
...а какво става с ФОНДА
Нискотарифната ирландска авиокомпания "Райънеър" (Ryanair) съобщи днес, че до октомври ще закрие базата си на летището в Рюге, Южна Норвегия, тъй като норвежкото правителство въведе нов пътнически налог, информира "Маркетуоч".
Компанията е представена и у нас и от началото на септември започва да изпълнява полети по 21 дестинации от и до София.
Закриването на базата ще намали трафика на авиопревозвача в Норвегия с 50 процента, или 900 хил. пътници годишно.
На пресконференция в Осло главният търговски директор на "Райънеър" Дейвид О'Брайън посочи, че решението изцяло се дължи на данъка.
Намалете данъка тази седмица и се отказваме от плана, заяви той.
По-рано тази година Норвегия реши да въведе данък от 80 норвежки крони (9.55 долара) за всеки заминаващ пътник от 1 юни. По тази причина "Райънеър" ще закрие базата си в Рюге до 29 октомври и ще анулира 16 маршрута, включително до Брюксел, Рига, Дъблин, Солун и Единбург, посочи О'Брайън.
Частното летище "Рюге" обяви, че ще прекрати работа напълно, което ще засегне 1000 местни работни места, тъй като без "Райънеър" не може да поддържа дейността си.
Авиокомпанията уточни, че ще премести четири от самолетите си и кабинния персонал от Рюге в други бази в някои от 33-те страни, в които работи. Част от запазените полети от Норвегия ще бъдат пренасочени към други летища.
Наскоро и в София О'Брайън предупреди България да внимава да не допусне грешките на други държави при концесията на летищата, където впоследствие цените са били вдигнати, което е отблъснало редица превозвачи.
http://www.dnevnik.bg/biznes/turizam/20 ... ia_zaradi/....и пак от този сайт:
На въпрос дали лошият опит на други летища е накарал "Райънер" да се оттегли от тези пазари директорът обясни, че до Тирана никога не са летели, но от и до Атина не са разширили мрежата си с дестинации,
Дейвид О'Брайън, главен търговски директор на ирландската компания цитира данни, според които българската компания дължи на летище "София" такси за близо 3 години назад на стойност около 30 млн. евро, а в същото време е раздала дивидент на акционерите си за 8 млн. евро. О'Брайън допълни, че същата компания чрез собственика си държи по 40% в концесионерите на летищата във Варна и Бургас и попита дали и на тях дължи пари. Той се пошегува, че
http://www.dnevnik.bg/biznes/companii/2 ... ravomerna/