Добрата новина е, че имаме технологиите за автоматизиране на обмена на цялата тази информация - МТО условия, положение на заобикалящи обекти (пара и делта планери, коли, други летателни средства). Дори сме стигнали по-напред с т.нар. "hard real time systems" - не само е сигурно, че даден елемент на системата (напр. дрон) ще получи информацията, но също така е сигурно, че ще ще я получи не по-късно от хикс милисекунди спрямо настоящия момент. Успоредно с това, AI учените развиват все по-съвършени експертни системи, които да са в състояние на вземат правилно решение, вземайки под внимание максимален брой фактори. Струва си да се отбележи, че ако при пилотите има вероятност да изпуснат показанието на някой уред, то при автоматизираната система това няма как да се случи - по тази причина домашният ви компютър може да смята интеграли вярно по 24 часа без прекъсване, което не е по силите на човешко същество.
Колко бързо авио индустрията ще усвои и внедри тези технологии е отделна тема. За всеки 3-ма ентусиасти, които ще искат да летят на безпилотни самолети от утре, ще се намерят 6-ма, които да им кажат, че това никога няма да стане. Това е факторът, който кара тези трима да продължат да работят здраво и да създадат технология/продукт, която да е толкова добра, че останалите 10-има да им се доверят и да я пуснат в експлоатация след 5-10 години тестване.
