Министерството на отбраната се бави от 4 г. с прехвърлянето на 3 имота на транспортното министерство. Обявените концесии не привличат потенциални инвеститори и общината иска да получи аеропорта, за да го развие като учебен, сервизен център, за каргополети и състезания на радиоуправляеми модели
Пустеещото летище Русе брадяса от чакане министерството на отбраната да деактува 3 имота с терени на бившето военно поделение край аеропорта.
Едва тогава транспортното министерство може да прехвърли аеропорта на общината, съобщиха от местната управа. Летателното поле и обслужващите съоръжения вече са отнети от военното ведомство като ненужни.
В активите на летището влизат 5 недвижими имота, публична държавна собственост с обща площ 1 861 559 кв.м, самолетна писта за излитане и кацане, рулева писта и стоянки за самолети.
Последните обещания бяха летище Русе да стане общинска собственост до края на мандата на правителството на Бойко Борисов.
Бившите управляващи искаха да го харижат на общината, тъй като обявената концесия не привлича потенциални инвеститори.
Условията включваха 40 млн. лв. инвестиции за развитие на аеродрума като транспортен център за граждански и карго полети. Освен писти и съоръжения, се предлагат 2000 дка застроен терен на бившето военно поделение край Щръклево. През 2009 г. единствената чуждестранна компания, закупила документи за участие, се оттегля заради кризата и намалелите полети.
Предишните 2 концесионни процедури по времето на тройната коалиция пък се провалят
защото аеропортът е предложен при еднакви условия с аеродрумите във Варна и Бургас.
Сега от общината искат да развият летището за каргополети, като учебен, сервизен център и за състезания на радиоуправляеми модели. За последно самолет от София е кацал в Русе преди 13 г., иначе летището приема пътнически самолети до 1996 г. Оттогава то пустее.
http://www.bnews.bg/article-93493