Летище София - дейност

Re: Летище София - дейност

Мнениеот stenk » 15 Сеп 2012 00:06

С тия цени не мисля , че са атрактивни.
Qatar возят за такива пари до Шанхай , Хонконг или Токио ... а Flydubai съвсем не е Emirates :mrgreen:
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Летище София - дейност

Мнениеот lzdimitar » 16 Сеп 2012 23:35

има ли го още карго полета на чехите през Белград, защото в сайта на летище Белград са дадени 2 полета седмично: Прага - Белград и Прага - Белград - Скопие
lzdimitar
най-спотър
 
Мнения: 363
Регистриран на: 16 Яну 2010 20:53
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот niki_m » 19 Сеп 2012 13:05

http://novinite.bg/articles/19993/

Ръст от 3,3% на обработените ровари отчитат от Летище София през август 2012 г. в сравнение със същия месец на предходната година.

През периода през аеропорта са преминали 1221 т товари и поща, а увеличението на въздушните пратки, превозени със специализирани товарни самолети за месеца, е от 17% спрямо миналата година, съобщиха от пресслужбата на летището.

Общият брой на обслужените пътници на столичното летище през август 2012 г. е 336 422 или с 3,6% по-малко от миналия август.

Пътувалите по международни редовни линии са с 3% по-малко - 305 042.

Пътническият трафик по вътрешни линии запазва нивото от миналата година, а в сектора на бизнес авиацията се отчита ръст от 60% спрямо 2011 г.

Общо 4028 са излетелите и кацнали самолети на столичното летище през август тази година, или с 308 по-малко спрямо миналогодишния период (-7%).

Броят на полетите по международни редовни линии е намалял със 140, повлиян от фалита на унгарската авиокомпания „Малев" и оттеглянето на трите нискотарифни превозвача – „Пегасус Еърлайнс", „Джърмануингс" и „Кимбер Стерлинг", която обяви банкрут.

Няма промяна в обслужените полети по вътрешни линии, а броят на кацналите и излетели през август 2012 г. товарни самолети се е увеличил с 13%.
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Пароль » 19 Сеп 2012 13:30

Ако Бат' Бойко беше качил и бистришките баби при футболистите от Бистрица, ръста щеше да бъде 5%...
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище София - дейност

Мнениеот skyviewer » 20 Сеп 2012 15:56



20.09.2012 в.Монитор

Процедурата по отдаването на летище София на концесия ще се ускори, заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московси в интервю пред БНТ. Според транспортния министър спешното търсене на концесионер се налага поради решения на Арбитражния съд в Париж, което задължава столичния аеропорт да плати 40 млн. лв. по дело от 2004-2005 г. за ремонта му с пари от Кувейтския фонд за развитие.

„Така че летището ще бъде обезкървено, няма да може да инвестира една стотинка в собственото си развитие и това е основната причина да търсим финансиране от външни инвеститори”, заяви транспортният министър.

Междувременно от аеропорта обявиха, че през изминалия месец на летище София са обработени 1221 т товари и поща, с което е регистриран ръст от 3,3 на сто в сравнение с карго обемите от август 2011 г.Увеличението на въздушните пратки, превозени със специализирани товарни самолети за месеца, е от 17% на годишна база. Общият брой на обслужените пътници на столичното летище през август 2012 г. е над 336 хил.

P.S.+ БОНУС към концeсионера + При строителството на новия терминал 2 на столичното летище кувейтска фирма, изградила пистата до този момент не е получила полагащата й се сума от 38 млн. долара.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Topfly » 25 Сеп 2012 16:54

Тъкмо коментирах в друга тема, че трябва да се даде на концесия летище София и излезе статия подкрепяща тезата ми :-)


Защо печалбата на Летище София спада, а на аерогарите във Варна и Бургас расте?
Софийското летище се нуждае от концесионер, но не за да изгражда нови терминали, а за да управлява летището по-добре

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Летище София - дейност

Мнениеот skyviewer » 25 Сеп 2012 17:54

Ръст има и на другите приходи, а именно - получени 34 млн. лв. от Главна дирекция Гражданска въздухоплавателна администрация (ГД ГВА), като те се увеличават с 19% на годишна база. Това са приходи за финансиране на функциите на Летище София съгласно Закона за гражданското въздухоплаване.

Да наистина ГВА трябва да придобие лиценз за финансов посредник,след като е и контролен орган на Г.А. в Р.Б.

А ето и един коментар след въпросната статия:
Не е само до управлението, все повече хора от далечната източна провинция на страната ни предпочитат да летят от Варна и Бургас, ако има полети. Имам познати от Търново, които винаги летят през Букурещ, малко по-близо от София, много по-голям избор от полети, а цените са и по-ниски спрямо тези от София. Просто столичното летище започва с времето да обслужва само своя регион, както е нормално.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Q23 » 26 Сеп 2012 23:50

На летище София има 3 оператора за наземно обслужване, България Ер май също се самообслужва, имаше и идея зареждането с горива да си е на Лукойл или както се казва съответната фирма, осигуряваща зареждането с гориво. Това са все дейности, които "отхапват от печалбата на летище София. Въпрос - така ли е на летищата във Варна и Бургас. И ако там операторът е само един, значи пряката съпоставка е невъзможна и ще трябва да се сумират приходите/печалбите на всички оператори на даденото летище, за да се види картинката.
Е много ми е гот!
А на вас?
Аватар
Q23
най-спотър
 
Мнения: 252
Регистриран на: 03 Ное 2007 13:09
Местоположение: София, Internet

Re: Летище София - дейност

Мнениеот merlin » 26 Сеп 2012 23:57

Само на летище Бургас е възможно да има два оператора :wink:
Бях чел,че Голдхендлинг или Суиспорт са подали документи за оператори там, но какво е станало, не се знае.
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Q23 » 27 Сеп 2012 00:12

Като смятаме приходи, трябва да отчетем и какво се случва с всички летищни такси. Не ми се четат документи по това време на денонощирто, но с голяма доза увереност предполагам, че летище София събира летищните такси от името на държавата и ги внася в бюджета. ГВА предоставя част от тези средства обратно на летището за финансиране на съответните дейности. Ако някой е наясно какъв е договорът с концесионера на летища Варна и Бургас - да сподели. Възможно е концесионерът да има право да събира таксите за себе си. И това трябва да знаем, преди да открием каква в действителност е печалбата на летището.
И може да е малко лаишко, но дали формирането на печалба е основният приоритет на летище София, или постигането на устойчивост и ефективност не е една по-добра цел?
Е много ми е гот!
А на вас?
Аватар
Q23
най-спотър
 
Мнения: 252
Регистриран на: 03 Ное 2007 13:09
Местоположение: София, Internet

Re: Летище София - дейност

Мнениеот skyviewer » 27 Сеп 2012 11:33

. Изменения, свързани с прилагането на Директива 2009/12/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 11 март 2009 година относно летищните такси

1. Целта на Директива 2009/12/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 11 март 2009 г. относно летищните такси е да се установи обща рамка, която да уреди общите принципи за определяне на летищните такси на летищата в Европейския съюз, отворени за търговски трафик, чийто годишен трафик е над 5 милиона превозени пътници, както и за летището с най-голям брой пътнически превози във всяка държава – член на Европейския съюз.

2. Основната разпоредба на директивата е да се предвиди задължителна консултация между летищата и авиокомпаниите, преди да се въведе каквото и да било изменение в размера на летищните такси на летището по смисъла на член 1, ал. 2 от директивата и неговите ползватели по смисъла на чл. 2, ал. 3 от директивата. Съществените елементи на съгласувателната процедура са посочени в член 6 от директивата и се въвеждат в законопроекта.

3. Директивата изисква също така всяка държава – член на Европейския съюз да посочи независимият национален надзорен орган, който ще посредничи при и ще разрешава спорове между летищния оператор и ползвателите на летищата, предмет на директивата. Законопроектът определя Главната дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация” за независим национален надзорен орган, който ще има правомощията по директивата.

4. Разпоредбите, произтичащи от директивата, ще се прилагат за летищния оператор на летището с годишен трафик над 5 милиона превозени пътници или летището с най-голям брой пътнически превози на територията на Република България и ползвателите на летището (т.е. лицата, извършващи полети до или от съответното летище), по смисъла на чл. 1, ал. 2 и съответно чл. 2, ал. 3 от директивата. На посочените изисквания към момента отговаря летище София и разпоредбите на директивата, съответно въведени в закона, ще се отнасят само за летище София.

5. Директивата предвижда възможност за финансиране на дейността на независимия надзорен орган от такси, събирани от заинтересуваните субекти, предвид разпоредбата на чл. 11, ал. 5 от директивата. В този смисъл, частичната финансова обезпеченост на дейността по прилагането на директивата ще бъде налице.

A ето я и самата ДИРЕКТИВА 2009/12/ЕО
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 016:BG:PDF
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Пароль » 27 Сеп 2012 14:05

Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Q23 » 27 Сеп 2012 20:55

Е много ми е гот!
А на вас?
Аватар
Q23
най-спотър
 
Мнения: 252
Регистриран на: 03 Ное 2007 13:09
Местоположение: София, Internet

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Пароль » 27 Сеп 2012 21:27

Благодаря за разясненията!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Topfly » 30 Сеп 2012 18:45

Гледайки как се развива летище София, усещането ми е, че летището няма никаква активна политика за откриване на нови дестинации и очаква единствено на активност от страна на авиокомпаниите.

Най-набиващото на очи е, че има много европейски, Балкански столици и големи градове с които няма директна връзка.
Какво би могло да се направи?
За дестинациите с очаквано слаб трафик трябва да се привлекат авиокомпании летящи с малки самолети. Например Олимпик, Таром и Аустриан имат 50-70 местни самолети. При три ротации на ден до София от Таром спокойно биха могли да продължат от София с една две ротации на ден до Тирана, Солун, Будапеща, Загреб, Любляна, Дубровник или Белград. Аустриан биха могли през София или през Будапеща, Тирана, Загреб, Любляна да пуснат също директни полети между Балканските държави.
Олимпик също имат малки 70 местни самолети самолети и биха могли да извършват ротации през София.

Примерно от Тирана Аустриан имат два директни полета до Виена. Ако имаше един полет Виена-София-Тирана-София–Виена Аустриан биха имали още една честота от Тирана, която ще създаде по удобно прекачване за трансферните пътници макар и със стоп в София и в същото време Аустрин ще са монополисти по линията София-Тирана. С един 50 или 70 местен самолет, дори и при ежедневен полет би имало 20-30 пътници за директната линия.

Виена-Будапеща-София-Будапеща- Виена Би удалжило пътуването от София до Виена с около с около 50-60 минути, колкото е кацането и излитането от Будапеща. Ако на някой точно този полет му дава удобна връзка във Виена не вярвам да има проблем да пътува с 1 час повече.

Подобни линии си струва дори да се спонсорират от софийската община или от държавата, защото помагат на София да се превърне в икономически център на региона и ще докарват платежоспособни бизнесмени и по богати туристи.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта