Досущ като в онази приказка за копчето и балтона управляващите от ГЕРБ наместват по службите своите верни кадри, останали извън парламента, и даже специално създават за тях топли местенца. Да вземем например ВИП-а на столичното летище. По принцип той разполага с два салона за приемане на високопоставени гости. Това са ВИП А, който се нарича още правителствена зала и е под надзора на Националната служба за охрана, а преминаването и престоят в нея не се заплаща. За ВИП Б пък, далеч по-популярен като "търговския ВИП", се прави предварителна заявка и се плаща, за да не се смесваш с простолюдието. През годините досега тези два обекта се ръководеха от един и същи човек, но в началото на февруари изпълнителният директор на софийския аеропорт Христо Щерионов е предприел една скоростна реформа. Създадена е нова дирекция, която отговаря за ВИП-терминалите, с два отдела - "Транспорт и въздушно обслужване - ВИП А" и още един, ангажиран с търговския ВИП. Причината за тези размествания съвсем не е случайна.
За ръководител на първия отдел е назначена Емануела Спасова - депутат от ГЕРБ в 41-вото и 42-рото Народно събрание. За беля, на последните парламентарни избори тя бе седма в листата на партията на Бойко Борисов в 23-и многомандатен район в София, а там ГЕРБ спечелиха общо шест мандата. И след като нито един от по-предно поставените в списъка партийци: Александър Нинков, Димитър Главчев, Валентин Николов, Теодора Георгиева, Данаил Кирилов и Милена Дамянова, не бе "изтеглен" в изпълнителната власт или в ръководството на някое държавно дружество, Спасова остана под чертата и не успя да гастролира в трето поред Народно събрание.
Според източници на "БАНКЕРЪ" непосредствено след вота е започнало трескаво търсене на подходяща позиция за въпросната дама, която по образование е инженер. Самата Спасова неведнъж е изтъквала публично, че преди да стане депутат, е работила на летището, но без да конкретизира къде точно. По наша информация това е било в бизнес салона, където се е занимавала с обслужването на клиентите, решили да разпуснат преди или след полет. И тъй като по време на депутатстването си тя така или иначе се е водела в неплатен отпуск като служител на "Летище София" ЕАД, е решено да се върне обратно там, откъдето е тръгнала към голямата политика. Да, ама понеже не е особено престижно да сложиш бивш депутат в бизнес салона, набързо Спасова е настанена като "организатор" в отдел ВИП. За мнозина това си е доста сладка и добре платена работа. Клюката обаче говори, че бившата народна представителка не е останала доволна от този вариант и се е оплакала на транспортния министър Ивайло Московски. Оттам нататък изпълнителният директор Щерионов, след консултации с юристите и борда на директорите, е разрешил дребния проблем, предприемайки споменатите структурни промени. Така Емануела Спасова е назначена за ръководител и дори има на свое разположение една шепа подчинени. Дето се вика - хем ще е началник, хем ще се вижда със съпартийците си от по-високите етажи на управлението, като тръгнат да летят зад граница.
Потърсихме позицията на самия Христо Щерионов, за да разберем какво е наложило да се прави подобна реформа, имало ли е проведен конкурс и по какви критерии е бил подбран шефът на новия отдел. От аеропорта отговориха кратичко, че отдел "ВИП - А" е създаден с решение на Министерския съвет № 539 от 25 август 2008-а, с което правителствената ВИП „А” сграда е предоставена за ползване на софийското летище и в момента негов ръководител е Емануела Спасова. Наред с обилното изброяване на богатото минало на г-жа Спасова като депутат се изтъква, че тя е дългогодишен служител на летището, а от 2007-а работи в дирекция "Летищно осигуряване на полетите” в отдел „Бизнес салони”. Споменава се също така, че след приключването на парламентарната й дейност Спасова се завръща на предишното си работно място и при извършване на въпросните структурни промени е кандидатствала и заема длъжността ръководител отдел "ВИП - А". След всичко казано остава да виси само въпросът, къде е бил обявен конкурсът за ръководната длъжност, за да могат и други достойни кандидати да се пробват за нея?
Иначе на летището не липсват и други любопитни назначения. Като това на Ася Благомирова Иванова, оказала се на 12 септември 2014-а в неговото ръководство. Справка в информационната система "Дакси" показва, че до края на март същата година тя е била управител на "Дорне" ЕООД, което се занимава с търговия на бижута. Същото дружество сега се управлява от нейния съпруг Юлиян Иванов и съдейки по интернет страницата на фирмата, тя представлява някои световноизвестни бижутерски компании. Още по-интересното е, че "Дорне" има собствен магазин в безмитната зона на аеропорта, което намирисва на конфликт на интереси. Служители шушукат на ухо, че възходът на Ася Иванова се дължи на приятелството й с транспортния министър Ивайло Московски. Дали е така, може само да гадаем, но все пак е интересно каква е връзката между това да въртиш бизнес с бижута и да вземаш решения за бъдещето на едно летище, през което преминават повече от 2 млн. пътници годишно? С подобна кадрова политика не е чудно, че столичният аеропорт все повече затъва.
http://www.banker.bg/upravlenie-i-bizne ... htniia-vip