...и една малка пистичка,която просто виси в големия космос .
Договорът с кувейтско-саудитското обединение МАК/АДМАК (съвместна компания на Mohammed Abdulmohsin Al-Kharafi & Sons и Admak General Contracting Company) за изграждане на новата писта и съпътстващи работи е подписан на 14 март 2003 г. Уговорената цена не 52.9 млн. долара без ДДС. Съгласно споразумението, при спор страните ще се обръщат към Международния арбитражен съд към Международната търговска камара - Париж. Проблемите започват със забавянето на процедурите по отчуждаване на терените за пистата. Тя е готова през втората половина на 2006 г., а част от извършената работа не е и платена на изпълнителя. Той се обръща към съда в Париж, а "Летище София" излиза с насрещни претенции. Обикновено при арбитражните дела се достига до баланс между страните. Не и в това дело. Съдът признава почти всички искове на кувейтско-саудитското обединение, като разглежда само един от исковете на ответника, тъй като той не е отнесъл претенциите си първо към строителния надзор, както е според общите условия на договора.
Решението в полза на МАК/АДМАК е от 28.09.2011 г., (към него има и допълнителното решение от 11.07.2012 г.) "Летище София" е осъдено да плати 13.5 млн. долара за разходи по удължаване на срока; 11.8 млн. долара за неплатени възнаграждения; 5.3 млн. долара за предоставена от изпълнителите банкова гаранция; 2.8 млн. долара - неправилно удържано обезщетение за вреди; 906 хил. долара - възнаграждения за изкопни работи; 386 хил. долара - разходи по изменени изисквания за дистанционен контрол и система за наблюдение; 197 хил. долара - допълнително полагане на бетон; 148 хил. долара - неуспешно изпълнени работи за електрически дейности и системи; 166 хил. - ликвидационни вреди; 4.9 млн. британски лири и 1.170 млн. долара - арбитражни разноски.
http://www.capital.bg/politika_i_ikonom ... zemiavane/