ОДОБРЕНИЕ ЗА НОВИ КРИЛА И ДВИГАТЕЛИ
МС-21 става изцяло руски
Корпорацията "Иркут" от Обединената авиационна корпорация (ОАК) получи сертификат от руската авиационна администрация "Росавиация" за нови крила и двигатели ПД-14.
Документите, потвърждаващи промените в сертифицирането на самолета, бяха представени малко преди края на годината в Министерството на промишлеността и търговията на Руската федерация в присъствието на Денис Мантуров, заместник министър-председател на Руската федерация и министър на промишлеността и търговията.
Ръководителят на "Росавиация" Александър Нерадко поздрави колегите си за завършването на най-важния етап, свързан със заместването на вноса в руската авиационна индустрия: "Днешното одобрение на значителните промени в стандартния дизайн на самолетите МС-21 е поредният успех на авиационнаta индустрия над санкциите".
През 2022 г. са извършени над 160 тестови полета с двигателя MS-21 и PD-14. Тестовите пилоти на конструкторското бюро А.С. Яковлев тестваха самолета в различни режими на работа. По време на тестовете "двигателят PD-14 показа характеристики, които по никакъв начин не отстъпват на чуждестранните ", според руския производител.
В допълнение, крилото, изработено от домашни композитни материали, премина тестовия цикъл в ЦАГИ, по време на който бяха потвърдени определените параметри на якост. В последствие експерименталният самолет с руските крила ,успешно завърши серия от тестови полети, по време на които бяха проверени експлоатационните характеристики.
"Одобрението на модификациите с руски двигател и крило е важен крайъгълен камък в проекта MS-21 и основа за последващата замяна на вноса на части за въздухоплавателни средства. Някои от тях вече се тестват на изпитателния стенд, а през следващата година ще можем да започнем тестване на системите на самия самолет . Серийно производство се очаква до края на 2024 г.", каза Юрий Шлюсар, главен изпълнителен директор на самолетостроителния холдинг OAK.
https://www.flugrevue.de/zivil/zulassun ... ussischer/