Летище София - дейност

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 15 Мар 2015 13:59

mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот amcho » 15 Мар 2015 14:39

There's always a reason to fly...

Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Boeing787 » 15 Мар 2015 14:48

Аз също съм на мнение , че Белград няма да е кой знае какъв хъб , все пак икономиката на Бившите Юго републики , не са дотолкова силни и не привличат толкова значим международен интерес.

Лошото е , че според мен София никога няма да стане никакъв хъб , освен ако Търкиш не купи БГ ЕР и не насочи част от дейността си тук, но не виждам защо ще го прави.

С оглед на това , че летището е в Софийското поле и няма много възможности за втора писта , никак не е удобно за значим трансферен пункт.
Единствения двигател на растеж е икономиката на България, това е.
Boeing787
спотър
 
Мнения: 33
Регистриран на: 18 Окт 2013 17:30

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 15 Мар 2015 15:06

mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Boeing787 » 15 Мар 2015 15:14

аз говоря за сегашното състояние , че едва ли имаме нужда от това освен ако не станем хъб център , а за такъв мисля , че нямаме никакви шансове в сегашната ситуация. Не мисля , че Търкиш ще прояви интерес към нас , нито Етихад за съжаление. Знам , че са се опитвали да продадат БГ ЕР на Емирейтс , но не се проявили никакъв интерес.
иначе за пистата си прав, мисля 4е Мюнхен имаше нещо подобно , но не помня точно , технически не е невъзможно , но факта , че София е заобиколена от планини , не прави ли летището по-трудно за излитане и кацане във различни условия? (просто питам , не съм пилот или авиоинженер, не съм запознат)
Boeing787
спотър
 
Мнения: 33
Регистриран на: 18 Окт 2013 17:30

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 15 Мар 2015 16:00

mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Boeing787 » 15 Мар 2015 16:34

дано да си прав... наистина ще е добре за всички ни , не е без значение дали един град е международен хъб , още помня времето когато Балкан летеше до Йоханесбург и Банкок. Югоизточна Азия би била много удобна от София ... дано дано , въпреки че дълбоко ме съмнява.
Ако вземем сутрешните полети на България Ер , които са обратно в София около обяд като източник на пътници за евентуални полети до ИЗточна Африка и Югоизточна Азия ,с една по-ниска разходна база и евентуално стимули от Летище София, неща може и да станат. Като знам Куала Лумпур , Сингапур , Банкок и Хо Шин Мин Сити колко са атрактивни със сигурност ще има достатъчно трафик през София.
Boeing787
спотър
 
Мнения: 33
Регистриран на: 18 Окт 2013 17:30

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 15 Мар 2015 16:38

mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот skyviewer » 15 Мар 2015 17:34



