"защото точно тази граница е свързана с гореспоменатото преминаване на звуковата бариера на въздуха, който обтича крилата"
Без да претендирам за изчерпателност.
Май става въпрос за това:
-Vne или Mne -
Never exceed speed - Скорост, която никога не трябва да се превишава.
За А330:
Operating Performance:
• M NO 0.82 Mach Normal Operating Speed
• M MO 0.86 Mach Max. Operating Speed
• M NE 0.93 Mach
Never Exceed Speed• V NO 330 knots Normal Operating Speed IAS
• V MO 360 knots Max. Operating Speed IAS
За сравнение A340-200/300
Operating Performance:
• Mno 0.82 Mach Normal Operating Speed
• Mmo 0.86 Mach Max. Operating Speed
• Mne 0.90 Mach
Never Exceed Speed• Vno 330 knots Normal Operating Speed IAS
• Vmo 360 knots Max. Operating Speed IAS
• Vne 450 knots Never Exceed Speed IAS
А сега да вкараме и една С172:
Performance:
*
Never exceed speed: 163 knots (187 mph, 302 km/h)
* Maximum speed: 123 knots (141 mph, 228 km/h) at sea level
* Cruise speed: 122 knots (140mph, 226 km/h
Още малко за скоростите:
http://en.wikipedia.org/wiki/V_speeds#Vneи малко за изискванията:
http://cfr.vlex.com/vid/27-never-exceed-speed-19558430А тук малко по-сериозно четиво:
http://books.google.bg/books?id=oawtij10NbgCТа... очевидно за Чесната, скоростта на звука е несбъдната мечта, но и при нея съществува "Vne" и е доста под звуковия праг.
В случая скоростта на звука има отношение основно към измерването скоростта на самолета на полетно ниво, а скоростта, която никога не трябва да се надхвърля ("Vne" и "Mne") е съобразена основно с дизайна и конструкцията на самолета.
А "дали може да се надхвърли на FL350"?
Тук малко фантазия...
-Караш си с М0.82 и попътен вятър в бурята от 100К (за каквато споменават). В един момент става насрещен със скорост 100К. Ето ти 200 възела над "Mno" спрямо въздушният поток. Или обратното - ето ти 200К надолу и Stall speed за текущата конфигурация. Ей на това му се вика турболенция. Не знам дали природата е в състояние да направи това. Все пак - тук цитат:"Въпреки това, пълното описание на турбулентност остава един от нерешените проблеми на физиката."
Малко и за нея:
http://en.wikipedia.org/wiki/Turbulencehttp://en.wikipedia.org/wiki/Wake_turbulenceТа... налягането в сензорите се променя драстично и самолета се оказва на друга височина според въведеното на висотомера стандартно налягане. Автопилота тръгва да коригира или се самоизключва - първото съобщение - "AUTO FLT AP OFF", като може де е изключен и от пилотите...
Само предположение, за това не ми се връзвайте

.
И една друга насока за размисъл - "G" или претоварването в последствие.
Имаше един китайски В747, на който от зор му изкочиха колесниците след фигури от вишия пилотаж над Пасифика.
Поздрави!
И извинявайте за фермана.
