Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот ATC » 11 Сеп 2006 17:56

Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот Toni » 11 Сеп 2006 18:22

Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот ATC » 11 Сеп 2006 19:38

Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот maxxim » 11 Сеп 2006 22:11

maxxim
най-спотър
 
Мнения: 246
Регистриран на: 18 Дек 2003 23:48
Местоположение: София

Мнениеот so » 12 Сеп 2006 00:42

Аватар
so
супер спотър
 
Мнения: 1068
Регистриран на: 08 Апр 2005 23:49

Мнениеот ATC » 12 Сеп 2006 00:48

Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот so » 12 Сеп 2006 00:55

предполагам, а и ми се вижда по-разумно че няма да го копаят, а ще бъде на етсакади, високо т.е. надземно. пък и все пак докато го замислят и почнат ще мине изтече много вода, струва ми се да се помисли за така нареченото "леко метро", което сега се строи на естакадният принцип по москва, или за да забегна още по-напред. монорелс. макар че последното ми се струва тъпо и нецелесъобразно.

"лекото метро"
Изображение
Изображение

вагончетата:
Изображение
Изображение
Аватар
so
супер спотър
 
Мнения: 1068
Регистриран на: 08 Апр 2005 23:49

Мнениеот VS11 » 12 Сеп 2006 05:18

А защо да не помислят и да напряват ЖП Терминал на летището - хем ще е удобно и за карго, хем за пътници, които идват до София с влак и не се налага да се предвижват от Централна Гара до Летището с такси или градски транспорт.

Това е решение в почти всички по-големи летища в Европа, и ще бъде уместно за едно регионално (на Балканите) развитие на Летище София. Така например, пътници от страната ще могат да пътуват директо да речем Варна-Летище София. Според мен ще бъде икономичо, а пък и само за карго пак ще е изгодно. Какво мислите?
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 726
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Мнениеот Toni » 12 Сеп 2006 08:50

@VS11,

това сме го говорили 100 пъти. Трябва да има железница до летището, но малоумни хора отказват да разберат това. Построяване на железен път до аерогарата не би трябвало да е проблем защото

1. на северната ограда на летището върти трамвай 22
2. влаковата магистрала София-Пловдив минава на 1,5км южно от новия терминал

И въпреки близостта на тези 2 линии, общината решава да прокара метро от Младост (~5км) ?!?!?!?!?
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот harrier » 12 Сеп 2006 09:23

Чакайте малко, според мен метртото е по-изгодния вариант, защото еветуален влак би ходил до централна гара а там хората просто няма какво да правят. Тя не се намира в центъра, а метрото би осигурило бърза и удобна връзка с някое централно място като НДК например.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Toni » 12 Сеп 2006 11:26

Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот so » 12 Сеп 2006 13:55

на този етап и аз съм против железницата. защо? защото 1. ако я направят ще има само 2 спирки подуене и централна гара. това за подуене ок, ама после накъде? пак градския транспорт за да стигнеш до дома, централна гара е хуава само с оглед на това, че е транспортен възел. 2. цената на това влакче няма със сигурност да е, като цената на едно влизане в метрото 3. трябва специално влакче, не можем да пуснем обикновенна електричка, поддържането и и още трябва да убедим тези от БДЖ, че влакчето ще оправдае инвестициите и ще почне да печели след Х брой години., 4. за да бъде това влакче ефективно трябва да се напасне с разписанието, което също е малко не удобно. след 5-6 години пътникопотокът ще бъде да кажем 4 мл.пътници. (тук отварям един пример . Летище Внуково, днес обслужва 4-5 млн.пътници. влакчето им върви празно.отменят се дори по разписание. жалко, да но са го направили с перспектива да стигне до 18млн.души годишно, а москва има този потенцял, докато ние май не в обозримите 10-15 години.)
предимството на такива влакчета е бързината, докато тръгне от летището и набере скорост, вече трабва да спира на подуене (кофти) а след подуене влаковете се движат много бавно до Ц.Г. лошо. Обаче
къде виждам предимството на това влакче - възможността да се организира СИТИ Терминал на гарата, чек ин и така натак, но това за днес и за следващите години, с нашия пътникопоток...
Имайки впредвид развитието на Варна и Бургас, възможно и на Пловдив като нискотарифни летища, а и не само, днес от варна можеш с редовни полети да стигнеш къдет си искаш, ми се струва нелогично някой на влак от варна до софия и после от нашето летище... това остава в миналото... Межодругото този СитиТерминал може да се организира навсякъде другаде в центъра с удобна наземна инфраструктура и да се пуснат шатъл бъси(примери бол)дори ако е някъде да кажем на университета - по цариградско няма задръствания много, после по Брюксел точно 20 минути път.(в час пик) което ще е съпоставимо по време с електичката, но не и по вложените инвестиции.
Метрото - днес е иделаният варянт (ИМХО)
1. много по евтино за крайният потребител (предположително 1 билет за цяла софия, естественно ако не въведат система за зониране на тарифите в метрото, но дори и да въведат пак ще бъде по-евтино).
2. директна връзка Т2-Бизнес парк- център- люлин - ндк-централна гара-надежда-княжево-обяля максимум 1 прекачване на друг метрорадиус.
Изображение
3. Инвестициите за метрото също няма да са хипер голями, метро до дружба така или иначе ще има, просто протягаме още 1 -2 станции до Т2, но си струва според мен, имайки впредвид че там ще има логистичен център с хотели, молове и кво ли още не.
сега си мисля на ум и стригам до мисълта: САМО МЕТРО, никви влакове. това ще спомогне за развитието на неавиационите дейсности на терминала и площите около него, тък като метрото е достъпно и универсално транспортно средство за всеки софиянец(в обозримо бъдеще), а влакчето ще бъде ползвано само когато пътуваме, тък като иначе по своята себестоимост няма да се оправдае, да ОТИДА ДО МОЛА SKYPORT, А ЩЕ отида в този дето е до мен...
хм... така.
ако обаче след време има ново летище което да е на 20-30-40 км. от софия, да тогава МОЛЯ ще строим железница до там!
а сега, аз казвам не на ВЛАКА. и Бойко също каза така, по мои внушения :lol:[/img]
Последна промяна so на 12 Сеп 2006 14:20, променена общо 1 път
Аватар
so
супер спотър
 
Мнения: 1068
Регистриран на: 08 Апр 2005 23:49

Мнениеот harrier » 12 Сеп 2006 14:09

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот VS11 » 13 Сеп 2006 03:03

Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 726
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Мнениеот Делян » 13 Сеп 2006 20:28

Разбира се че е добре метрото да достига до Т2. За влака също, но не ми се вярва това да стане скоро.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron