Летище София - дейност

Re: Летище София - дейност

Мнениеот martiness » 21 Ное 2016 17:37

Империята отвръща на удара:
http://www.caa.bg/upload/docs/51_00_159.pdf
martiness
спотър
 
Мнения: 38
Регистриран на: 20 Юни 2012 15:56

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 21 Ное 2016 18:01

mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот so » 21 Ное 2016 19:01

Само едно нещо си мисля сега. FR иска да базира още 2 самолета. Иска Терминал 2, ръкави и ходене пеш. Обещава много пътници, за да хване бонуса за таксите, без промяна на договорените условия, а дори и за още повече отстъпки. FR доказа, че може, за няма и 2 месеца. Уиз ядоха, ядоха, ядоха и се ненаядоха, а сега искат и още. Уиз доказва, че изнемогва и затова пуска Варна, пише обяснителни, прави всякя седмица промоция -20% и подарява членсвто в нещо, което което скоро няма да съществува.
Аватар
so
супер спотър
 
Мнения: 1068
Регистриран на: 08 Апр 2005 23:49

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 23 Ное 2016 21:39

И кво? Сега всичко живо ще се мести на терминал 2 :lol:
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот amcho » 23 Ное 2016 23:38

There's always a reason to fly...

Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Летище София - дейност

Мнениеот epetkov » 23 Ное 2016 23:43

epetkov
супер спотър
 
Мнения: 884
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Летище София - дейност

Мнениеот amcho » 23 Ное 2016 23:52

There's always a reason to fly...

Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 24 Ное 2016 00:44

mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Делян » 24 Ное 2016 15:36

Това с еднаквите такси ще е интересно......
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Пароль » 24 Ное 2016 22:29

Московски кани БСП да наблюдава процедурата за концесия на "Летище София"
Обвиненията за пробив в националната сигурност не са коректни, заяви транспортният министър в оставка



Транспортният министър в оставка Ивайло Московски покани представители на БСП да наблюдават процедурата за концесия на "Летище София", ако имат съмнения в начина на провеждането й. Това стана по време на заседание на парламентарната комисия по транспорт, на което депутатите задаваха въпроси на министъра по актуални теми.

Припомняме, че Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията взе решение да удължи процедурата по концесиониране на летището до края на януари 2017 г.

Социалистите пък заявиха, че процедурата трябва да бъде спряна и редовно избрано правителство да се произнесе по казуса. От левицата смятат, че ако летището бъде дадено на турска фирма, това ще е пробив в националната сигурност.
Още по темата

Днес Московски определи тези изказвания като изключително некоректни. Той категорично отрече с концесията да се правят подаръци и политически пазарлъци.

Той припомни, че моделът за концесия предвижда 640 млн. лв. авансова вноска, 10 млн. лв. годишно концесионни такси и минимум 300 млн. лв. инвестиции.

„Ако стане добро състезание, тези суми ще отидат нагоре“, смята той.

Московски изтъкна, че това е сложен модел с цел по-добро управление на инфраструктурата, обвързан и с възможността за покриване на дълговете в БДЖ.

Обвиненията за пробив в националната сигурност също не са коректни – говорим за процедура, която не променя собствеността, каза още министърът в оставка. Той изтъкна, че летищата във Варна и Бургас също се управляват от концесионер за срок от 35 години, както предвижда процедурата за столичното летище.

Московски предложи на социалистите да пратят представители в комисията по процедурата като наблюдатели, или пък, ако съставят правителство, да я подменят изцяло. Той беше категоричен, че никой не би си позволил да влияе на процедурата.

Вие нямате алтернатива за плащането на дълга на железниците, обърна се той към социалистите.

Той заплаши червените депутати, че ще извади данни за сделки от управлението на БСП, при които „сте подарявали земя на турски компании“ или пък по думите му са правени съмнителни сделки за ВЕЦ-ове.

Сега ще дойдат писмата от кредиторите – не е лесно една година да ги удържаш с обещанието, че ще покриеш дълговете, допълни транспортният министър.

Георги Свиленски (БСП) му отговори, че ПГ на социалистите по принцип е против концесията на Летище София. Казваме, че Летище София трябва да бъде държавно. В Бургас и Варна бяха инвестирани пари, а тук имаме летище, което върви добре и се развива. Имаме добре работещо предприятие, което ще концесионираме, коменттира депутатът.

Той повтори позицията на социалистите, че легитимно избрано правителство трябва да реализира концесията или да реши нещо друго. Ние сме против парите от Летище София да отидат за БДЖ, допълни той.

Московски изтъкна, че вероятно през януари ще е последното дело по казуса с кувейтския фонд и тогава „52 млн. долара ще отлетят от сметките на Летище София“.

На въпрос за концесията на Летище Пловдив Московски каза, че предстои съгласувателна процедура. Управляващите ще се опитат да прекратят старата процедура и да започнат нова с променени изисквания за оператор. Целта е държавният оператор да има възможност да участва в консорциум с частни компании, което не е възможно според изискванията на започналата процедура.

Към момента имало бизнес интерес към пловдивското летище, но не и от летищни оператори. Целта на концесията е изграждане на карго терминал, развитие на индустриална зона и удължаване на пистата.

