Airport News

Re: Airport News

Мнениеот skyviewer » 11 Сеп 2015 11:37

Това е страшно разсъждение.Поради многото магистрали,германците трябва да останат с 4-5 летища.Ама не го карайте това население да се събира,като стадо на едно-две летища.Дайте му някаква "пазарна" алтернатива !Аман от държавен капитализъм.Оставете министерствата да регулират ,а не да управляват летищата и политиките им!Така нещата сами ще дойтат на мястото си.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Airport News

Мнениеот tupolev144 » 11 Сеп 2015 15:14

А това, че Брашов е на 150 км от Букурещ, явно не е фактор. :D
https://en.wikipedia.org/wiki/Bra%C8%99ov_Airport

The Brașov County authorities finalized an agreement with a local construction company, Vectra Service, for building the runway. The contract was signed on 18 November 2012, and is worth €12.7 million (VAT excluded).[4] Eventually, construction of the airport restarted in April 2013 with the works at the 2,820 m (9,252 ft) runway.[2][5] On 3 October 2014, the runway was officially inaugurated.[6]
The project is widely supported by the local population and some businesses in the area have announced plans to switch to air freight services. It is predicted that the airport will create 4,000 jobs and will reach 1 million passengers in 8 years, with a further 6,000 jobs being generated indirectly.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Airport News

Мнениеот epetkov » 28 Сеп 2015 21:44

Депутатът от партията на Ангела Меркел Йенс Кеппен е предложил новото летище на Берлин да бъде изравнено със земята. http://www.avianews.com/world/2015/09/2 ... gain.shtml
epetkov
супер спотър
 
Мнения: 884
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Airport News

Мнениеот Topfly » 28 Сеп 2015 21:57

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Airport News

Мнениеот Topfly » 28 Сеп 2015 21:59

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Airport News

Мнениеот tupolev144 » 29 Сеп 2015 09:48

Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Airport News

Мнениеот epetkov » 20 Окт 2015 21:12

Отлагат откриването на новото летище на Истанбул http://m.fakti.bg/news/159556
epetkov
супер спотър
 
Мнения: 884
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Airport News

Мнениеот tupolev144 » 14 Дек 2015 22:02

Гърция продаде 14 летища на германска фирма
Това е първият голям приватизационен ход на лявото правителство на Алексис Ципрас
Гърция съобщи, че се е съгласила да продаде 14 регионални летища на германски оператор – първият голям приватизационен ход на лявото правителство на Алексис Ципрас, предаде БГНЕС.Гръцката агенция по приватизацията съобщи, че продава обектите на компанията „Фрапорт“ за 1,2 млрд. евро. Сделката включва летището във втория по големина гръцки град Солун, както и тези на островите Миконос, Санторини и Корфу – едни от основните туристически дестинации в страната, се казва в съобщение на агенцията.Според нейния ръководител Стергиос Пициорлас решението за продажба показва, че Гърция „си възвръща доверието в пазара стъпка по стъпка и поема по пътя на растежа“.През юли Атина прие трети спасителен план от европейските си кредитори на стойност 86 млрд. евро, който я спаси от излизане от еврозоната, но при някои условия, сред които и програма за приватизация, която включва продажба на пристанища, летища и други държавни активи.
http://novanews.novatv.bg/news/view/201 ... %BC%D0%B0/
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Airport News

Мнениеот skyviewer » 15 Дек 2015 14:43

Тези,поне има какво да продават... :roll:
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Airport News

Мнениеот skyviewer » 08 Яну 2016 16:14

Финланския летищен оператор Finavia започва изграждането на ново голямо летище,след като вече се е кооперирал с китайски летищен оператор ,експлотиращ летището в Пекин.Летището трябва да е завършено през 2020г и да поеме 20 милиона пътника,като голяма част от тях ще са за източна Азия.Част от полетите ще са с новите самолети на FinnAir:



Finavia provides airport and air navigation services to facilitate smooth air traffic. We maintain and develop our network of 22 airports and Finland’s air navigation system.

In addition, we security check passengers and luggage, keep the runways in working condition and ensure safe take offs and landings. Our mission is to create prerequisites for competitiveness, mobility and international reach of Finnish society by providing our customers with safe, high quality and cost effective air traffic services. We operate in an environmentally sustainable manner.

Helsinki Airport is the leading transit airport in Northern Europe for long-haul traffic and it connects Europe and Asia with the shortest route. Thanks to transit travel, Helsinki Airport provides exceptionally comprehensive flight connections, given the population of Finland.

Over 19 million passengers fly via our 22 airports yearly. In 2015 Helsinki Airport served 16 million passengers.

Our customers include airlines, other operators in the aviation sector and passengers.

Finavia is a public limited company wholly owned by the Finnish State

https://www.finavia.fi/en/finavia-corporation/about/

...и тук:
Nordeuropäer entwickeln ihren Verkehr nach Asien

Der finnische Flughafenbetreiber Finavia und die chinesische Flughafenbetreiberin Capital Airports Holding Company (CAH) haben beschlossen, "Schwesterflughäfen" zu werden und enger zu kooperieren.

http://www.flugrevue.de/zivilluftfahrt/ ... fen/662158
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Airport News

Мнениеот tupolev144 » 18 Яну 2016 18:07

Дори и западните ни съседи го разбраха :) (Белград - Кралево около 100 км)

http://airlineinformation.net/china/kra ... -mid-2016/

The Serbian government plans to open Kraljevo’s Morava Airport for commercial use by mid-2016. Located in central Serbia, the airport’s terminal building was completed in 2012 but has been closed ever since. According to the Serbian Minister for Construction, Transport and Infrastructure, Zorana Mihajlović, “We want the airport to be commercial with scheduled flights. At this point, I cannot say how often or to which destinations these flights will operate to”. Ms Mihajlović noted that a similar model to the one employed at Niš Constantine the Great Airport would be used in Kraljevo as well. “We will do the same in Kraljevo – we will make it profitable without subsidies”. Niš Airport recently reduced its fees to just three euros per passenger, which saw Wizz Air introduce flights from the city.

Construction of Morava Airport began in 2011 with work on a new control tower and access roads. Later on in the year the first promotional flight was operated from Belgrade with Jat Airways’ ATR 72 aircraft. In 2012 a new passenger terminal was opened featuring a duty free shop, exchange office, commercial office space, a detention centre, clinic, car park and a cargo depot. Jat Airways soon after announced it would launch a two weekly service from Kraljevo to Istanbul, however, these never materialised. Since the airport lies between several industrial cities, the government is hopeful the likes of the Italian run Fiat-Zastava car manufacturer would make use of the airport and that further business and investment in the area would be stimulated. In addition, part of the Raška region has close historical ties with Turkey and a portion of the local population is expected to use the airport for future flights to Istanbul.

Minister Mihajlović believes that flights from Kraljevo would accelerate the region’s development. “Serbia has a central, transit and important hub in Belgrade, which is now especially significant in regards to future flights to the United States. However, we must have several smaller airports if we want to develop our tourism industry. It is much better to arrive at your destination by plane”, she said. In April, the Serbian government announced it was willing to enter into a public private partnership agreement with a German company which would operate flights from Kraljevo to both Frankfurt and Istanbul. The name of the company was not specified. “I’m certain that all preparations for the first flight will be completed soon. Morava Airport is vital for the entire region”, Ms Mihajlović concluded.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Airport News

Мнениеот amcho » 18 Яну 2016 21:40

There's always a reason to fly...

Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Airport News

Мнениеот Делян » 19 Яну 2016 14:44

Имаме си 5, нали не забравяш Горна?
Това за новото летище в Сърбия ми напомня на новини от сорта, че и до Банско щяло да се строи ново летище, с други думи дале-е-чно бъдеще.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: Airport News

Мнениеот skyviewer » 19 Яну 2016 16:34

Все повече българи,особенно,от южна България използват този вариант за междуконтинентални полети:




05.05.2015
Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Преди 20-25 години българите бяха луднали да ходят в Истанбул - къде за стока, къде от любопитство. Днес обаче все по-често срещам млади хора, които са обиколили половината Европа, но още не са видели града на Босфора. Има и патриоти, които казват, че биха тръгнали натам само на бял кон и с калъчка или калашников в ръка. Тяхна си работа.

Организирани екскурзии до Истанбул има колкото искаше, е, не толкова, колкото едно време, но почти всички са в почивните дни. И с преспиване. А ако човек има един свободен ден през седмицата, предложения няма.

