Безопасност на полетите (бюлетини)

Мнениеот toni75 » 25 Май 2004 14:43

Интересна е тази система...
Но дори и да не вдигат мокета и т.н. можеше (според мен) да прелетят ниско над полосата и РВД-то (например) да погледне дали колесника им е прибран (нали и без това са обикаляли в кръг над летището докато изразходват горивото). Да не говорим, че и некои спотер (от тези дето са на оградата :wink: ) можеше да им каже, че колесника си е прибран и да си продължат полета. :lol: :)

А как се поддържа налягането в кабината "ръчно": стюардесите подпират вратата да не се отвори или как :wink: :) ?
А изобщо какво представлява една система за поддържане на налягането в самолета ? Теоретично би било достатъчно да се затвори херметично кабината на земята (когато отвън и отвътре налягането е едно и също), а като самолета се издигне във височина налягането отвън пада, а вътре (поради херметичността) си остава каквото е било на земята. На практика обаче мога да си представя, че въпреки херметичното изолиране МОЖЕ БИ има все пак загуба на налягане във въздуха, която трябва да се компенсира по някакъв начин. Това се връзва идеално с факта, че понякога в полет ушите ми заглъхват, а на един полет ми се случи дори много да ме заболят (интересното е че в същия този полет на човека до мен му нямаше нищо на ушите :roll: ).
Ако някой знае как стоят тук нещата може би сте си отговорим на въпроса какво значи "налягането да се поддържа ръчно" (дали трябва да се разчита на стюардесите за тази работа или не :wink: )
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот Toni » 25 Май 2004 14:51

Адаш ,
налягането в кабината по време на полет се поддържа от климатичната система и отговаря на надморска височина 2200-2400м. Процесът есе рагулира автоматично, единствено се задава температура в салона. Когато системата откаже, трябва да се грижиш "ръчно".
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот ATC » 26 Май 2004 18:28

Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот toni75 » 26 Май 2004 19:18

toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот slice » 26 Май 2004 23:45

е това вече е интересна наредба!

необходимо ли е инжинер да каже нещо очевидно.... мисля, че и той от разстояние няма да види, ако колесника не се е lock-нал в позиция, а просто си виси!, а в горния случай мисля, че ако капаците са затворени той вече няма какво да каже повече!
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот ATC+ » 27 Май 2004 20:44

Може но представи си ако стане нещо после кой ще се носи отговорноста ,това май е проблема в случая ,трудно се намира някой такъв
ATC+
 

Мнениеот toni75 » 27 Май 2004 21:37

Ами като е така оставят самолета да издуха тонове керосин над София => шум, замърсяване на околната среда, загуби за авиокомпанията
и накрая каца пак в София => ядосани пътници => пак загуби за авиокомпанията :?
Кой губи от цялата работа :?: :!:
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот slice » 28 Май 2004 16:11

е губи компанията, но печели инжинерът :)
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот ATC » 30 Май 2004 08:38

Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот harrier » 30 Май 2004 10:21

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Toni » 30 Май 2004 10:52

100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот harrier » 30 Май 2004 14:08

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Toni » 27 Ное 2005 23:50

Журналистите се сетиха, че е има такива събития!!!

28 инцидента с наши самолети за три години
Фалконът на властта летял с ранено крило
Пилоти върнали пътници в София само с един двигател