Московски коментира още, че за да се правят концесионни анализи за пристанищата в Русе и Видин, първо трябва да има заявен интерес.
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище София - дейност

Мнениеот skyviewer » 04 Дек 2016 15:10



"Летище София" е прекратило договора си с юридическата кантора "Авиора консулт". Неин собственик е адвокат Александър Ангелов, същият, за когото банкерът Цветан Василев съобщи, че именно през него депутатът от ДПС Делян Пеевски е поискал да му се прехвърлят безвъзмездно пакетите от акции на БТК, двата мултиплекса, "Дунарит" и "Петрол" и след отказ е последвало срутването на КТБ.

До този контракт се стигна покрай арбитража, заведен срещу държавното дружество от арабския консорциум МАК/АДМАК, който построи новата писта на най-големия ни международен аеропорт. До такова дело се стигна заради взаимни претенции около плащанията по проекта. То бе изгубено окончателно от българската страна през 2012-а и по него тя бе задължена да плати 26.8 млн. щ. долара, плюс 7 млн. долара лихви, 390 хил. долара, представляващи частта от депозита за арбитражни разноски, и близо 5 млн. паунда разходи на ищците. Арбитражът присъди също така летището да върне незабавно на МАК/АДМАК предоставените две гаранции, издадени от Gulf International Bank B.S.C., всяка за сумата от 5 297 300 долара. Така се наложи то да си търси защитник. Това обаче стана след една доста странна процедура за договаряне без обявление, открита на 28 декември 2012-а. "Налице е фактическа и правна сложност по делото и съществен материален интерес за "Летище София". Необходимо е подробно запознаване с цялата преписка. Следва да се направи подробен анализ и избор на възможните линии на процесуална защита. Всичко това налага в най-кратки срокове избор на процесуален представител за защита на интересите на "Летище София", се посочваше противоречиво в мотивите за избора на този вид слабо прозрачна процедура.

В крайна сметка бяха поканени "Камбуров и партньори", "Георгиев, Тодоров и ко" и "Авиора консулт". Първите две кантори са добре познати у нас и разполагат с опит в арбитражните дела. Те обаче бяха пренебрегнати за сметка на все още неособено известната тогава "Авиора консулт". Решението, че тя е победител, бе взето на 9 януари 2013-а, а на 15 февруари бе сключен и договорът.
По принцип, за да може едно чуждестранно арбитражно решение да влезе в сила на територията на България, е необходимо да бъде признато от български съд в триинстанционно производство по т. нар. екзекватура. Две от инстанциите вече потвърдиха решението на арбитража. По информация на "БАНКЕРЪ" на 17 октомври и последната инстанция - Върховният касационен съд, се е запознал с казуса и се очаква неговото окончателно становище по случая. Интересното обаче е, че контрактът с "Авиора" е прекратен по взаимно съгласие още на 6 ноември 2015-а и е приключил на 22 февруари 2016 г., когато е извършено и последното плащане. Едва сега обаче от софийското летище съобщават официално за "развода" със своя защитник. От общо 610 хил. лв. без ДДС, разписани в контракта, кантората на Александър Ангелов е получила 258 хил. лв. (без ДДС), с които са овъзмездени 42.3% от изпълнението на договорените с държавната компания отношения. Доколко оправдани са дори тези харчове, е отделен въпрос. Но, според юристи, е въпрос на време аеропортът да "олекне" и с още около 80 млн. лв., след като и Върховният касационен съд потвърди решението по арбитража с МАК/АДМАК.
"Авиора консулт" е основана през 2009-а с едноличен собственик Александър Ангелов. В борда на кантората са бащата на Ангелов - Параскев Параскевов, и адвокат Гено Андреев. Параскевов е бивш кадрови офицер на Държавна сигурност. Той е бил заместник-директор на Националната следствена служба от 1968 до 1992-ра, а след това секретар на МВР, наблюдаващ Националната следствена служба по времето на Жан Виденов. Гено Андреев пък е син на бившия заместник-директор на НСС и заместник-министър на вътрешните работи в кабинета на Станишев - Румен Андреев.

http://www.banker.bg/upravlenie-i-bizne ... e-s-aviora

P.S. Лети,Лети,Лети - към нови Висоти... Иначе казано,кантората е ЖЕЛЯЗНА - бащата с едно име/фамилно/,майката с друго и синът с трето !
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 08 Дек 2016 14:13

Ноември

Ноември 2016 (2015)
пътници 431 642 (289 874) +48.9%
самолетодвижения 4 338 (3 326) +30.4%
карго 2 060 (1 670) +23.4%

Януари-ноември 2016 (2015)
пътници 4 508 539 (3 773 369) +19.5%
самолетодвижения 47 271 (40 937) +15.5%
карго 19 166 (16 684) +14.9%
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Делян » 08 Дек 2016 17:27

Почти 50% (48.9%) увеличение на пътници за ноември в сравнение с 2015. Рекорди на Гинес се гонят тук!!!
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: Летище София - дейност

Мнениеот europeandj » 11 Дек 2016 11:49

Ами честити 5 милиона. Догодина 4 гонихме, а сега 5-те са факт! Огромно браво на Раян и едно по-малко на Уизз. Двете компании правят възможно това каквото и да си говорим.
Има ли статистика за трафика по терминали? Аз подозирам, че ще е 60 на 40 в полза на Т1.
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 762
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Делян » 05 Яну 2017 14:25

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта

cron