Предварителните резултати на Bombardier Aerospace?
Излязоха предварителните резултати на Bombardier Aerospace. За тези които искат да ги прочетат в оригинал информацията е на http://www.bombardier.com/en/corporate/ ... 0d8007d2c8
За останалите ще направя анализ на предварителните общи резултати. Финансовата година приключи на 31 януари 2009 година и пълен отчет ще имаме на 2 април 2009 година.
Общо за миналата финансова година са доставени 353 самолета или с 8 по-малко от предходната завършила на 31 януари 2008 година, в която бяха доставени 361 самолета. Тази фискална година са доставени 239 бизнес самолети /предходната 232/ и 110 регионални самолети /предходната 128/ и 4 амфибии /1 предходната/. Очакванията за тази година са 10% спад при бизнес самолетите и 10% ръст при турбовитловите. В резултат на което, ще бъдат съкратени 1360 души от поделението за бизнес самолети. От тях 1010 са временно наети и 350 на постоянен трудов договор. Останалите ще бъдат пренасочени в рамките на компанията. От намаляване на работната сила ще бъдат намалени разходите с 5 милиона долара. Съкращенията ще се извършат в 4-5 месечен период считано от началото на февруари. Общо заетите в компанията са 30 000 души. Заедно с това, компанията ще приеме на работа 260 нови специалисти за развитие на моделната линия .
По отношение на твърдите поръчки за миналата фискална година са приети 262 нетни поръчки за бизнес самолети /452 за предходната/, 114 нетни поръчки за регионални самолети /предходната 238/ и 2 нетни поръчки за самолети амфибии /8 за предходната/.
Както се вижда налице е значително спадане на заявките за самолети, което ще окаже значително въздействие на компанията в бъдеще .
Заедно с финансовите резултати, ръководството на компанията разкри и някои от задачите в бъдеще. От заявките се вижда нарастване на интереса към малките и икономични турбовитлови самолети. Особено силен е интереса към серията Q и най-големия от нея Q400 и за това ще се увеличи производството . Другата голяма задача, по която ръководството ще работи е намаляване на разходите. Във връзка с това се предвижда да се премести производството на телата на самолетите от Япония в Китай и Ирландия. Ще се положат големи усилия заедно с специализираните компании за производство на двигатели за намаляване на разхода на гориво.