Самолетните катастрофи са едно от най-ужасните неща, които се случват на човечеството през последните сто години. Цената на всяка от тях е огромна - загиват стотици пътници, унищожава се техника за десетки милиони долари. Въпреки все по-модерните самолети и професионализма на работещите в бранша никой не е застрахован от най-лошото. Тежки катастрофи напоследък станаха със самолети на авиокомпании като "Ер Франс", "Остриън еърлайнс", "Хелиос еъруейз" и др. Слава Богу, за последен път български самолет падна преди 17 години - на 2 август 1988 г. Слава и на българските пилоти, авиоинженери и техници, които напук на безпаричието денонощно демонстрират висок професионализъм и полагат нечовешки усилия да поддържат поостарелия самолетен парк на максимално безопасно ниво.
Въпреки това техниката си е техника и между 1 януари 2002 г. и 31 октомври 2005 г. у нас са станали 28 сериозни произшествия. Те са проучвани внимателно от Специализираното звено за разследване на авиационни събития към Министерството на транспорта. Причините за тях и изводите бяха отчетени от ръководителя на звеното Атанас Костов в доклад на проведената преди няколко дни в София Национална конференция за безопасност и сигурност в транспорта. Костов убеди огромната авиационна аудитория (над 150 специалисти), че единствената цел на разследването е обективно да установи причините за всеки случай и да разработи строги мерки подобно събитие да не се повтори. Разследването
не търси вина
и отговорност
от отделни лица, това е предмет на други организации, подчерта Атанас Костов.
Един от най-сериозните инциденти е с правителствения FALCON 2000. При излитане от летище Варна на 25 юли 2005 г. в 23,50 часа машината удря последователно дървено колче, преминава през странична ограничителна лампа, разрушава втора и накрая чупи с крилото си друго колче, високо 1,10 метра. След което все пак се издига във въздуха и каца на летище София без последствия за пътниците. Следполетният преглед установил вдлъбнатини по дясното крило и дълбок прорез на вътрешната гума на основния колесник.
Разследването на инцидента сочи като основна причина факта, че командирът на самолета не е спазил маркировката за рулиране и не е определил точно мястото на самолета на старта за излитане. Той бил заблуден за реалното местоположение на машината от недостатъци на летищната маркировка. До извода инспекторите стигнали едва след разследване на друг подобен инцидент на летище Варна. Предложено било незабавно полагане на нова маркировка. Това вече е изпълнено, с което е отстранена опасността от визуално заблуждение на пилотите, излитащи от Варна нощем и при понижена видимост, категоричен бе Атанас Костов.
Още по-сериозен инцидент с френски турбовитлов самолет ATR 42-300 на "Виаджо ер" станал на 1 май 2005 г. След излитане по редовен полет София - Виена възникнал
пожар
в десния мотор
Екипажът го потушил и с разрешение от кулата в Белград самолетът се върнал в София с един двигател. Разследването установило, че причина за инцидента е разрушаване на уплътненията на корпуса на лагерна кутия в двигателя, скъсване на маслен тръбопровод и възпламеняване на изтекло масло. Звеното препоръчало на "Виаджо ер" да вземе цял куп мерки, с които да възпрепятства бъдещи пожари в двигателите на АTR. Звеното уведомило френското бюро за разследване на авиационни събития - ВЕА, което изпратило свой представител за разследването. Имайки предвид голямата опасност от подобен инцидент, за безопасността на бъдещи полети звеното предложило на производителя на самолета Avions de Transport Regional (АTR) в Тулуза да коригира част втора в бордния справочник за действия на екипажа при особени случаи (Quick Reference Handbook - QRH) на ATR-42-300. Тази мярка за безопасност показва изключително важна функция на разследването - да отправя директни препоръки към производителите на самолети за повишаване безопасността на полетите не само на национално, а и на световно ниво. Мярката ще засегне над 250 ATR 42-300 в целия свят.
Белчо Цанев
http://standartnews.com/archive/2005/11 ... 632_11.htm



Наш боинг оцеля с “кипърска” повреда
Наш Боинг 737 преодолял проблем, заради който самолетът на кипърската авиокомпания "Хелиос еъруейз" неотдавна падна край Атина. На 8 ноември 2003 г. машината излетяла в 19,28 ч без пътници от Стокхолм към София. Във въздуха се включила звукова сигнализация, предупреждаваща за намаляване на налягането. Пилотите превключили на ръчно регулиране, но налягането продължило да пада. Екипажът поставил кислородни маски и поискал аварийно кацане във Варшава. При снижение за кацане обаче летците установили ръчен контрол на налягането и продължили към София. Събитието било класифицирано като сериозен инцидент. Разследването установило, че причината е отказ на отоплението на системата за автоматично регулиране на налягането след обледеняване на клапан, което довело до блокирането му. Комисията задължила "България ер" да провери системата за автоматично регулиране на налягането на всички самолети и да включи в програмите за техническо обслужване на машините периодична прецизна проверка на авариралата система. Оттогава подобни инциденти в авиокомпанията не са се случвали.
Безопасността на полетите е държавно задължение.
Досега са разследвани 18 произшествия, 10 сериозни инцидента и 250 инцидента с наши самолети в чужбина или на чужди машини у нас. Сега у нас се въвежда общоевропейска програма за докладване на авиационните събития в ЕС - ECCAIRS.
http://standartnews.com/archive/2005/11 ... 632_12.htm
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Toni » 07 Апр 2006 18:47

Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Toni » 07 Апр 2006 18:51

Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта

cron