Българкият C-27J

Българкият C-27J

Мнениеот Toni » 01 Мар 2004 02:51

Министерството на отбраната ще купува военнотранспортен самолет

29 Февруари 2004

Между 22 и 25 милиона евро ще струва нов военнотранспортен самолет за армията, който да превозва хора и товари за военните мисии до Ирак и Афганистан.
Източници от военовъздушните сили съобщиха пред Би Ти Ви, че военното министерство е планирало да купува военнотранспортен самолет до средата на годината.
Самолетът "Спартан" на италианската компания "Аления" и американският гигант "Локхийд Мартин", който беше представен на военновъздушните сили и силите за специални операции може да лети до Ирак без да каца за презареждане. Сега до Ирак нашите самолети "Ан 26" летят с едно презареждане, а до Иран - с две. Ресурсът на един от нашите военнотранспортни самолети "Ан 26" изтича през август, а на другия след три години. Предлаганият на нашата армия италиански самолет, за разлика от другите ни военнотранспортни самолети, е чисто военен. Той е взаимстван от американския "С 130 - Херкулес", по-евтин е, но по-малък, категорични са експертите.

"Авиониката" е съвременно изпълнение на "Локхийд Мартин" и "Аления" на принципа на модернизиран С 130", поясни ген.-лейтенант Димитър Георгиев - началник на Главния щаб на ВВС.

Авиаторите и експертите от специалните сили обясниха, че за военнотранспортния самолет е важно да снижава рязко и бързо да набира височина, за да избегне противниковия огън при кацане или излитане от Багдад. Този самолет, например може и да разтоварва в движение, да превозва до 64 парашутисти за десант и да извърши медицинска евекуация с 36 носилки на борда.

"Ние ще правим още оценки, ще сравняваме и с други такива самолети, за да вземем решение да предложим на правителството и министъра възможно най-добрия вариант на самолет, който ВВС и армията имат нужда за изпълнение на мисии извън страната", каза ген.-лейтенант Димитър Георгиев.

www.btv.bg
Последна промяна Toni на 25 Мар 2008 12:37, променена общо 4 пъти
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Toni » 01 Мар 2004 02:56

Оставям информацията без коментар.....
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Еле » 01 Мар 2004 20:24

8) 8) 8)
Засега не намирам официално потвърждение и се надявам поредната далавера да ни се размине.
НА БОЙ!!!
Аватар
Еле
спотър
 
Мнения: 58
Регистриран на: 16 Дек 2003 23:45
Местоположение: София

Мнениеот Делян » 28 Яну 2005 17:35

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот Toni » 29 Мар 2005 23:41

Свинаров казва до седмица доставчика на транспортни самолети
Войската ще лети в първа класа
"Спартан" или "Каса" ще сменят рускитe ветерани Ан-26

Доставката на осем транспортни самолета е част от 11-те приоритетни проекта за модернизация на българската армия. Те са на обща стойност 1,5 млрд. лв. и бяха гласувани от правителството на 27 май 2004 година. За осемте "въздушни автобуса" държавата ще похарчи до 200 млн. евро (около 390 млн. лева). Конкурсът за избор на нов транспортен самолет започна в края на 2004 г. и според първоначалния срок трябва да приключи до 31 март. В понеделник министър Николай Свинаров заяви, че решението ще бъде огласено до десетина дни. Според пресцентъра на военното министерство срокът е до 8 април, но се очаква победителят в конкурса да бъде обявен дори още утре. Конкурентите са С-27 J "Спартан" на италианската "Алениа аеронаутика" и С-295 на испанската "Каса".
Естествено най-нетърпеливи да научат кой е победителят са пилотите, инженерите и техниците в транспортната авиобаза край Враждебна. Ако търгът приключи добре, първата нова машина ще бъде доставена в края на 2005 г. Самолетът ще поеме обслужването на мисиите ни в чужбина от ветерана Ан-26. Двете руски машини, които използва армията ни, пренасят пет тона товар до базите ни в Ирак и Афганистан съответно с едно или две междинни кацания. Дори и да лети празен до Дивания и Кабул или обратно, Ан-26 пак трябва да каца за зареждане с гориво. Затова едно от изискванията на Генералния щаб към фирмите доставчици е предлаганият от тях самолет да прелита с товар до Ирак и Афганистан директно. Новата машина трябва да покрива строгите изисквания на НАТО за оперативна съвместимост, да има ниски експлоатационни разходи и висока степен на бойна готовност при всякакви условия.
Експертите отдавна сравняват качествата на двата конкуриращи се самолета С-27 J и С-295.
"Спартан" е специално създаден за нуждите на НАТО. В производството му с по 50% участват американската "Локхийд Мартин" и италианската "Алениа аеронаутика". Самолетът се сглобява и изпитва в Торино. Мощността на всеки от двата му двигателя "Ролс Ройс" е 4637 к.с.
Превозва на 1800 км 11,5 т товар с крейсерска скорост 602 км/ч. С 6 тона прелита 4260 км, а празен - 5926 км. Вози 68 бойци с пълно бойно снаряжение, 46 парашутисти или 36 ранени плюс 6 санитари. В корпуса му се побират три стандартни натовски палети, джип "Хамър" или малка бронирана машина. "Спартан" набира 3300 м височина за 3 минути. Снабден е със самостоятелна силова установка с мощност 150 к.с., която осигурява пълна автономност на товаро-разтоварните операции навсякъде по света. Самолетът доставя товари с парашути от голяма височина или изхвърля товара при бръснещ полет на площадки под обстрел. По допълнителна поръчка може да му се монтират системи за предупреждение при облъчване с радари, за противоракетна защита и зареждане във въздуха.
Неговият конкурент С-295 на испанската компания "Каса" е произведен на база на пътническия самолет CN-235 чрез удължаване на фюзелажа. CN-235 e съвместен проект на "Каса" и индонезийската IPTN. Удълженият му вариант С-295 се появява през юни 1997 г. на авиошоуто в Париж и постъпва на въоръжение във ВВС на Испания през 2001 г. С-295 превозва 9,7 т товар на 1350 км с крейсерската скорост 482 км/ч. Празен може да прелети 4500 километра. Машината е с два канадски двигателя "Прат енд Уитни", всеки от които с мощност 2687 к.с. Според "Каса" С-295 вози 69 бойци, 48 парашутисти или 27 носилки плюс 4 санитари. Но тук възниква проблем, тъй като седалките на С-295 са с по-малък размер от натовските стандарти. Така декларираната вместимост драстично намалява. Освен това страничните и задната врата на С-295 са по-малки от тези на "Спартан" съответно с 22 см и 55 см, което затруднява напускането на самолета. Разстоянието до винтовете на "испанеца" е само 47 cм, поради което при скок парашутистите преминават през въздушните струи, което създава опасност за живота им.
Сравнителният анализ показва, че за поддръжката на нашия контингент в Ирак С-27 J трябва да прави 9 полета седмично, а С-295 - 17. Излиза, че "Спартан" е два пъти по-ефективен от испанския си конкурент.
По-големият събрат на "Спартан" - С-130 J, вози близо два пъти повече товар - 20 тона. Но той е с четири мотора, струва много по-скъпо, а разходите за поддръжката и експлоатацията му са два пъти по-високи. Освен това анализът на превозите на военни товари в НАТО показва, че необходимостта от превоз на 20 тона е само 20% от общите военни доставки. Затова, според специалисти от ВВС, българската армия има нужда от 8 средни самолета и от един голям С-130 J.
ВВС на Гърция и Италия вече загърбиха С-295 и поръчаха по 12 машини "Спартан".

