от Big G » 11 Май 2014 18:57
West Germany, след като скоро обсъждахме всичко това (както казваш) защо отново пишеш?! Защо мислиш, че ти си последна инстанция и че си компетентен по всички въпроси (четейки всичките ти постове). Въпреки труда, който си си направил с тия конкретни цифри. И аз бях се включил в един момент в тази дискусия, цитирайки ти АИП-а на Гърция за да можеш да разбереш нещата. Изкушавам се, още веднъж, за последен път да ти напиша още няколко реда. Разбира се, с извинение към съфорумците, защото освен, че не е мястото тук точно да коментираме това, а и защото май ставаме банални с тъпченето на едно място.
Това на което ти му викаш държавна такса от 22 евро ( за пътници извън ЕС) и 12 евро (за тези от ЕС) не е такава такса. Тези средства влизат в Sparta found и от тях се покриват въпросните 92 евро за такса кацане, а останалите отиват за модернизация на летището (виж справката от АИП-а), а не в министерството на транспорта на Гърция. Не знам дали знаеш, но в Гърция дори няма ННО ( това на което в България му казват ГД ГВА). Та тези средства не са разход на авиокомпаниите и те не ги дължат на гръцката държава или на летищен оператор. Авиокомпаниите се явяват нещо като касички за събиране на „лептата” от всеки пътник, който ползва съответното летище в Гърция. А такса „шум” и такса „ сигурност” изобщо няма. Разходите за това се покриват от търговската дейност на съответния летищен оператор ( което е и в унисон с насоките на ЕК ). За гръцките летища по този начин тяхната държава е организирала ФОНД за развитие на регионите, чрез развитие на летищата. А при нас за да има такъв ФОНД, общините, фирмите , гражданите, трябва да съберат пари от собствените си бюджети и джобове, с които да платят на собствената си държава „ниските” (според теб) държавни такси. То и това би било резонно, ако тези средства се връщаха обратно на летищата (за да могат да се развиват), а не да се харчат незнайно за какво. Та има принципна разлика между държаните такси на Пловдив и събиране на средства за ФОНД за развитие на Солун. Напр. ако на горе-долу 50 000 кацащи пътника на Пловдив за миналата година имаше по 10 евро във Фонда за развитие на региона и таксата кацане беше напр. 100 евро на кацане, можеш сам да сметнеш колко кацания може да има на летището. А държавата щеше да има много по-голям приход от дейността на летището, от колкото има сега от държавните такси. Това няма да ти обяснявам защо. Впрочем много си далеч от истината по отношение взаимоотношения а/к, Фонд, лет. оператор и т.н. Затова и бъркаш понятията. "Ако взимат още нещо и от фонда то излиза още по изгодно. Иначе от фонда взимат още горе долу 500 евро за едно кацане"......???!!! От Фонда трябва да се покрива цялата държавна такса. Просто не ти е ясно как става това така наречено "споделяне на риска" и затова твоите разсъждения по темата са 100% заблуда.
P.S. Извинявам се на всички, защото това си е офтопик в темата тук.
Started 1967.