FAA to JAA conversion

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Мнениеот vorkosigan » 07 Ное 2008 19:17

ok.. ;) Чакам да видя....
Някои хора секат дърва защото само така виждат резултата от труда си веднага...
вижте тук... www.airsofia-fto.com
Аватар
vorkosigan
по-спотър
 
Мнения: 107
Регистриран на: 21 Дек 2006 00:52
Местоположение: Плевен

Мнениеот airtop » 08 Ное 2008 12:22

Казаното от мен не е измислица или пожелание, а реалната процедура по конвертиране. Лично ходих в ГВА и говорих с г-н Кунчев по въпроса. Освен това не съм първия минал по този път. Мой познат - "12345" от този форум - лети вече втора (или трета) година в българска авиокомпания. Знам и за други. Не е толкова трудно да се направи. Поне ще кажа, че е несравнимо по-лесно от намирането на 40000Е ;) (чувам че тези дни банките не дават кредити за щяло и нещяло)
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

..

Мнениеот vorkosigan » 08 Ное 2008 14:30

Някои хора секат дърва защото само така виждат резултата от труда си веднага...
вижте тук... www.airsofia-fto.com
Аватар
vorkosigan
по-спотър
 
Мнения: 107
Регистриран на: 21 Дек 2006 00:52
Местоположение: Плевен

Мнениеот airtop » 08 Ное 2008 22:14

Мисля че ти първи си дал съвета си човека да се обърне към ГВА за информация. Темата по естествен начин е посменила курса си и сега по скоро касае конвертиране в български лиценз. 8)
Прекалено много "няма друг начин" чета тук. Форума се превръща във фирмен нещо.
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Мнениеот vorkosigan » 08 Ное 2008 22:57

Някои хора секат дърва защото само така виждат резултата от труда си веднага...
вижте тук... www.airsofia-fto.com
Аватар
vorkosigan
по-спотър
 
Мнения: 107
Регистриран на: 21 Дек 2006 00:52
Местоположение: Плевен

Re: FAA to JAA conversion

Мнениеот airtop » 04 Фев 2009 10:47

Конвертирането на FAA лиценза ми в български вече е факт - вчера си взех бревета.
Процедурата е наистина лесна и евтина:
Подава се заявление в ГВА за полгане на теоретичен изпит (всъщност се минава два пъти изпита по Въздушно право (010) - по един път за CPL-a и IR-a, като вариантите за мястото на провеждане са два - ЧТК или ИВТ) а след изпита/те се подава заявление за "замяна на бревет" (това е термина, който използват в ГВА).
Таксите общо са 150 лв., както следва:
-30 лв. разглеждане на документи
-20 лв.за двата изпита
-100 лв. за издаване на документа
Упражнението ми отне 2 месеца понеже хванах периода на празниците и преместването на ГВА в новата им сграда. Нямаше никакви практически изпити (летателни проверки) или други формалности.

А сега нещо ново:
(нямам доказателства за информацията, която следва - просто "градска легенда" от последния ден, която времето ще трябва да потвърди/отхвърли)
Вчера чух, че ГВА "са въвели" FCL-a и ще го обявят официално съвсем скоро. Не мога да твърдя със сигурност, че това е вярно - просто информацията циркулира из пилотските среди. Очакванията са, че всички които имаме вече издадени лицензи ще получим JAR-овските автоматично (заварено положение). Ако това стане ще се окаже, че съм конвертирал FAA лиценз в JAA за 150 лв.+2 месеца+2 теста на компютър по 15 мин. :mrgreen: - дай боже всекиму. Но това засега е само в сферата на вероятностите. Ако се сбъдне - ще се похваля!
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Re: FAA to JAA conversion

Мнениеот Stoyan » 04 Фев 2009 18:03

Колега, честто за бревета!

Колкото до FCL-a, отвори страницата на ГВА и там ще видиш проектонаредба (ще замени Наредба 1) за лицензиране на авиационния персонал В СЪОТВЕТСТВИЕ С ИЗИСКВАНИЯТА НА JAR-FCL1 и JAR- FCL3.

Дочу се, че въпросната проектонаредба ще стане наредба средата на март месец, но за да се въведат JAR има много изисквания, на които нашето ГВА не отговаря... Така, че ще е само на хартия, но не и на практика. Който успее да се бреветира сега ще утърве JAR-оските изпити.

Това е големият плюс.
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: FAA to JAA conversion

Мнениеот airtop » 04 Фев 2009 19:31

Чел съм проектонаредбата в сайта.
Новото в слуха(информацията) е, че е взето някакво конкретно решение за въвеждането - с други думи е "полувъведена" вече. Такава е мълвата.
Поздрави!
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Re: FAA to JAA conversion

Мнениеот VS11 » 04 Фев 2009 20:34

Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 726
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: FAA to JAA conversion

Мнениеот Iliyan » 06 Фев 2009 22:56

- Знаеш ли за какво служат плешките? - попита той.
- Това е доказан факт, общо знание - отговори тя - това са местата където са били твоите криле, и точно там те ще порастнат отново...
Аватар
Iliyan
спотър
 
Мнения: 48
Регистриран на: 09 Юни 2006 01:23
Местоположение: Johannesburg, South Africa

Re: FAA to JAA conversion

Мнениеот vorkosigan » 07 Фев 2009 00:26

Само ще добавя, че по същото време дадоха Level 2 на ГД"ГВА" и български компаниии загубиха възможност да летят до Америка
Някои хора секат дърва защото само така виждат резултата от труда си веднага...
вижте тук... www.airsofia-fto.com
Аватар
vorkosigan
по-спотър
 
Мнения: 107
Регистриран на: 21 Дек 2006 00:52
Местоположение: Плевен

Re: FAA to JAA conversion

Мнениеот airtop » 07 Фев 2009 17:11

airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Re: FAA to JAA conversion

Мнениеот vorkosigan » 07 Фев 2009 20:56

Обсъждах с колеги тази ситуация и мисля, че ще се получи следното :
1. ГВА вероятно ще се опита да тихомълком да издаде JAA Лицензи на всички, които имат ATPL .. Тъй като всеки който заяви по Приложение 5 да получи JAA свидетелство, трябва да приложи доказателства за съответствие с JAR-FCL на подготовката си и състоянието си е важно да са знае чии са "критериите" за достатъчно - на ГВА или JAA.. Тук ще произлезе първия конфликт.. Ще е твърде арогантно да си затворят очите.

2. Ако JAA ноложи реалните критерии , съгласно JAR-FCL тогава ще се произведе сериозен проблем за компаниите и пилотите, които не са подготвени ( най-вече езиково), за да покрият тестове в JAA сертифициран изпитен център.
3. Изпитите са 14 само за тези , които приравняват ATPL - реално или Frozen. Практически тези които карат курсове за ATPL, без да имат необходимите 1500/500 часа в момента - губят време и пари.. За останалите нива изпитите са 9, но в последствие пак ще стигнат до тези 14 изпита.

4. Таксите за изпити и проверки ще скочат 7-10 пъти - предполагам - 400- 600 лв


Всяко решение и действие на ГВА ще се проверява от JAA . (Но тъй като вече няма такъв офис, проверката ще е от EASA). ГВА имат сериозен стрес от EASA и мисля , че ще са малко глупостите, които ще си позволи да прокара по другия начин...

Всъщност това е проблема, защото по-старата генерация не владее езика в достатъчно добра степен.
Някои хора секат дърва защото само така виждат резултата от труда си веднага...
вижте тук... www.airsofia-fto.com
Аватар
vorkosigan
по-спотър
 
Мнения: 107
Регистриран на: 21 Дек 2006 00:52
Местоположение: Плевен

Re: FAA to JAA conversion

Мнениеот Ka32 » 19 Фев 2009 21:43

Аватар
Ka32
спотър
 
Мнения: 30
Регистриран на: 28 Авг 2008 21:55
Местоположение: Пловдив

Re: FAA to JAA conversion

Мнениеот vorkosigan » 19 Фев 2009 21:52

ЗАсега по наредба 1 ...
Някои хора секат дърва защото само така виждат резултата от труда си веднага...
вижте тук... www.airsofia-fto.com
Аватар
vorkosigan
по-спотър
 
Мнения: 107
Регистриран на: 21 Дек 2006 00:52
Местоположение: Плевен

ПредишнаСледваща

Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта