от mistoffelees » 30 Яну 2020 01:57
Хм, освен ако нещо не се е променило наскоро драстично, таксите на DWC бяха ок. 4 евро на тон, т.е. няма никаква далавера да харчиш гориво за междинно кацане само заради тия пари (щото междинното кацане също не е безплатно).
Един вариант би било горивото в Кипър да е много по-евтино от това в Дубай; това обаче надали е така, щото точно дубайците имат петрол и рафинерии, пък Кипър е остров и то неголям (въпреки запасите от суров петрол и газ) - плюс там действат акцизните ставки на ЕС.
Друг вариант е просто насрещният вятър и удълженият маршрут. "Уиз" карат 321-ци не заради по-голямата "далекобойност", а заради по-голямата вместимост на пътници. Така може би просто не ми стига горивото с удължения маршрут през Саудитска Арабия и Египет (вариантът Йордания-Израел явно не ги кефи, то и други превозвачи заобикалят) и насрещният вятър - а Ларнака е удобна, понеже е посредата на пътя; пък то и алтернативи особено няма, нататък има само 1-2 от по-малките турски летища (твърде скъпо би било в Истанбул), всичко други би искало още отклонение.