Летище София - дейност

Re: Летище София - дейност

Мнениеот skyviewer » 26 Апр 2019 11:48

Най-добрия вариант е този ,който плати милионите /фиксирани в концесионните условия/ и уволни калинките :lol:

..и да не им умре "китаеца" /отказ за подписване на излъчения победител/ .
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Пароль » 26 Апр 2019 13:55

MAG confirms Sofia Airport concession bid – the Chinese connection seems most important to it


MAG’s motives in pursuing this concession are unclear. In the 1990s (as Manchester airport) it got involved with the privatisation of Australian airports (Adelaide and Parafield) but later disposed of those stakes. Since then, and after a big gap, MAG expressed interest in the proposed concession on Lithuanian Airports, a stalled procedure, and in the Belgrade airport concession – its first foreign venture since the aborted bid to lease Chicago Midway airport five years ago.

Those bids and EoIs were probably driven not so much by the MAG management and the city and town councils which still collectively hold 64.5% of MAG’s equity, but by 35.5% shareholder IFM Investors, the Australian pensions investment manager, which came on board with MAG specifically to bid for London Stansted airport.

So East Europe really is new ground for MAG and one wonders what the attraction is. IFM has gained some experience of the regional market through its investment at Vienna International , which is bound up with that region as a hub gateway.

“MAG’s decision to place a concession bid was made in 2018, when it became known that passenger traffic at Sofia had increased by over 30% in 2017, subsequent to a gain of almost 22% in 2016 although it is believed it had been investigating that airport’s credentials for two years previously and it regards it as a potential ‘jewel in the crown’. However, growth declined to 7.3% in 2018 and is running at 4.5% in the first quarter of 2019.”
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Пароль » 26 Апр 2019 14:00

Росен Желязков обеща до 10 г. в София да има нов терминал и писта



“„Предмет на оценка, който е основният елемент в класирането ще бъдат годишните концесионни възнаграждения, които не могат да бъдат по-малко от 15 млн. без ДДС на година или 10% от всички приходи на летището. Друг важен фактор са инвестициите. Те не могат да бъдат по-малко от 600 млн. като до 10-та година трябва да има изграден нов терминал и нова писта. Това е задължително изискване“, обяви той и каза, че офертите на 5-мата кандидати ще бъдат отворени на 9 май, в срок не по-малък от един месец ще стане ясно кой ще поеме летището за следващите 35 години.

Желязков подчерта, че летище София е достигнало своя проектен капацитет и за да може да приема повече самолети и пътници трябва да има повече ръкави и места за паркиране на самолети”.
Как е "капацитета" по другите летища в Европа?
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mistoffelees » 26 Апр 2019 17:27

Аман от идиоти, които само дрънкат без дори да са хванали калкулатор в ръка. Т2 има 15 изхода, които могат да обръщат по една машина на час, а четири багажни ленти спокойно покриват същия брой полети. При 16 часа на ден и 150 пътника на полет, това прави капацитет към 13 милиона годишно заминаващи и още толкова пристигащи. София е на светлинни години от такъв трафик - а това, че некадърното управление не може да подсигури достатъчно скенери, гишета за граничен контрол и чисти тоалетни, не е проблем на терминала.

При цитираното натоварване от 30 движения на час текущата писта би била напълно достатъчна, защото 1 движение на 2 минути е разтеглено и хлабаво - сравни с "Хийтроу", който прави ок. 1,300 движения дневно само с 2 писти, т.е. при 20 часа активен период имате точно 30 секунди за всяко движение (не коментирам изобщо къде, според държавния умник, следва да се построи нова такава в София).
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 358
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Дедо » 26 Апр 2019 18:08

Според мен това изказване на министъра може да показват две неща :
Абсолютна некомпетентност
Или нарочно поставяне на тези допълнителни условия , за да се откажат новите кандидати.
За какво натоварване като половината Т2 е зарит от самолети на съхранение , ползва се някой друг ръкав откъм западната страна.
А бе агонията продължава !!! Но да видим какво ще измъдрят май месец !
Аватар
Дедо
най-спотър
 
Мнения: 461
Регистриран на: 17 Фев 2009 10:57
Местоположение: Sofia

Re: Летище София - дейност

Мнениеот alex_2 » 26 Апр 2019 19:25

alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1381
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Летище София - дейност

Мнениеот skyviewer » 26 Апр 2019 20:13

Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Big G » 26 Апр 2019 21:51

Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1536
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Летище София - дейност

Мнениеот europeandj » 27 Апр 2019 07:32

Това с пистата не го разбирам. Единствената логика от втора писта на летище София е ако тя може да бъде ориентирана така че да трафика да не минава над града. По този начин хем няма да притеснява столичани, хем ще се отворят слотове за среднощни излитания (ако въобще има нужда от тях де). От друг терминал има нужда и той безспорно трябва да бъде изграден на мястото на сегашния Т1. Т2 от своя страна може много интелигентно да бъде разширен и оптимизиран и да поеме целия трафик докато се строи нов Т1.

