BH Air SOF-JFK-ORD-SOF

Re: BH Air, B.A.C., VIA

Мнениеот Пароль » 11 Ное 2012 23:54

изтрито, не е по темата!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: BH Air, B.A.C., VIA

Мнениеот takeoff » 11 Ное 2012 23:58

Аватар
takeoff
най-спотър
 
Мнения: 299
Регистриран на: 02 Юни 2009 21:20
Местоположение: Sofia

Re: BH Air SOF-JFK-ORD-SOF

Мнениеот Accord » 12 Ное 2012 16:42

Здравейте,

Рядко, тоест почти никога не пиша тук, но този път темата ми се видя доста любопитна.

Самата идея за такива далечни полети е доста интересна, но предвид минали опити в БГ, реалност в днешно време...изглежда като невъзможна. Въпреки това, според мен, си заслужава опита, особено ако имаш достъп до изгоден капитал - ПИБ. Както изглежда, някои от хората там са фенове на авиацията и може би и това движещ фактор.
Любопитен е отговорът на въпроса относно концепцията им, ако има такава. Тук за момента можем само да спекулираме. Аз виждам два варианта - сезонни редовни полети ( Май - Септември) и през останалото време самолета си намира полети от някъде си в мюсулманския свят до Мека и други подобни екзотични дестинации. В такъв вид работа да намират, имат опит в тази авиокомпания. В този вариант, ако не се залага другаде да се уплътнява самолета, то аз виждам наемане на мокър лизинг за по 4-5 месеца от друг оператор... тоест, наемат го, ако имат необходимия брой резервации, за да си струва наемането на самолета. Все пак, аз не виждам достатъчно O&D трафик...даже и за летните месеци, а няма кой друг да им докарва трафик за там?!
Втория вариант! Както някой вече спомена, е трансформирането на BH в авиокомпания за редовни полети и да опитат да създадат дестинации предимно из Югоизточна Европа, Близък Изток, Северна Африка и държави като Грузия, Армения и прочие..
Ще кажете, че нямат шанс - конкуренция голяма и трафик през София няма. Аз смятам,че и за двете си има лекарство - маркетинг и добър финансов ресурс за стартиране. Също така, според много хора в този бранш, трафик се създава (в последния брой на ATW го твърдят и от екипа на FastJet, а те са същите създали Изиджет), а също така и се пренасочва от съществуващи вече хъбове.На кой не му е писнало от претоварните хъбове и не би минал през по-спокойно летище, ако и цената е конкурентна?! Въпрос на маркетинг, концепция, пари, честоти и кадърен мениджърски състав. Не, че и тогава е гарантирано, но съм ЗА това да се пробва!
Естествено, ми се струва при този втори вариант, че нещата са започнали отзад напред. Не трябваше ли пръво да се развие редовната мрежа от къси полети, пък после през океана или някоя далечна екзотична източна дестинация?! Също така, извън ЕС, ще им се наложи да ги одобрят за дадена дестинация, предвид двустранните междуправителствени спорузомения... Доста задачи за решаване преди да стартират и къси полети. За мен, мениджърските екипи в бг чартърните авиокомпании, показаха, че ги бива и имат потенциал. Не мисля, че само с обяснението, че се перат едни пари, може да се обощи съществуването на цялата ни гражданска авиация. Малко ми звучи повърхностно!
Относно техниката:
Мисля, че най-евтиния вариант, който на този етап ги устройва икономически, е А340. Евтин за наемане, поради постепенното му изкарване от флотилиите на големите играчи, но все още достатъчно ефективен икономически. Все пак го ползват компании като Туркиш, Емирейтс, Луфтханза, Иберия... Естествено, не визирам 500 и 600 модификациите. Не на последно място, ако има значение, този самолет е с модификация на двигателите CFM56?! А320-те им, не са ли с други модификации на CFM56?! Тоест малко или много ще ги улесни в подръжката.
Друг вариант е Boeing 767-300ER... по абсолютно същите причини като горния, но без двигателите. Тук, евентуален проблем би било сертифицираното по ETOPS и първоначалните ограничение съпроводени от това. Трети вариант за самолет е естествено, икономическата звезда за такъв тип полети - А330, но поради тази причина, едва ли могат го намерят лесно и на изгоден лизинг за тях..освен ако нямат много излишен капитал. Особено, ако ги правят сериозно нещата и вземат два броя!
Първо, обаче, да видим дали изобщо ще се стигне до нещо..може би първо FB трябва да изчезне и някой/и се подготвят за това, като за всеки случай подготвят и далечен полет по някаква причина?!
Accord
спотър
 
