Летище София - дейност

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mitkobiker » 20 Яну 2021 20:26


Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2547
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот steven » 21 Яну 2021 12:50

Хич не ни се иска, но като гледам каква е ситуация, тази година ще се окаже още по-страшна за авиацията на база предходната.
Летище София дори с половин терминал може да поеме десетината полети за цял ден. Но явно схемата е друго. :wink:
steven
най-спотър
 
Мнения: 295
Регистриран на: 25 Фев 2013 23:54

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mitkobiker » 22 Яну 2021 14:29

22 януари, петък
излитащи:
от Т1- четири полета
от Т2- четиринадесет полета

Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2547
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Rosen85 » 22 Яну 2021 22:37

Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 368
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mitkobiker » 23 Яну 2021 14:37


Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2547
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот steven » 23 Яну 2021 14:40

При толкова малко пътници на Т1, колко човека работят в момента там, какви разходи се правят и тн?
steven
най-спотър
 
Мнения: 295
Регистриран на: 25 Фев 2013 23:54

Re: Летище София - дейност

Мнениеот alex_2 » 23 Яну 2021 19:04

И вече не е ли встъпил концесионерът в управлението на летището, кой взима тези безумни решения?
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1381
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Летище София - дейност

Мнениеот steven » 23 Яну 2021 20:23

steven
най-спотър
 
Мнения: 295
Регистриран на: 25 Фев 2013 23:54

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mitkobiker » 26 Яну 2021 00:02

24 януари, неделя
излитащи:
от Т1- три полета
от Т2- 21 полета
***********************
25 януари, понеделник
излитащи:
от Т1- три полета
от Т2- девет полета
***********************
26 януари, вторник
излитащи:
от Т1- три полета
от Т2- девет полета

Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2547
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 26 Яну 2021 21:57

mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот madan » 29 Яну 2021 00:45

Тия от летището май съвсем през просото са го ударили... днес поне 2 пъти екипажи се оплакаха от непочистени рульовки - следобеда един пропусна таксиуей-а защото "жълтите линии" са затрупани, а вечерта Лухтханза паркира на грешен стенд понеже номерата не се виждат.
Сега, ясно е, че повечето полети са от редовни екипажи, които познават летището, ама от време на време идват и "случайни" дето разчитат на маркировката.
Да не говорим, че снегът спря преди денонощие, цял ден грее слънце и рульовките продължават да са "с намалени спирачни свойства"... :axe:
madan
спотър
 
Мнения: 15
Регистриран на: 20 Авг 2020 02:27

Re: Летище София - дейност

Мнениеот alex_2 » 29 Яну 2021 22:47

alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1381
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Летище София - дейност

Мнениеот skyviewer » 06 Фев 2021 09:30



четвъртък, 04. февруари 2021 - 17:49

Българската държава остава в пълно неведение за бъдещето на софийското летище. Това става ясно от публикуваната на 3 февруари от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията информация за конкурсите за избор на органи за управление на публичните предприятия в системата на ведомството. Според нея за всички държавни транспортни компании въпросните конкурси вече са приключили и членовете на техните органи за управление са избрани. Единственото изключение е, че за представители на държавата в Съвета на директорите на „Летище София“ ЕАД „предстои откриване на нов конкурс“, като се припомня, че старият е бил прекратен на 15 декември 2020 година.

„Нов конкурс ще бъде открит след настъпване на ефективна дата на концесията на летище София. До провеждането на нов конкурс настоящите членове на съвета на директорите на „Летище София“ ЕАД ще запазят позициите си и ще продължат да изпълняват своите задължения“, се отбелязва в информацията, публикувана на сайта на транспортното министерство. Оттам допълват също, че Комисията за номиниране на Агенцията за публичните предприятия и контрол е класирала кандидатите за независими членове на Съвета на директорите на аеропорта и ги е предложила на министъра на транспорта за назначаване. Както „БАНКЕРЪ“ пръв писа, за председател на борда е посочена слабо известната в авиационния бранш Христина Янкова. Класираният на второ място в конкурса Христо Щерионов обаче беше избран в друг конкурс за шеф на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“, която оглавяваше временно от септември миналата година досега. Поради това на негово място като независим член на борда би трябвало да бъде назначен класираният на трето място Владимир Каролев.

Дотук всичко е ясно, с изключение на едно: какво точно означава

„настъпване на ефективна дата на концесията на „Летище София“?

Според подробните отговори, дадени от министерството на изпратени от нас въпроси, „Крайният срок за внасяне на първоначалното концесионно възнаграждение, което е в размер на 550 млн. лв. (без ДДС),е … до или на началната дата на концесията, която настъпва в едногодишен срок от сключването на концесионния договор“. И тъй като договорът беше публично подписан на 22 юли 2020 г., то би трябвало концесионерът да заплати посочената сума и да поеме управлението на аеропорта най-късно на 22 юли 2021-а.

Би трябвало, но дали ще се случи? Въпросът е логичен, тъй като е видно от публикуваните отчети, че състоянието на „Летище София“ ЕАД през миналата година е твърде незадоволително. Обслужените тогава пътници са били 2 937 846, което е с 58.7% по-малко от обслужените през 2019-та 7 107 096 души. Спадът продължава и от началото на тази година. По неофициална информация през изминалия януари са обслужени едва около 124 хил. пътници – 4.5 пъти по-малко в сравнение с преминалите през летището през януари 2020 г. 558 601 човека. Естествено, при това положение многократно се сриват и приходите от летищни такси, наземно обслужване, търговска дейност. А

разходите, особено за заплати, си стоят същите,

тъй като не е съкратен нито един човек въпреки многократно свития обем работа от 10 месеца насам.

„Когато поех управлението на „Летище София“ ЕАД, заварих назначени над 1150 души, а полетите тогава не бяха много, особено след 22.00 часа и екипите се чудеха какво да правят“, спомня си бившият изпълнителен директор Здравко Величков. „В същото време имаше оплаквания от страна на много авиокомпании срещу лошото състояние на полосата за излитане и кацане, а средствата за ремонти не достигаха. Поради това веднага направих предложение за съкращения и оставих на работа 750 души, които бяха предостатъчно за обслужване на пътниците. С освободените от Фонд „Работна заплата“ средства пък започнахме крайно необходимия ремонт на полосата. Сега чувам, че на летището работят над 2400 души, а пътниците са намалели над два пъти. Затова, като бивш мениджър се питам: Дали, ако концесионерът беше поел летището, щеше да държи толкова хора на работа? Ясно е, че идват избори, но все пак „Летище София“ е търговско дружество, а не партийна централа, която си пази електората, нали?“, завършва коментара си Величков, който беше и зам.-министър на транспорта, шеф на „Хемус ер“ и известен летец - изтребител.

Прав е бившият изпълнителен директор – спечелването на изборите си е важна задача, но още по-важно е опазването на живота и здравето на пристигащите и заминаващи от летището пътници, както и на състоянието на ползващите го самолети.

Впрочем, за да се плащат заплатите на внушителното количество служители, несъответстващи на падналия обем работа,
се спестява дори от разходите за ремонт на полосата,
и то независимо от предписанията на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“.


Така например с издаденото на 12 октомври 2020 г. от националния авиационен регулаторен орган инспекторско предписание, на ръководството на аеропорта се препоръчва да почисти отлаганията от самолетни гуми, които влошават спирачния ефект, както и да възстанови нарушената маркировка по полосата. Сроковете за изпълнение, посочени в предписанието, са съответно 30 ноември и 15 декември 2020 година. По информация на „БАНКЕРЪ“ и досега това не е направено.

Въпреки всичко, както се разбира от информацията, публикувана от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, сегашното ръководство на „Летище София“ ще управлява „до провеждането на нов конкурс“, който пък зависел от „ефективната дата на концесията“.
в последния възможен ден – 21 юли, то и подалият 3-месечно предизвестие за напускане изпълнителен директор Владимир Рапонджиев ще ръководи компанията дотогава? А ако откаже да продължи да изпълнява задълженията си от началото на април, когато изтича срокът на предизвестието му? Кой ще управлява тогава аеропорта? Може би новоизбраната председателка на борда Христина Янкова?

В отговор на зададения неотдавна от нас въпрос: Каква е професионалната компетентност (образование и стаж) на досегашните членове на СД, от транспортното министерство ни отговориха, че те трябва „да имат завършено висше образование и най-малко 5 години професионален опит…“, без да посочат какво точно са завършили и какво са работили. От условията на приключилия конкурс пък е видно, че те може да са завършили дори и педагогика. В такъв случай излиза, че е напълно възможно и законно част от критичната инфраструктура на България, каквато е „Летище София“, да се управлява, примерно, от учител по физкултура или от човек с професионален опит, минал, да речем, в някой салон за красота. Но, ако това е „законно“, дали е морално, а и професионално отговорно?

както , така и на държавата.

Белчо Цанев

https://www.banker.bg/upravlenie-i-bizn ... hte-sofiia

...така де "концесионера" ,може да не намери пари и за рушвета ,както "китайците" в Пловдив и прекратяваме концесионната процедура.Забравихме и корона вируса /може и обещетение да има/ :D
Едногодишното забавяне е пряка намеса в концесионната процедура и пропуснати ползи за държавата от предварителни плащания в рамките на двуседмичен срок ,след подписване на концесионния договор :axe:
Иначе ,без да съм му симпатизант,подкрепям думите на Радан Кънев :„Няма еднопартийна корупция, а тежка системна политическа корупция на много нива. Ще се сблъскваме с доклади за автомагистрали, за много много случаи, в които поръчките са съмнителни. Много невинни правителства ще плащат сметки на предишни правителства“ в "Свободно слово" :drinkers:
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище София - дейност

Мнениеот skyviewer » 24 Фев 2021 13:24



24 Февруари 2021

Стратегически обекти за националната сигурност на България, каквото е летище София, не трябва да се отдават, а да се стопанисват и управляват от държавата. Приходите от тях пък да се ползват от гражданите.

Това заяви лидерът на БСП Корнелия Нинова в декларация от парламентарната трибуна.

Нинова обясни, че са получили сигнали от синдикални дейци и работници по казуса с Летище София. Тя уточни, че БСП е внесла сигнал до прокуратурата, до Върховния административен съд и до Европейската комисия, но въпреки това сделката е била финализирана. Концесионерът от своя страна потвърдил офертата си.

„Вярно ли е, че Министерският съвет се готви да отложи задълженията на концесионера за 10 години, но не и правата му?”, попита Нинова.

"Правителството сключи тази сделка и самодоволно се похвали колко е изгодна за страната. През май 2020 г. концесионерът потвърди офертата и ангажиментите си по договора за инвестиции, работни места и инфраструктура. Сега имаме въпрос към премиера Борисов. Вярно ли е, че въпреки това потвърждение на ангажиментите Министерски съвет се готви да отложи изпълнението на задълженията на концесионера с 10 години, но не и на правата му, защото ако е така се получава следното:

концесионерът ще влезе във владение, започва съкращаване на работници, ще се повишат летищните такси, които ще плащат пътниците.

Ето защо края на октомври на 2020 г. изпълнителният директор на столичната аерогара издаде заповед. От нея става ясно, че такса пътник например по международна линия се увеличава от 7 евро на 11, което е над 60 %", обясни лидерът на БСП.

По думите й 10 години концесионерът ще печели и 10 години няма да направи 1 лв. инвестиции.

"Ето този случай може да е емблема на управлението на Борисов", посочи Корнелия Нинова.
Според нея правителството прави нов подарък на фирмата като отлага задълженията й за още 10 години. Тя попита на колко малки фирми са отложили задълженията заради коронавирус кризата. "На нито една разбира се, но осигурявате на големите, на концесионерите, които в тази криза трябва да помагат - отлагане на задълженията. Какво се получава - на малките, на средните самоосигуряващите се българи да вземат кредити, на големите да увеличават таксите на хората и да не си плащат задълженията. На големите привилегии, на малките задължения и кредити", заяви още Нинова.

Тя обясни, че ето този модел БСП иска да промени, в който скрито и задкулисно малцина се облагодетелстват. "И още - промяната ще бъде такава.

Обектите от значение за национална сигурност няма да се отдават на концесия, както е в модерна и икономически развита Европа.

Те ще се стопанисват и управляват от държавата без да се крадат, а приходите от тях ще се ползват от българските граждани", допълни още лидерът на БСП.

https://lupa.bg/news/bsp-vyarno-li-e-ch ... 2news.html
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище София - дейност

Мнениеот tedier » 25 Фев 2021 16:28

Доста се чудех как ще ни изработят с концесията и избора на третия кандидат ме притесни окончателно. Трудно осъзнавах как ще е изграден плана за кражба, но вече нямам съмнение - ГАД ЗЕЕВИ втори номер. 10 години ще се краде както и каквото може, след което ще кажат, че нямат възможност да платят. Като гледам как затриха Булгартабак, мисля че срока дори ще е 5-6 години, след което...потоп.
tedier
по-спотър
 
Мнения: 131
Регистриран на: 14 Ное 2005 17:13

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта