EADS

EADS

Мнениеот Апостол » 09 Юли 2007 19:39



Изображение

Основните частни акционери в Европейския авиационен и отбранителен консорциум (ЕАДС) са се споразумели единственият главен изпълнителен директор на компанията да бъде германец, информира днес в. "Трибюн", цитиран от ДПА.

Според публикуваната във вестника информация Томас Ендерс, който в момента е главен изпълнителен директор на консорциума съвместно с Луи Галоа, ще бъде избран за поста.

Споразумението за рационализиране на "двойната" френско-германска структура на управление в ЕАДС ще сложи край на споровете сред акционерите на компанията. пише в. "Трибюн".

Споразумението ще бъде неуспех за президента Никола Саркози, който според медиите се стреми да увеличи френското влияние в консорциума, отбелязва изданието.

Французите са приели споразумението, за да предпазят преговорите от евентуален провал, посочва в. "Трибюн".

Според анонимни източници, цитирани от в. "Трибюн", в замяна постовете председател на управителния съвет на ЕАДС и ръководител на дъщерната компания Еърбъс (Airbus) ще бъдат заети от французи.

Галоа, който в момента е директор на Еърбъс, ще остане в управлението на самолетостроителя.

Написаното потвърждава публикуваната преди два дни от в. "Интернешънъл Хералд трибюн" информация, според която споразумението ще даде на Даймлер Крайслер, основния акционер в ЕАДС, правото да посочи главния изпълнителен директор на компанията.

В такъв случай председателят ще бъде избран от най-големия френски частен акционер Лагардер и френското правителство, което притежава 15 процента от акциите на ЕАДС, посочва ДПА.

http://bgnewsroom.com


Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44

Мнениеот Апостол » 10 Юли 2007 20:14



Изображение

Европейският авиационен и отбранителен консорциум (ЕАДС) днес обяви, че не е взел "никакво решение" за управлението си и определи неотдавна появилите се съобщения в пресата като "спекулации", предаде Франс прес.

Френското председателство днес също потвърди, че реорганизацията на управителния съвет на ЕАДС все още не е била обект на "никакво окончателно решение", като по този въпрос е планирана среща между германския канцлер Ангела Меркел и френския президент Никола Саркози на 16 юли.

"Все още не е взето никакво решение по въпроса за ръководната структура на групата ЕАДС и още повече по въпроса за назначаването на нейните управители", се съобщава в комюникето на консорциума.

Според френските и германските вестници привилегированият сценарий е управлението на ЕАДС да бъде поверено на германеца Том Ендерс, а Луи Галоа да продължи да оглавява Еърбъс, която е 100 процента собственост на консорциума, за да въведе в действие плана за преструктуриране "Пауър8".

На срещата на 16 юли в централата на Еърбъс в Тулуза Меркел и Саркози се очаква да разговарят със "стратегическите акционери в ЕАДС" ДаймлерКрайслер и Лагардер.

http://bgnewsroom.com/

Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44

Мнениеот Nikilaki » 12 Юли 2007 13:18

Аватар
Nikilaki
най-спотър
 
Мнения: 311
Регистриран на: 06 Яну 2007 03:41
Местоположение: Germany,Duisburg

Мнениеот Делян » 12 Юли 2007 14:49

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот Делян » 26 Юни 2008 18:59

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот Георги Николов » 27 Яну 2009 12:13

Еurocopter обяви годишните си резултати.
Eurocopter, the world’s leading helicopter manufacturer, fully met its 2008 objectives for helicopter sales and deliveries and increased its turnover by 7.5 %.
In 2008, Eurocopter once again secured its position as the world's No. 1 manufacturer of civil and parapublic helicopters with a total of 588 helicopter deliveries for new military and civil helicopters.
This figure constitutes a production ramp-up of 20% percent as compared to 2007 and reinforced its position as a major branded business division within EADS, counting for a consolidated turnover of 4.5 billion Euros.
Order bookings, still showing strong demand for new helicopter models and services, amounted to 4.9 billion Euros. This included 715 new aircraft. The company’s total order backlog by the end of December 2008 was over 14 billion Euros or the equivalent of 1,550 helicopters.
Although 2009 economic trends are unpredictable and will see cancellations, Eurocopter is confident that its backlog and unique business model should be major assets in retaining its solidity through 2009 and beyond.
Consolidated turnover
55 percent of the company’s turnover achieved in 2008 was related to serial helicopters (equalling 2.48 billion Euros), 32 percent (1.45 billion Euros) derived out of support and services, whereas 13 percent (0.56 billion Euros) were realized from development and other activities.
While 55 percent of the turnover derived from civil and parapublic sales, 45 percent was related to Eurocopter’s military products. The company thereby retained its healthy balance between the civil and military markets. The export share is 65 percent, with 35 percent achieved in the company’s domestic markets (i.e., France, Germany, Spain), proving Eurocopter’s successful strategy of expanding its activities to emerging markets.
Order bookings
Due to the strong market for new helicopter sales, the breakdown is as follows: serial helicopters 59 percent (2.83 billion Euros), support and services 35 percent (1.7 billion Euros) and development and other activities 6 percent (0.3 billion Euros).
Regarding the 2008 bookings, military and civil products count respectively for 36 and 64 percent. The total export rate amounts to 64 percent.
Bookings related to product range
2008 orders were placed for 715 production helicopters as follows:
- 85 units of EC120 Colibri
- 340 units of the AS350/355 Ecureuil/Fennec/EC130 family
- 123 units of EC135
- 81 units of EC145
- 39 units of the Dauphin/Panther/EC155 family
- 35 units of the Super Puma/CougarEC225/EC725 family
- 12 NH90
Eurocopter CEO Lutz Bertling stated: “Our comprehensive and diverse product and services portfolio has once again proven to be perfectly adapted to customer requirements and their broad scope of mission versatility. In 2008, we achieved another excellent sales result.”
Eurocopter made technical progress during the year by fully qualifying the Tiger in its HAP and UHT variants, and by ramping up NH90 production with first deliveries from the Finnish and Australian assembly lines.
Eurocopter delivered the 50th UH-72A Lakota to the U.S. Army last December and won the U.S. Navy as an additional customer for the Lakota. This makes Eurocopter one of the very few European companies to have built up a sustained supplier relationship with the U.S. Armed Forces. Production of the first EC175 prototype co-developed with Chinese partners was launched.
Lutz Bertling continued: “I cannot emphasize strongly enough that our global industrial strategy is a backbone of our market and business strength. We created our 18th subsidiary in Indonesia, linked to the manufacturing of Super Puma airframes in that country, and we enlarged our facilities in Canada, the UK and in South Africa. We also delivered the first Spanish-produced EC135 from our Albacete facility. Even if it is not yet in the 2008 results, our recent achievement of signing for the production of 50 EC725 in Brazil is the result of a long-standing relationship, combined with a production facility.”
He then stated: “It is our aim to raise the contribution of support and services to 50 percent of our turnover by 2020. We have taken first steps towards this goal in 2008 through the acquisition of Motorflug. We invested heavily in training facilities, notably through simulators. As I mentioned last year, Eurocopter is well on its way to becoming a full services provider.”
In 2008, Eurocopter kept on investing in Research & Development, having increased its self funded expenditure by 40 percent in 2008 as compared to 2007.
One of the focal points of the company’s R&D efforts are in the field of environmental compatibility. Eurocopter participates in several pan-European programmes leading up to a “Green Helicopter”, such as Friendcopter, Clean Sky, REACH, the installation of a diesel engine on a light helicopter.
In addition, Eurocopter carried out first flights with an unmanned helicopter and is preparing the next generation of helicopters.
Challenges for 2009
Facing a highly unpredictable market situation and in line with the 2020 agenda of its parent company, EADS, Eurocopter has identified the challenges ahead for 2009 and beyond and will focus on the following targets:
1. Closely monitor and master the effects of the worldwide financial crisis by maintaining maximum flexibility as well as support key customers in getting financings
2. Maintain Eurocopter leadership in innovation and continuous fleet upgrade, by increasing the R&D budget , and prepare the next generation of helicopters.
3. Continue to develop the international presence and extend services based on new acquisitions and technological capabilities .
With these targets, and the strong portion of governmental and support backlog Eurocopter is confident to remain well-positioned to meet the challenges of the years to come.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Делян » 27 Яну 2009 12:44

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот Георги Николов » 27 Яну 2009 12:47

Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Делян » 27 Яну 2009 12:54

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA


Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта