Не съм сигурен за румънците, че е точно така, сигурно опипват почвата, знае ли се...
От друга страна, местната власт (това май е областта) въобще не е наясно, че възраждането на едно летище не става с две-три пресконференции и концесионни конкурси. Кой ще е този луд, да инсвестира насред полето в нещо, което е съмнително дали ще има възвръщаемост и тук аз си мисля повече за карго, а не за пътнически полети, които са една химера. БЕЗ подкрепа на държавата-изграждане на довеждаща инфраструктура, данъчни облекчения и тнт, нищо няма да стане. Често споменаваното летище в Жирона е пример как областта чрез субсидии го развива, НО там имат Барселона и Коста Брава, което е доста различно от Букурещ и Русе, с оглед на броя туристите. Същото е с Хан, там пък летището е на 2 часа път от доста големи агломерации,
платежноспособни и играе ролята на разтоварващо откъм карго превози на централното във Франкфурт. Просто както нямаме прозорливи бизнесмени (а любители на монопола), така нямаме и общински и областни оправи, които да работят, ако не със замах, то поне с усърдие. Много е лесно да правиш групи във фейсбук и да "лайкваш", ама е трудно да направиш бизнесплан....
Edit: В САЩ повечето летища се управляват от дружества, собственост на местните общини/области, мисля, че и в Бавария е така, това показва и ефективността на хората, работещи там, за разлика от колегите им в България. Друг е въпросът, че България е силно централизирана държава и без благословия от София и подвижни тоалетни не може да сложиш на летище.
На мен все ми се върти в главата факта, как ли са направени тези конкурси за концесии? Сигурен съм, че само арабски шейх ще преглътне първоначалните инвестиции, нужни за стартиране на работа по летището. Русе е недалеч от Варна, което веднага прокарва едно трибуквие като фактор, защото трибуквието много го е страх да има някой, та бил той на 150км, както е с Пловдив, който обича пазарния принцип, а не държавните поръчки. Спомнете си, колко години бяха нужни да се привлече нискотарифен превозвач в Пловдив, старият терминал беше просто извинение, Раянеър летят от някои незавидни дупки из Европа, за да ги е било страх от нашата. Лошото е, че няма българска компания, която да има възможностите да разработи едно летище от почти нулата, а на чуждите ще се пречи.
При всичко това забравяме или по-скоро един инвеститор ще е облагоприятстван от факта, че силата на разни NIMBY-групи в България е никаква, иначе щяхме да видим протести, как им е шумно, не могат да спат, кокошките да снасят и тнт., въобще от една страна има фактори, които в Европа пречат, а тук не и обратно.
ПП: На мен ми се въртеше в главата сумата от 20 млн. €, нужна за инвестиции в летище Русе, въпреки че не съм смятал подробно.
Ако има някой рисков инвеститор може да поговорим 