17.08.2021 | 15:13
Прототип на военно-транспортния самолет Ил-112В се е разбил в Кубинка край Москва, съобщават световните агенции. По предварителни данни и тримата членове на екипажа са загинали, пише blitz.bg.
Командир е бил заслужилият пилот-изпитател, герой на Русия - Николай Куимов. Заедно с него са загинали пилотът-изпитател от 1-ви клас Дмитрий Комаров и изпитателният полетен инженер от 1-ви клас Николай Хлудеев.
"Техническа повреда е причинила пожар в един от двигателите. Тъй като самолетът кацаше и имаше малка надморска височина и ниска скорост, повредата на двигателя доведе до спиране на самолета и падането му, последвано от разбиване в земята“, коментира запознат с разследването.
Ил-112В излита от летището в Кубинка за Раменское и се разбива в околностите на село Николское.
Няколко дни преди инцидента Ил-112В пристигна от Воронеж в Москва, за да участва във форума Армия-2021. Този самолет се счита за един от най-новите: самолетът все още е в процес на изпитания и трябва да замени остарелите Ан-24 и Ан-26. Предназначен за транспортиране и кацане на военнослужещи, оръжия, леко оборудване и други товари с максимално тегло до пет тона. Машината е направила първия си полет на 30 март 2019 г.
След това летателните изпитания на единствения прототип са спрени за две години, за да се подобри конструкцията и да се намали теглото на самолета, в резултат на което вторият полет на прототипа Ил-112V се състои едва на 30 март 2021 г. От този момент нататък прототипът е направил само 15 полета по предварителната програма за тестване.
В мрежата се появиха кадри от момента на катастрофа на самолета.
https://www.marica.bg/svqt/geroy-na-rus ... et-il-112vhttps://blitz.bg/katastrofi/izvnredno-n ... 35159.htmlhttps://www.bbc.com/russian/news-58241248https://tass.ru/proisshestviya/12149593lenta.ru
В апреле 2019 года главный конструктор «Ил» Николай Таликов сообщил, что первый полет Ил-112В, состоявшийся в марте 2019 года на аэродроме ВАСА, сопровождался отказом автоматики. «Анализируя записи и параметры, мы увидели, что левый двигатель работал в заданном диапазоне, а правый перешел на гидромеханику и работал в несколько меньшем режиме по оборотам. Но это мы установили позже, а в тот момент после полета командир даже докладывал, что ни одна система не отказала, еще не осознав, что этот случай уже произошел», — сказал специалист. По его словам, «отказ был, но остановки двигателя не произошло», тогда как отказ автоматики «подтвердил надежность перехода на резервную систему». «А на гидромеханике самолет может летать сколь угодно долго, это его штатный резервный режим», — отметил главный конструктор.
https://lenta.ru/brief/2021/08/17/il/