Инвеститор е столичната община, а част от финансирането е от една от оперативните програми

Отделно от това, общината е публикувала и изложила пред гражданите за обществено обсъждане всички свои калкулации за бъдещите планове за застрояване и населяване за десетки години напред - има ОУП, ПУП, дискусии за всяка линия на метрото, ... Отделна тема е кой е разбрал, кой не е разбрал и кой какво си мисли

Обикновено най-недоволните винаги ги пропускат тези занимания...
Аз не случайно писах, че е хубаво всеки да се качи на метрото и да огледа всяка станция, за да прецени дали метрото е максимално ефективно и обслужва вече заселените райони.

Нека не забравяме, че линия с твърде много спирки би намалила средната скорост на движение на метрото, отделно от това би оскъпила проекта.

Ако линия едно минава през няколко квартала, то линия 3 минава през Левски В, Левски Г, Сухата река, Хаджи Димитър, Яворов, ... - не са по-малко кварталите... По-лошото - линия 3 няма да минава през жп гарата - съответно пътуващите ще трябва да се прекачват. Сега ще имат шанс да стигат директно, с цената на компромис - пътуване през Обеля

Нека не забравяме, че на летището пристигат хора, които ще продължат своето пътуване с влак и/или автобус, но и такива, които живеят в София. Би било полезно да се продължи И линия 3 до Т2 - така още повече хора биха имали възможност да ходят до летището с метро.
Градската железница е една много хубава идея, която надали скоро ще види бял свят - нито БДЖ е в цветущо здраве, нито Центъра за градска мобилност - ще трябва да мине още време, за да могат 2-те компании да стигнат до идея и компромис за поделянето на разходите/приходите за подобно решение
