Да си припомним интервюто с маркетинговия директор на ЕasyJet и най-вече след 26-та мин. от видеото:
http://www.bgonair.bg/avioshou/2015-11- ... 0g-easyjet
"Какъв е преобладаващият профил на пътниците които пътуват от България?"
"Повечето пътници попадат в категорията, която ние наричаме посещение на роднини и приятели"
За каккъв Терминал 3 говорим, като тепърва роднините и приятелите на гастарбайтерите ще оредяват с времето ... Финансовото състояние на летището е доста трагично, а от бъдещият концесионер се търсят едни 600 милиона ...
http://www.capital.bg/politika_i_ikonom ... dnevnik.bg
"..Освен че не може да си събере вземанията, през последните няколко години летището намалява все повече и финансовия си резултат. През 2010 г. при приходи от 95.6 млн. лв. печалбата му е 15 млн. лв. През 2013 г. тя е 12.5 млн. лв., но повече от половината от нея идва от продажбата на терена на "Хемус ер". През 2014 г. положението изглежда още по-зле - при приходи от 103.5 млн. лв. печалбата е едва 5.25 млн. лв. Според експерти от пазара, за летище, което в края на 2014 г. се похвали с рекордния си брой пътници от 3.8 млн., очакваната печалба би била между 20 и 30 млн. лв.
Едната част от причините за свиването на бизнеса на летището са обективни.Компанията генерира приходи по две линии. От една страна - като летищен оператор, който събира държавните такси (кацане, пътник, сигурност и т.н.) От друга страна, като търговско дружество, което обслужва наземно авиокомпаниите, отдава площите под наем и стопанисва магазините и паркингите..."
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1417699
Грешно е да се смята, че Летище София е печелившо сопред Московски
http://www.capital.bg/politika_i_ikonom ... te_sofiia/
"Тези 600 млн. лв. звучат много добре. Дори от приватизация държавата не е получавала повече", коментира Ангелов.
Той обаче не е сигурен дали ще има достатъчно кандидати и дали някой ще се съгласи да плати цялата сума наведнъж. Още повече че при последните финансови резултати на летището и отчетените едва 5 млн. лв. печалба за 2014 г. постигането на тази сума може да се окаже трудна дори и за максималните по закон 35 години концесия. "
А кредиторите чукат на вратата ...
Е така ще е. Когато другите държави развиваха летищата си, ние се чудехме как и с какви методи изкуствено да поддържаме монопол за да возим основно гастарбайтери от цялата страна. И когато в доста европейски страни съотношението на прелитащ трафик към трафик по летищата на държавата е дори 50/50. при нас е около 95/5. Интересно като си "заминат" родините, какво ще се случи? И Терминал 1 ще ни е достатъчен.