Досущ като в онази приказка за копчето и балтона управляващите от ГЕРБ наместват по службите своите верни кадри, останали извън парламента, и даже специално създават за тях топли местенца. Да вземем например ВИП-а на столичното летище. По принцип той разполага с два салона за приемане на високопоставени гости. Това са ВИП А, който се нарича още правителствена зала и е под надзора на Националната служба за охрана, а преминаването и престоят в нея не се заплаща. За ВИП Б пък, далеч по-популярен като "търговския ВИП", се прави предварителна заявка и се плаща, за да не се смесваш с простолюдието. През годините досега тези два обекта се ръководеха от един и същи човек, но в началото на февруари изпълнителният директор на софийския аеропорт Христо Щерионов е предприел една скоростна реформа. Създадена е нова дирекция, която отговаря за ВИП-терминалите, с два отдела - "Транспорт и въздушно обслужване - ВИП А" и още един, ангажиран с търговския ВИП. Причината за тези размествания съвсем не е случайна.
За ръководител на първия отдел е назначена Емануела Спасова - депутат от ГЕРБ в 41-вото и 42-рото Народно събрание. За беля, на последните парламентарни избори тя бе седма в листата на партията на Бойко Борисов в 23-и многомандатен район в София, а там ГЕРБ спечелиха общо шест мандата. И след като нито един от по-предно поставените в списъка партийци: Александър Нинков, Димитър Главчев, Валентин Николов, Теодора Георгиева, Данаил Кирилов и Милена Дамянова, не бе "изтеглен" в изпълнителната власт или в ръководството на някое държавно дружество, Спасова остана под чертата и не успя да гастролира в трето поред Народно събрание.
Според източници на "БАНКЕРЪ" непосредствено след вота е започнало трескаво търсене на подходяща позиция за въпросната дама, която по образование е инженер. Самата Спасова неведнъж е изтъквала публично, че преди да стане депутат, е работила на летището, но без да конкретизира къде точно. По наша информация това е било в бизнес салона, където се е занимавала с обслужването на клиентите, решили да разпуснат преди или след полет. И тъй като по време на депутатстването си тя така или иначе се е водела в неплатен отпуск като служител на "Летище София" ЕАД, е решено да се върне обратно там, откъдето е тръгнала към голямата политика. Да, ама понеже не е особено престижно да сложиш бивш депутат в бизнес салона, набързо Спасова е настанена като "организатор" в отдел ВИП. За мнозина това си е доста сладка и добре платена работа. Клюката обаче говори, че бившата народна представителка не е останала доволна от този вариант и се е оплакала на транспортния министър Ивайло Московски. Оттам нататък изпълнителният директор Щерионов, след консултации с юристите и борда на директорите, е разрешил дребния проблем, предприемайки споменатите структурни промени. Така Емануела Спасова е назначена за ръководител и дори има на свое разположение една шепа подчинени. Дето се вика - хем ще е началник, хем ще се вижда със съпартийците си от по-високите етажи на управлението, като тръгнат да летят зад граница.
Потърсихме позицията на самия Христо Щерионов, за да разберем какво е наложило да се прави подобна реформа, имало ли е проведен конкурс и по какви критерии е бил подбран шефът на новия отдел. От аеропорта отговориха кратичко, че отдел "ВИП - А" е създаден с решение на Министерския съвет № 539 от 25 август 2008-а, с което правителствената ВИП „А” сграда е предоставена за ползване на софийското летище и в момента негов ръководител е Емануела Спасова. Наред с обилното изброяване на богатото минало на г-жа Спасова като депутат се изтъква, че тя е дългогодишен служител на летището, а от 2007-а работи в дирекция "Летищно осигуряване на полетите” в отдел „Бизнес салони”. Споменава се също така, че след приключването на парламентарната й дейност Спасова се завръща на предишното си работно място и при извършване на въпросните структурни промени е кандидатствала и заема длъжността ръководител отдел "ВИП - А". След всичко казано остава да виси само въпросът, къде е бил обявен конкурсът за ръководната длъжност, за да могат и други достойни кандидати да се пробват за нея?
Иначе на летището не липсват и други любопитни назначения. Като това на Ася Благомирова Иванова, оказала се на 12 септември 2014-а в неговото ръководство. Справка в информационната система "Дакси" показва, че до края на март същата година тя е била управител на "Дорне" ЕООД, което се занимава с търговия на бижута. Същото дружество сега се управлява от нейния съпруг Юлиян Иванов и съдейки по интернет страницата на фирмата, тя представлява някои световноизвестни бижутерски компании. Още по-интересното е, че "Дорне" има собствен магазин в безмитната зона на аеропорта, което намирисва на конфликт на интереси. Служители шушукат на ухо, че възходът на Ася Иванова се дължи на приятелството й с транспортния министър Ивайло Московски. Дали е така, може само да гадаем, но все пак е интересно каква е връзката между това да въртиш бизнес с бижута и да вземаш решения за бъдещето на едно летище, през което преминават повече от 2 млн. пътници годишно? С подобна кадрова политика не е чудно, че столичният аеропорт все повече затъва.

http://www.banker.bg/upravlenie-i-bizne ... htniia-vip
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Boeing787 » 15 Мар 2015 18:27

Сега остана само Bulgaria air и Balkan Holidays да се съгласуват или обединят и да привлекат стратегически инвеститор в лицето на компания от рода на Singapore Airlines ...
и въпреки това се чудя , ако привлекат подобен чуждестанен инвестор , какво ще е преимуществото на полети през София , какво бихме могли да продадем - по-бърз трансфер заради малкия размер на летише София, по-добри връзки до Западна Европа и по-чести връзки до Западна Европа в сравнение с един полет на ден на компания като Катар до летища като Копенхаген, Виена , Брюксел и т.н. , по-ниски разходи за персонал?

Избрoявайки факторите , започвам да намирам някакъв икономически смисъл.
Boeing787
спотър
 
Мнения: 33
Регистриран на: 18 Окт 2013 17:30

Re: Летище София - дейност

Мнениеот niki_m » 16 Мар 2015 07:56

Летище София има нов уебсайт

https://www.sofia-airport.bg/
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: Летище София - дейност

Мнениеот alex_2 » 26 Мар 2015 21:47

на сайта вече пише за всеки полет кои са чек-ин гишетата и гейта :D
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1381
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Летище София - дейност

Мнениеот yordanov » 02 Апр 2015 09:47

Честито метро до летището! :)

Някой може ли да ме светне как се стига от Т1 до метростанцията, че не намерих инфо?
Аватар
yordanov
по-спотър
 
Мнения: 118
Регистриран на: 11 Яну 2011 20:11
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот concorde » 02 Апр 2015 09:48

Има автобус от единият до другият терминал .
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 02 Апр 2015 10:18

mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта

cron