от mistoffelees » 03 Апр 2015 22:57
Ами гениалното решение метрото да няма топла връзка с Т2? Излизате малко на дъжда, джапате 50-ина метра в сняг или киша, докато стигнете най-близката врата на терминала и така...
Изобщо, решението с пускането на Линия 1 до летището е доста спорно. Това с "18-те минути до центъра" е красиво, но на цената на какво - още блъсканица по най-натоварената линия? С прекачването на Линия 2 пътуването но Централна гара и автогарата отнема все така поне 45 минути - а можеше да е 5-6 пъти по-малко. Метрото трябва да обслужва летището от бъдещата линия 3, която ще стига от центъра дотам за по-малко от 10 минути и ще минава през по-малко натоварени като пътникопоток райони - иначе северна София живее с пряка видимост към летището, но пътува час и половина до него дори с метрото. Трябваше да има нормална ж.п. връзка с Централна гара, от която разстоянието пък е съвсем малко, под 5 минути (ако има нормална инфраструктура без идиотските намаления, спиране на "Подуене" и пр). Но това иска мислене, а у нас мисленето е непопулярно.
Що се касае до липсата на смислена връзка между Т1 и Т2, тази епична глупост още от времето на проектирането на Т2 бие всякакви рекорди по тъпота. Подобна на нея има само на още едно място, летище "Шереметьево". Ако не друго, можеше да се направи една покрита пътека напряко, успоредно на перона, щеше да се минава за 5-7 минути и далеч от автомобилния трафик, безопасно за пътниците (вж., напр., как е направена връзката от Т3 на "Щарл дьо Гол" към автогарата и станцията на вътрешното влакче).