Д отидеш до Истанбул за един ден си гъз път да види, но все пак може да се опита. Освен това все повече българи пътуват по света със самолет от Истанбул и могат да съчетаят програмата си така, че да разгледат поне малко града - вместо да висят по аватогари или летища.

И на мен ми се случи да летя през Истанбул, полетът беше късно вечерта и след дълго умуване и търсене на съвет избрах нелош вариант.

Първо се застраховах за цялата седмица - за 10 000 евро ми взеха 10 и нещо.

После си купих билет до Истанбул отиване и връщане. Но пловдивската автогара ЮГ има поне два офиса на фирми, предлагащи такъв превоз. Цената в една посока е 35-40 лева. Ако се закупи и за връщане, има отстъпка.

Така от МЕТРО си купих двупосочен билет за 76 лева. Посъветваха ме да направя това два-три дни по-рано. Има поне 7-8 автобуса дневно - сутрин и вечер. Избрах час на тръгване 0.45. Има и по-ранни автобуси, но те пък пристигат прекален рано.

Автобусът бе луксозен, безплатно даваха кафе, вода, някакви сладки, на всяка седалка имаше телевизор. Всичко това обаче не компенсираше неудобството на нощното пътъване. Особено чакането на границата, което може да продължи и час, и два, че и три.

За удобство си бях сложил чехлички, пътувах удобно, но при преобуването на крайната спирка май забравих торбичката с чехличките, а те бяха маркови и така тръгнах на зарар. Успокоих се, като си помислих, че можеше да забравя торбичката си с новите си маратонки и да карам цял ден по чехли.

Макар че бяхме само няколко автобуса - едно време, помня, се събираха по 40, чакахме над три часа. И то ни забавиха турците, които прекараха целия автобус на ренген. Изкараха ни с целия багаж, след това изръчкаха автобуса и прегледаха да няма нещо скрито. Откриха бутилка Джак Даниелс, никой не си призна, че е негова и така пред очите на всичко скъпоценното питие бе излято в кофата за боклук.

Някои при тръгване търсят да си купят турски лири. Банките не предлагат кеш, обменните бюра не винаги имат дребни. А то най-важното е да имаш по лира за тоалетната на границата. Макар да вървят и други монети. Но ако си носиш само банкноти по 100 евро, рискуваш да се напикаеш.

И така закъсняхме с пристигането, добре, че имахме телефона на посрещачите ни, та ги предупредихме.

Автобусът пристига на Централната автогара, известна като Отогар малко преди 9 часа. Тя има над 150 перона, нашето Метро пристига и тръгва от 121 перон. Има и други офиси на същата фирма, не трябва да се бъркат.

Ако бързате за летището, има удобно метро. Не е нужно да се охарчвате за такси - с него ще стигнете няколко пъти по-бавно. Истанбул е 14 милиона - колкото две Българии, и задръстванията са жестоки.

През Отогар минава линия М1, която води до летище Ататюрк. Първо обаче трябва да си купим билет. Тук вече ще трябват турски лири. На аввтогарата има обменни бюра, ще трябва да си осигурите и дребни монети или банкноти. В Интернет открих, че един билет струва 2 лири и нещо. Информацията е остаряла - цената е вече 4 лири. Или към 2,80 български пари. Някъде прочетох, че автоматите не вземат по-едри банкноти от 10 лири, видях, че може и с 20. И така пускаш 4 монети по лира, най-добре, или мушкаш банкнота, после натискаш зеленото копче, ако не се лъжа, и получаваш жетон плюс ресто.

На пропуска пускаш жетона и получаваш достъп до перона. Аако имаш много багаж, има специално място за такива пътници.

Има и система за плащане със специални карти, нещо подобно се очаква да се въведе и в Пловдив. Зареждаш картата на всеки автомат, после вместо да пуснеш жетон, лепваш картата на едно прозорче малко по-нагоре и те пускат. Така едно пътуване струва малко над 2 лири. Само че купуването на електронна карта иска малко повече познания, които нямам.

След като си вече в Метрото търсиш посоката. За летището има надпис "Ататюрк". Пътят е двайсетина минути. Летището е последна спирка и няма как да се загубищ.

http://zaprehoda.blog.bg/biznes/2015/05 ... va.1359057

P.S. Пътеписа е от известен наш журналист и TV-водещ
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Airport News

Мнениеот tupolev144 » 19 Яну 2016 18:10

Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта

cron