от DLoad » 27 Юли 2014 00:10
Airbus подаде заявка за патент за пилотска кабина без прозорци
Статия, публикувана в Seattle Post-Intelligencer , описва заявка за патент от Европейската аерокосмическа компания Airbus, при които пилотите управляват самолета изцяло чрез електронни средства. Заявката за патент с номер US20140180508 А1, е озаглавена "Самолет с кокпит, включващ наблюдателна повърхност за пилотиране, която е поне частично виртуална" и се отбелязва, че тъй като пилотската кабина на въздухоплавателното средство трябва да се намира в носа за да позволява видимост напред, физическите изисквания по отношение на формата на кокпита и количеството необходимо стъкло което се изискват, са аеродинамично и структурно неоптимални.
„По аеродинамични причини ", се обяснява в описанието на заявката за патент" носа в идеалния случай трябва да бъде във формата на ланцет. Освен това, в носа се помещава радара ,колесника и особено пилотската кабина, което изисква да и бъде предоставена много по-сложна форма и структура, с множество радиуси и кривини. "Би било по-добре, се казва в заявката за патента, ако пилотската кабина бъде преместена в друга зона на самолета и пилотите да бъдат оборудвани с изцяло електронни средства за наблюдение и контрол на полета на самолета.
Според заявлението, кабината без прозорци ще съдържа "екран и свързаните средства за прожектиране (включително бек-проекция)" на различни "сцени", включващи околната среда непосредствено пред самолета, а също и "устройство с лазери за формиране на холографски образи ", за да сепоказват елементи като" на 3D образи на земната повърхност "," холограма, представляваща например помощник-пилот на земята, "или" холографско изображение ... на един или повече прибори за летене. "
Липсата на "стъклените повърхности" (т.е., стъклени или други прозрачни елементи) означава, че самата кабината може да бъде освободен от "множество подсилващи структори", необходими за упоратаа на тежестта на стъклото, за сметка на същото количество алуминий. Това означава също, че пилотската кабина може да бъде поставена буквално навсякъде вътре в обема на въздухоплавателното средство, включително близо до товарното помещение, или дори в близост до опашните плоскости на самолета.
Разбира се, заявката за патент е точно това- заявка за патент. Тя не се занимава с въпроси, като например, как точно да се създаде функционална интерактивна холографска картина на полетните измервателните прибори на самолета. Тя не се опитва да разгледа съществени практически въпроси ,за кокпит съставен изцяло от виртуална апаратура, подобни на това, какво се случва по време на извънредна ситуация с частична или пълна загуба на мощност. Въпреки това, заявлението, прави компромис за няколко прозорци но кокпита, в зависимост от това къде в корпуса е разположена пилотската кабина.
Не очаквайте да видите всъщност пътнически самолет без прозорци на пилотската кабина в скоро време; времето, необходимо за големи самолети като тези, построен от Airbus и основният му конкурент Boeing да премине от концепция в реалност се измерва в десетилетия (