Пак ще кажа, че според мен не е толкова важно каква позиция заема този или онзи редови служител в РВД повдигнал дадени въпроси. Много по-важно е дали наистина съществува проблем, който увеличава риска от тежка авиационна катастрофа. Явно е че в момента съществува сериозен проблем и това е потвърдено от експерти към СЗРАС, които са установили, че:
„Техническите средства и системи на работно място София-Кула не подпомагат в достатъчна степен изпълнението на функционалните задължения на РП.“
Както и че:
„Работно място София Кула на летище София не съответства на новата конфигурация и разположение на приетите за експлоатация нова ПИК и нов терминал.“
Сега и в министерство на транспорта и в РВД са се заели по-сериозно и са ускорили темпото, но ако не беше станал този огромен скандал всичко щеше да си върви по старому и до 2020г. още нямаше да са се размърдали. Прочетох в сайта на г-н Ганев, че той лично е изпратил писма до всички институции, с което явно е ускорил значително работата по този проект. Тъжно е че въпреки огромните заплати, ръководството на РВД са допуснали този опасен проблем.
Говорих с пилоти на големите самолети и те си признаха, че изпитват страх да кацат на летище София, винаги са нащрек дали няма да излезе някоя кола, или самолет на полосата. Авиокомпаниите с пълно право могат да имат финансови претенции към РВД, тъй като таксите, които плащат са за безопасност, а в същото време има официална констатация от СЗРАС, че е повишен риска за полетите при кацане и излитане на летище София.
Дано само по-бързо да построят тази контролна кула, че сигурно и на авиодиспечерите, които работят на кулата не им е лесно и се потят за да не допуснат да се случи най-лошото.