Страница 1 от 7

Общо икономически новини за авиацията като цяло

МнениеПубликувано на: 13 Май 2008 17:21
от Георги Николов

МнениеПубликувано на: 30 Юни 2008 10:48
от Георги Николов

МнениеПубликувано на: 02 Юли 2008 06:57
от Георги Николов

МнениеПубликувано на: 03 Юли 2008 22:01
от Георги Николов

МнениеПубликувано на: 15 Ное 2008 02:08
от Георги Николов

МнениеПубликувано на: 27 Ное 2008 07:03
от Георги Николов

МнениеПубликувано на: 01 Дек 2008 19:04
от Георги Николов

МнениеПубликувано на: 03 Дек 2008 12:39
от Георги Николов

МнениеПубликувано на: 03 Дек 2008 12:44
от Георги Николов

МнениеПубликувано на: 06 Дек 2008 09:08
от Георги Николов
Лизинговите компании , като конкуренция на авиопроизводителите ?

Странна ситуация се създаде на пазара на авиационна техника. До скорошните най-добри клиенти на авиостроителите, станаха тяхна най-голяма конкуренция. Самолетите на фалиралите компании се върнаха при лизингодателите. Те са нови сравнително нови и за тях трябва да се търси пазар. Самите компании за лизинг също са притиснати икономически и те са принудени да намалят своята печалба до възможния минимум. Те намаляват лизинговите вноски на сравнително новите самолети, за да могат да ги пласират и стават пряк конкурент на новите самолети, които излизат от заводите на производителите. Резултата може би ще бъде фалити на лизинговите компании и замиране на пазара.

МнениеПубликувано на: 06 Дек 2008 13:06
от harrier
Според мен представяш един бая изкривен икономически модел. Проблемът с отказаните поръчки все още е много далеч от това да предизвика конкуренция между лизингодателите и производителите. Най-малкото защото производителите продават чрез лизигодателите, така да се каже.

Ако погледнем нещата от друга гледна точка - цените на лизингите просто ще паднат и държави като нас и тези от Русия и ОНД ще обновят своите авиопаркове. Да не забравяме, че тази година бе изкарана от експлоатация една огромна част от самолетите руско производствто и нещо трябва да ги замени. Дали лизингодателите ще отдават самолети в Европа, Азия или Южна Америка е горе-долу все тая. Да, оборотите ще паднат малко, но пазар за тези машини ще се намери.

Още нещо - когато се оказа, че AIG са пред фалит, те обявиха, че ще опитат да продадат дъщерното дружество ILFC, тъй като то е доста печелившо и би им донесло известна ликвидност.

И последен фактор - отказаните поръчки водят до компенсации, които са точно затова предвидени да покрият пропуснатите ползи докато се намерят нови клиенти. Не може днес да поръчаш 30 А320 и след година да кажеш - не ги искам, без да се вкараш в сериозни разходи.

МнениеПубликувано на: 09 Дек 2008 16:38
от Георги Николов

МнениеПубликувано на: 11 Дек 2008 17:13
от Георги Николов
Разпореждане на Главното управление за гражданска авиация на Китай.

Главното управление за гражданска авиация на Китай / ГУГАК/ е поискало от авиопревозвачите в Китай да отменят или отложат покупките на чуждестранни самолети през 2009 година. В съобщението днес на агенция Синхуа се казва , че ГУГАК ще приложи нови по-високи изисквания при утвърждаване на нови заявки и няма да разрешава удължаване срока на лизинга. Всяка година Китай увеличава вноса на самолети и през 2009 година трябваше да получи 180 самолета предимно „Boeing “ и „ Airbus “. До края на октомври китайските авиокомпании са разполагали с 1256 самолета предимно от двете марки.

МнениеПубликувано на: 15 Дек 2008 15:18
от Георги Николов

МнениеПубликувано на: 19 Дек 2008 00:47
от Георги Николов