От в. Стандарт
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Италианска фирма ще достави осем транспортни самолета за арм

Мнениеот Делян » 06 Апр 2005 16:29

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот Sniper » 06 Апр 2005 22:35

По всичко личи, че вече можем да се поздравим за новата техника. Спартанци!? Времето ще покаже колко правилен е този избор на Военното ни министерство. По последна информация публикувана в медиите самолетите, които ще бъдат закупени са 8 (по друга неофициална информация ще са само 5)....
Sniper
спотър
 
Мнения: 23
Регистриран на: 13 Сеп 2004 20:03
Местоположение: София

Мнениеот Toni » 11 Окт 2006 13:15

Очакваме още Кугъри и транспротни самолети „Спартан"

Ива Иванова


В петък пристига вторият хеликоптер „Кугър" по договора с „Юрокоптер", а третият ще бъде предоставен на Българските военновъздушни сили до края на годината, съобщи командващият ВВС генерал Симеон Симеонов.

Той съобщи, че по договора с „Аления", който е за доставка на транспортни самолети „Спартан" първият самолет ще бъде предоставен към средата на следващата година.
Със „Спатртан" ще имаме възможност за директни полети София-Кабул и възможност за пренасяне на много по-големи товари.


http://news.ibox.bg/news/id_1636047746
Според очакванията на ген. Симеонов след въвеждането на самолетите „Спартан" ще могат да се изпълняват от българската армия и много нови актуални по линия на НАТО задачи.
Той припомни, че още на срещата в Прага когато България получи покана за присъединяване към Алианса е било подчертано, че НАТО изпитва дефицит в 3 области- транспортните самолети, транспортните хеликоптери и модули за защита от ядрена, химична и бактериално действие, поради което е желателно новите страни членки да се насочат към попълване на тези празноти.

По негово мнение България прави именно това, като първото, което осъществява с модернизационните проекти е именно военно-транспортните самолети и транспортните хеликоптери.

Симеонов съобщи още, че на 6 самолета изтребители МиГ-29 вече е удължен ресурсът по договора с руската РСК „ МиГ".
Предстои удължаването на ресурса на останалите самолети, така че до изтичане на договора да имаме общо 16 изтребителя с удължен ресурс, съобщи още ген. Симеонов.
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот OGI » 11 Окт 2006 14:47

OGI
най-спотър
 
Мнения: 477
Регистриран на: 15 Сеп 2006 12:22

Мнениеот HORNISE » 11 Окт 2006 15:52

На Стандарт трябва да се забрани със закон да пишат каквото и да било на авиационна тематика. Пълна идиотщина е тоя вестник...
I take pictures, Photographic pictures...

Аватар
HORNISE
член на екипажа
 
Мнения: 1887
Регистриран на: 16 Дек 2003 12:54
Местоположение: София

Мнениеот harrier » 11 Окт 2006 17:42

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот atzah » 11 Окт 2006 20:01

atzah
супер спотър
 
Мнения: 750
Регистриран на: 08 Дек 2004 00:57
Местоположение: София

Мнениеот Toni » 27 Яну 2007 19:37

Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: МО купува C-27J

Мнениеот IvanFL » 27 Яну 2007 22:48

IvanFL
супер спотър
 
Мнения: 537
Регистриран на: 07 Май 2006 02:14
Местоположение: Miami, FL

Мнениеот gig » 28 Яну 2007 11:48

Аватар
gig
по-спотър
 
Мнения: 179
Регистриран на: 16 Дек 2003 13:20
Местоположение: Sofia

Следваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта

cron