Аз бях противник на концесията, тъй като летището си работи добре, обаче като гледам държавата колко нехае за този обект вече смятам, че няма друг начин за развитието на това летище освен концесията. Т1 е под всякаква критика. На Т2 вече близо десетилетие не могат да ремонтират един ръкав, от който категорично има нужда. Сутрин особено всички читави авиокомпании се нареждат по ръкавите и редовно ги пълнят.

Дано видим някой читав концесионер, който наистина иска да развива летището.
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 762
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Делян » 01 Май 2019 14:12

Аз посещавам летището само два пъти в година и мога да кажа, че то въобще НЕ си работи добре. Къде виждаш добрата работа, няма никакво развитие, единственото положително нещо е че държавата построи нов терминал и това беше, никакво развитие, добре че трафика расте нагоре за да замаже положението.
Летището плаче за концесия!
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Дедо » 01 Май 2019 15:02

Аватар
Дедо
най-спотър
 
Мнения: 461
Регистриран на: 17 Фев 2009 10:57
Местоположение: Sofia

Re: Летище София - дейност

Мнениеот skyviewer » 01 Май 2019 15:39

Лошото е ,че нямат право да оказват държавна помощ на летището.Ако можеха ,досега щяха да „усвоят“ доста през правилните фирми.А последните плащания за строителството на пистата не фигурират във финансовите му отчети ,пак поради тази причина,защото трябва да ги признаят за държавна помощ.
Единственият им ход е концесия или фалит.

Има и още нещо.Генерираните полети са на базата на ниските летищни такси и малка печалба /low cost компании/.При отдаване на концесионер ,това няма да продължи.Друг проблем ще бъде персонала.Той ще се редуцира с цел печалба.Всичко това предстои.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище София - дейност

Мнениеот skyviewer » 08 Май 2019 12:56

Заветната дата наближава , с пет стратегически инвеститора :


7 май 2019 | 09:25
Пет големи компании са подали документи по процедурата за концесия на летище София - на пръв поглед малко на брой в сравнение с по-големия интерес за Летище Белград. Въпреки това конкуренцията е добра, защото става дума за наистина големи инвеститори, които имат годишен капацитет от десетки и дори стотици милиони пътници. Това мнение изказа бившият зам.-министър на транспорта и настоящ управляващ съдружник и председател на Съвета на директорите в "Експат Кепитъл" Никола Янков в коментар по темата с концесията на Летище София за сутрешния блок „Бизнес старт“ с водещ Христо Николов.

„Трафикът през Летище София изпревари очакванията ни. Интересът на самия инвеститор е възможно най-скоро да изгради нов терминал, независимо от 10-годишния срок за това в концесията“.

Появиха се и различни изказвания, че парите от въпросната концесия ще отидат за финансиране на БДЖ, но бившия зам.-министър вижда по-скоро опит за политически PR.

„Тези средства така или иначе отиват в държавния бюджет и от там правителството само ще решава как и къде да ги вложи“.


Целия разговор с Никола Янков ще можете да видите във видеото.

https://www.bloombergtv.bg/biznes-start ... hte-sofiya

... а това е малко по - на запад , ама и то се развива :

Air Serbia to launch twelve routes from Niš

May 08, 2019

https://www.exyuaviation.com/2019/05/ai ... -from.html
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 08 Май 2019 16:43

април 2019 (2018)
пътници 598 140 (606 933) -1.4%
самолетодвижения 5 001 (5 274) -5.2%
карго 1 896 (1 770) +7.1%

януари-април 2019 (2018)
пътници 2 195 958 (2 135 951) +2.8%
самолетодвижения 18 828 (18 670) +0.8%
карго 7 562 (6 915) +9.3%
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mitkobiker » 08 Май 2019 17:25

Първи месец от години със спад на преминалите пътници и самолетодвиженията?

Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2547
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта

cron