Нов правителствен самолет (A319, LZ-AOA и LZ-AOB)

Мнениеот Toni » 02 Авг 2004 17:35

100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Делян » 02 Авг 2004 17:38

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот борден » 02 Авг 2004 20:04

Аватар
борден
супер спотър
 
Мнения: 508
Регистриран на: 20 Дек 2003 22:12
Местоположение: София

Мнениеот Toni » 02 Авг 2004 21:06

Последна промяна Toni на 03 Авг 2004 00:02, променена общо 1 път
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот harrier » 02 Авг 2004 23:32

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Toni » 02 Авг 2004 23:38

100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот harrier » 02 Авг 2004 23:42

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Toni » 03 Авг 2004 00:00

Изображение

Това е въпросната грефика, която се отнася за добрия случай: по-мощните двигатели, вятър 0, 0° наклон на пистата, температура малко над 26°C, A/C off.

В оптималния случай за излитане с маса 68 тона, трябва писта поне 3200м, което е почти на лимита на гумите от 210mph/338km/h.
прдполагам, че на всички е ясно какво означава да се зарежда гориво до капачката - много малко полезно затоварване. Освен това никой не пълни до горе.....е въпросът до къде може да долети този самолет?
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Делян » 03 Авг 2004 04:35

Е, поне са го мислили да става за новата писта!
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот slice » 03 Авг 2004 09:36

работата, колеги е там, 4е никой не се е сетил за това!
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот toni75 » 25 Авг 2004 16:33


http://mediapool.bg/site/bulgaria/2004/ ... 04bg.shtml

Кабинетът ще замени с Боинг 737-500 двама правителствени самолети ТУ 154 и ТУ 134. Остарелите руски машини ще бъдат продадени, а заместващия ги Боинг ще се вземе на лизинг, съобщи в сряда транспортното министерство.
Според съобщението, премиерът Сакскобургготски е одобрил замяната на руските ТУ с американски Боинг, но с условието да се избере най-икономичния вариант, без разходи за държавния бюджет.
По този повод вицепремиерът Николай Василев е предложил варианта продажба на двата сегашни правителствени самолети и наемането на лизинг на Боинг-а, който ще ги замести. Според предварителните прогнози, от продажбата на двата руски самолета държавата ще получи 2-3 млн.лв., които ще бъдат достатъчни за вноските по оперативния лизинг на американската машина за три години.
При всички положения в бюджет 2004 и 2005 средства за новия правителствен самолет няма да се отделят, твърдят от ведомството на Василев.
От ведомството на вицепремиера Николай Василев уточняват, че за закупуването на лизинг на новия самолет ще бъде обявена обществена поръчка, като при процедурата обаче ще действат и клаузите за националната сигурност.
По време на предишното управление на ОДС се заформи скандал със закупуването на ВИП-правителствения самолет "Фалкон". На транспортният министър Вилхелм Краус тогава бе възложена задача да купи специален самолет за облитане на въздушното пространство. Вместо това, през 1999 г. кабинетът Костов се сдоби с ВИП-самолет "Фалкон 50" с клауза за обратно изкупуване и изработване на нов самолет "Фалкон 2000". При подписването на договора с френската компания "Дасо интернешънъл" не са търсени други оферти. С идването на власт на сегашното правителство Сакскобургготски започнаха финансови одити и се появиха обвиненията, че машините са купени неизгодно и е можело да се постигне по-добра пазарна цена.
От ведомството на Николай Василев днес съобщиха още, че ръководството на правителствения "Авиоотряд 28" съвместно с експерти от държавната авиокомпания "България Ер" вече са започнали проучване на пазара за наемане на Боинг 737-500. Изискването е самолетът да е под десетгодишен.
От транспортното министерство уточняват, че и двата правителствени самолета ТУ-134 и ТУ-154 са морално остарели. Ресурсът на ТУ-134 е изтекъл преди две години, а ТУ-154 с големите си размери, шум на двигателите и разходите по експлоатацията му е неефективен.
Изборът на Боинг 737-500 е заради техническите характеристики на машината, които покриват изискванията на стандартите за международни полети. Самолетът има ниска разходна норма на гориво от 2.1 тона на час, което е икономичен вариант на фона на растящите цени на петрола и на авиационното гориво. Разходът на гориво на ТУ 154 е 5 тона на час, а ТУ 134 - 3 тона на час, уточниха от транспортното министерство. За ТУ 134 вече има и въведени ограничения за кацане на летищата в страните от ЕС заради шумовите показатели.
В съобщението се посочва, че експлоатационните разходи на този тип самолети Боинг са сред най-ниските в света, не само в сравнение с руските машини, а международните летища ги обслужват с резервни части. Експлоатационните разходи включват разходите за поддръжката на техническата и летателна готовност на самолета, разходите по обучение и поддръжка на летателния състав, както и преките разходи за всеки полет.
За предстоящата смяна на правителствените самолети вече са информирани президента Георги Първанов и председателя на парламента Огнян Герджиков.
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот Делян » 25 Авг 2004 18:48

Авиоотряд 28 със самолет на старо. Това не го разбирам!
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот toni75 » 29 Авг 2004 14:02

Аз се замислям за нещо друго: идеята да се купу точно B737 е за да се ползвал от България Ер. Но нали в един момент тази авиокомпания ще се приватизира.
Възникват следните въпроси:
1) Дали новият собственик ще е заинтересован да ползва под наем самолети на държавата ?
2) На какви цени ще се отдава този самолет под наем и няма ли да се получи конфликт на интереси ? А може би точно това е целта ? :)
3) Реално ли е да се смята, че това, самолета да (може да) се ползва и от България Ер е толкова важно, че да стане основният критерии за избор на нов правителствен самолет ?

Има ли в други държави подобна практика, правителствените самолети да се отдават под наем на авиокомпании ?
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот slice » 29 Авг 2004 16:42

аз имам и един друг въпрос... като го вземат на лизинг да предполагме ли че интериора ще си е чисто пътнически? Това не е ли тъпо?
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот Stoyan » 29 Авг 2004 20:22

Ami ako ostane varianta da se izpolzva i ot Bulgaria Air ne e mnogo nelogi4no. Ina4e da si vzemat business jet.
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

cron