В повечето случаи градът набъбва към летището и даже го заобикаля. Само ще дам един пример. Переди 1940г. село Слатина, село Надежда и други десетки днешни квартали и райони на София са били далечни предградия и шопски села. Някои от тях днес е водят за елитни квартали, но са без канализация - говоря за бившите села Бояна, Драгалевци и Симеоново

В началото на 70-е години на миналия век са правени много проучвания и разработки от екипи на Транспроект за нова летищна площадка или нова пистова система на сегашното летище. Избрали са вариант до село Кривина и даже е имало някакви първоначални строителни работи през 80-е, но тогава ДСО "БГА-Балкан" решава, че средствата са необходими за друго и всичко замира. Преоктът много напомня на сегашното мюнхенско летище - с две изместени успоредни писти, позволяващи едновременни заходи и терминал в средата.
В началото на 90-е е ясно, че пари за такъв проект няма и проектантите се връщат на тяхна стара идея за построеяване на "коса писта". Идеята е била да се удължи сегашната писта и да се построи нова под 30º (RWY 12/30), която да бъде изнесена на изток и да преминава над околовръстното. С тази идея са искали да изместят трафика, който прелита над града.
Като заключение мога да кажа, че летището не е виновно, че града се е разрастнал към него. Десетки хиляди, доброволно са си купили и продължават да си купуват жилища под глисадата, а после се оплакват от шум, стрес и какво ли още не.
В момента продължава да се строи в Подуене и Сухата река....и никой от купувачите не се замисля, какво е всеки ден да ти летят самолети над главата от 0600 до 2355....
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