15 Юни 2012 23:31

E нали става въпрос за бизнес пътувания , а не за екскурзия :D
Точно пък в темата за Ryan е абсолютно несериозно с техните по два полета седмично от Пловдив...

В интерес на истината при easyJet има доста костюмирани пътници , но при Ryan не ми е направило такова впечатление , нито при Wizz.
Те easyJet мисля имат и някаква програма за корпоративни клинети , но не знам доколко е изгодна.
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Ryanair

Мнениеот skyviewer » 16 Юни 2012 07:11

Tъй,като сме в темата на Райънер,мисля че тук винаги се е говорило само за масовия пътник,а не за бизнес пътувания,така че ако броим костюмите,мястото не е тук... :D
апропо: Досега не съм виждал милионера Майкъл О' Лири с костюм пред медии,може би и
това е част от PR -а на тази компания...
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Ryanair

Мнениеот Венелин » 16 Юни 2012 13:37

Няма такова нещо като неудобни разписания за бизнес-пътувания. Има неудобни разписания за мнозинството от бизнес-пътуващите. В Западна Европа домовете на богатите хора и бизнесът не са толкова концентрирани в столиците и понякога се случва нискотарифните превози да са по-удобни. Рядко, но се случва.
А сметките как губенето на време в пътуване трябва да се изчислява на базата на производителността на труда и че на Запад пътуващият би изгубил много пари, клатейки се в автобуса или колата до Шарлероа, Жирона, Скавста, се опровергава от броя и честотата на полетите там в сравнение със страните като България, където "не ни е проблем да изпратим човек да си загуби 5 часа в път". Освен това пътуващите по работа не си губят времето: говорят в колата с клиенти по телефона, ползват лаптоп в самолета и влака.
Нискотарифните компании преди всичко дават още една възможност за избор за пътника. А също така традиционните авиокомпании успяват да изтъкнат единственото си конкретно конкурентно предимство - честотите и удобните разписания, нещо което би се усетило трудно при липсата на Райънеър.
Венелин
спотър
 
Мнения: 77
Регистриран на: 09 Май 2011 13:14

Re: Ryanair

Мнениеот ilian » 16 Юни 2012 15:35

Ако някой наистина си вярва, че единственото конкурентно предимство на традиционните компании е удобството на полетите им, значи наистина никога не е влизал в бизнес салон на което и да е западно европейско летище и никога не е помирсвал истинския бизнес, и съответно никога не е виждал колко нещастно беден и опърпан е контингента на Райън.
Аватар
ilian
най-спотър
 
Мнения: 268
Регистриран на: 04 Май 2007 09:56

Re: Ryanair

Мнениеот Jair » 16 Юни 2012 16:48

- Блог за авиация и пътешествия
- форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: Ryanair

Мнениеот skyviewer » 16 Юни 2012 16:50

Точно така,Ryanar има огромен опърпън контингент, на който разчита и от който печели ,масите предизвикват революции,а бизнеса кризи...
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Ryanair

Мнениеот Topfly » 16 Юни 2012 18:21

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта

cron