Логиката, че на отиване може а на връщане - не е, че полетите пътуващи в посока изток използват попътните течения и така летят по-бързо и по-икономично.
След инцидента в Иран забелязах, че почти всички (без Каратците - ясно защо) започнаха да заобикалят и Иран, и Ирак. Към днешна дата обаче виждам, че арабските авиокомпании + ТК, а и някой друг полет на европейски компании се срещат и над двете държави.
Таксата на DWC дали 4 или 40 евро на тон няма значение, защото самолета веднъж, когато се регистрира му се определя MTOW и това е параметър, който авиокомпанията не може за всеки полет да си променя (btw за тази отсечка се гледа таксата за кацане на SOF - но и това няма значение). Имаше преди 5-6 години интересна ситуация точно при Уизз и точно за Дубай. Тогава имаха само А320 регистрирани на 71 тона MTOW вместо на 78, поради това, че при пълен капацитет дори на най-далечните европейски маршрути тези 71 тона им вършиха работа. Когато започнаха да летят до Дубай (очевидно нещо, което не са предвидили по-рано) заради далечината на полета тези 71 тона не бяха достатъчни за 180 пътници и за това на полетите София - Дубай продаваха по 160 седалки. В следствие на това въведоха конкретно за тези полети допълнителна услуга Xtra Space, която даваше достъп до местата на първите 10 реда, където средните седалки бяха блокирани. По-късно тази услуга изчезна, но не зная по каква причина и дали/как са решили проблема с MTOW.
В този ред на мисли стигам до извода, че А321 като по-ново въведение във флота са ги смятали да стигат до Дубай, но явно не са предвидили въпросното заобикаляне над Египет.
Вариантът Йордания-Израел не съществува поради това, че никоя компания, която лети до/от арабска дестинация (с няколко изключения, например Йордания) не може да прелита над Израел, защото евреите и арабите меко казано "не се харесват".
Това с екипажите може би е правилният отговор на моя въпрос. Не се бях сетил! Та в този ред на мисли горенаписаното от мен за горивото и тонажа вероятно е грешна хипотеза за конкретно този случай.


