от mistoffelees » 23 Окт 2021 15:21
Брей, 12 години никой не е писал в тая тема... време ѝ е.
И така, имах удоволствието да "пояздя" един от новите Е2 на "Хелветик" и ето какво ми направи впечатление:
- На фона на неголемия фюзелаж, новите двигатели на P&W изглеждат направо огромни. Те са почти същия размер като тези на A320NEO, но тук тялото на самолета е доста по-малко. При запускането им има характерен момент на развъртане на съвсем ниски обороти, който трае докъм половин минута (и е свързан с малко неприятна флуктуация; човек за малко да си помисли, че ще се задави и ще заглъхне); едва след това двигателят излиза на обичайния idle режим.
- С новите двигатели очаквах салонът да е толкова тих, колото и при A320NEO. За съжаление, не е така - шумът в областта на ниските честоти е доста осезаем. Отделно климатизацията на Е2 също е по-шумна. Ако при A320NEO имаше осезаемо намаляване на шума в салона, при Е2 си е почти на старото ниво.
- Крилата са преработени в "съвременен" стил - доста по-тесни и с различен вид уинглети, почти плоски и завити назад. По дизайн напомнят на тези на Дриймлайнера. Сигурно е за доброто на самолета, но този тип "японски" дизайн (всичко изпилено на макс с идеята да има еднакъв живот - за сметка на резерва устойчивост) някакси не ми е от любимите.
- От положителните неща, машината показва приятно и плавно влизане и излизане от виражи, дори на ниска скорост и при голям ъгъл на наклон (където A320 осезаемо "придърпва" и е доста рязък). Също така приятно (за пътниците) работят задкрилките, като тук изобщо не се усеща спускането им (при А320 има характерен момент на по-рязко забавяне, свързано с отрицателно ускорение и усещането, че самолетът а-ха да спре във във въздуха).
Като цяло тия пилета са доста нови и в Европа май само KLM още имат от тях. Явно бразилците са се постарали да осъвременят Ембраера, но някои неща, основно по комфорта в салона, май не са им се получили съвсем.