Сългасен съм, че никой продукт не излиза завършен на пазара. Но Суперджет има потенциала поне частично да се превърне в поредния незрял самолет на бившата съветска школа. Давам ви за пример Ан-148 - РОССИЯ преди месеци публикува статистика за случаите на AOG и Ан-148 е трагичен, с 3 или 4 пъти надвишаваше склонноста към дефекти на Ербъса, който си се почупва чат-пат. Ту-204 - супер сладур, до ден днешен никой не знае дали ПС-90 става за двигател или не, колко му е ресурсът и как се продължава. Всеки самолет от това семейство бива разглеждан като индивидуален случай. Самолетът не е лош, НО до ден днешен не се знае дали в пилотската кабина има място за 2-ма, 3-ма или 4-ма човека. Като са двама защо и на серийните самолети панелчето за херметизацията и климатичната с-ма е зад втория пилот?
Спомнете си какъв беше първият прототип на Суперджета. Каква сглобка имаше? Колко се бави все още? Колко проблеми имаше с двигатели, авионики и какво ли не?
Сигурно самолетчето ще си намери нишата, но несполучливото доработване на ВС от страна на великата (най-искрено го казвам) руска школа вече е пословично. Защо обаче България Ер да не заложи на доказана машина като Ембраера или Бомбардието?! Защо клатеща се и без това авиокомпания не заложи на сигурната пътека?!