Мнения: 26
Регистриран на: 22 Сеп 2011 19:17

Re: BH Air SOF-JFK-ORD-SOF

Мнениеот Vladimorka » 12 Ное 2012 17:07

При 330 освен високата цената в момента, пак ще трябва сертификация по ETOPS. А CFM-ите на 340 май нямат много общо с малките си събратя (имам някакви спомени за подобна дискусия някъде из нета, но мога и да се бъркам). Освен това стои и въпросът за бройката самолети - Jes Air май са добър пример как не могат да се правят дълги полети с толкоз малко (от друга страна примерно ЛОТ май успяват)
Vladimorka
супер спотър
 
Мнения: 728
Регистриран на: 02 Фев 2010 17:24

Re: BH Air SOF-JFK-ORD-SOF

Мнениеот Accord » 12 Ное 2012 17:20

Accord
спотър
 
Мнения: 26
Регистриран на: 22 Сеп 2011 19:17

Re: BH Air SOF-JFK-ORD-SOF

Мнениеот akair » 12 Ное 2012 18:34

Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: BH Air SOF-JFK-ORD-SOF

Мнениеот EricEntrena » 12 Ное 2012 23:39

В предните постове се пишеше, че ВН оперирали с 7 самолета. Това е временно, докато наритат старите си машини, на които им изтича ресурса. Говоря за 2 машини, които ще са заменени от Г-олфа и Х-отела. Тъй че на пролет отново ще си имат 4 320-ки и 1 319. А иначе да стискаме палци да успеят с начинанието си за Америка.
Аватар
EricEntrena
супер спотър
 
Мнения: 1323
Регистриран на: 16 Юли 2008 16:14
Местоположение: BOJ

Re: BH Air SOF-JFK-ORD-SOF

Мнениеот Делян » 13 Ное 2012 00:18

Тъкмо говориме за лизинг на А330 и ето една статия в Aviation Week
Говори се че в последно време цените се "стабилизират" на А320, А330 и Б373-800.

http://www.aviationweek.com/Article.asp ... 33.xml&p=2
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: BH Air SOF-JFK-ORD-SOF

Мнениеот Vladimorka » 13 Ное 2012 01:42

Това не е по темата, но е интересно за сравнение - SmartWings ще почват Прага - Маями със 738
Vladimorka
супер спотър
 
Мнения: 728
Регистриран на: 02 Фев 2010 17:24

Re: BH Air SOF-JFK-ORD-SOF

Мнениеот Accord » 13 Ное 2012 05:01

Accord
спотър
 
Мнения: 26
Регистриран на: 22 Сеп 2011 19:17

Re: BH Air, B.A.C., VIA

Мнениеот VS11 » 13 Ное 2012 06:45

Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 726
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: BH Air SOF-JFK-ORD-SOF

Мнениеот Kx » 13 Ное 2012 10:35

Използването на по-малък самолет с междинно кацане, според мен е по-добрата идея. Това спестява добавянето на нов тип самолет и разходите за обучение и подръжка. Мисля че за да се наложи линията първо трябва да се разработи, след което могат да вземат и по-голям самолет.
Всички Ербуси с 2 двигателя са сертифицирани по ETOPS за 180 минути, което е напълно достатъчно за прелитане на Атлантика.
Kx
най-спотър
 
Мнения: 411
Регистриран на: 13 Апр 2004 15:45
Местоположение: Sofia

Re: BH Air, B.A.C., VIA

Мнениеот Topfly » 13 Ное 2012 11:29

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: BH Air, B.A.C., VIA

Мнениеот Jair » 13 Ное 2012 11:38

- Блог за авиация и пътешествия
- форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: BH Air SOF-JFK-ORD-SOF

Мнениеот europeandj » 13 Ное 2012 14:23

Аз лично съм положително настроен към линията. Същност добра идея би било през лятото и по Коледа, когато е пиковият трафик да летят с 330/340, а през останалото време да пуснат 320 с междинно кацане в Дъблин например, а защо не и Рейкявик (Исландия има доста слабо развит авиационен пазар, а със сигурност има голям потенциал поне според мен), макар че до Исландия надали ще има кой да пътува. Тъй че вероятно SOF-DUB-JFK, вече за Чикаго ще стане малко шантаво да се правят 2 междинни кацания и то с тяснофюзелажен самолет.

Мисля си, че все пак ако 330/340 покрият трафика от Чикаго само където има най-много българи на целия континент и правят междинно кацане в Ню Йорк ще се получи добре. Хората пътуващи до сега с по 2 или 3 прекачвания според мен ще приветстват идеята за директен полет доста добре. Дори само тези от Ню Йорк и Чикаго да пътуват пак си мисля, че ще има затовареност на самолетите.
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 762
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 госта