За аварийните изходи на А320

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

За аварийните изходи на А320

Мнениеот milend » 08 Мар 2009 20:34

Здравейте!
Скоро пътувах с А320 на Wizz Air и успях да седна на едно от местата до аварийните изходи при крилата. Както знаете там е по-широчко и удобно. Естествено бях попитан говоря ли английски и бих ли съдействал при нужда от бързо напускане на самолета. Както и да е...разбрахме се за 30 секунди с момичето от екипажа.
После обаче се замислих колко лесно би било психопат или терорист самоубиец да дръпне ръчката и да предивзика декомпресия, а от там и други неприятности.
Въпроса ми е:
Каква е защитата при този тип самолети срещу своеволно отваряне на врата. Как сработва системата, когато се налага евакуация?
milend
най-спотър
 
Мнения: 302
Регистриран на: 14 Яну 2009 21:36

Re: За аварийните изходи на А320

Мнениеот slice » 09 Мар 2009 13:31

на практика, за да се отвори коя да е врата в съвременните самолети първо е необходимо тя да се изтегли навътре (по някакъв начин). В полет това е невъзможно поради голямата разлика между налягането вътре и вън... Освен ако не си Супермен, който спира влак с рамо!

Изображение
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: За аварийните изходи на А320

Мнениеот airwave » 09 Мар 2009 14:24

Бях гледал някакво предаване (не си спомням кое беше, не MythBusters :wink: ), в което разбулваха разни самолетни митове, насадени предимно от киното. Та там правиха един опит - повишиха налягането в един самолет, който беше на земята естетвено, с компресор и помолиха няколко човека да се опитат да отворят кой да е от изходите. Никакъв шанс.
Между другото, друг мит беше, че разликата в налягането, причинена от счупен прозорец или нещо такова, може да откъсне части от самолета и разни седалки с пътниците в тях. Вдигнаха се с един малък и пригоден за опита самолет на достатъчно височина за да има съществена разлика в налягането и отвориха (с механизъм и на релси :wink: ) една врата, като бяха сложили чаша с доматен сок на масичката близо до вратата. Нищо не стана, освен че доматения сок замръзна за около 2-3 секунди :D , но дори и чашата не изхвърча навън. Проблемът е само липсата на кислород, но затова са маските.
airwave
спотър
 
Мнения: 36
Регистриран на: 16 Юли 2008 18:21

Re: За аварийните изходи на А320

Мнениеот milend » 10 Мар 2009 08:46

milend
най-спотър
 
Мнения: 302
Регистриран на: 14 Яну 2009 21:36

Re: За аварийните изходи на А320

Мнениеот Емо » 10 Мар 2009 12:03

Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Re: За аварийните изходи на А320

Мнениеот LZ-EZY » 10 Мар 2009 13:41

Аватар
LZ-EZY
супер спотър
 
Мнения: 1092
Регистриран на: 21 Дек 2007 18:19

Re: За аварийните изходи на А320

Мнениеот milend » 10 Мар 2009 15:25

milend
най-спотър
 
Мнения: 302
Регистриран на: 14 Яну 2009 21:36

Re: За аварийните изходи на А320

Мнениеот BHAir2 » 14 Мар 2009 12:20

Аватар
BHAir2
най-спотър
 
Мнения: 321
Регистриран на: 15 Окт 2004 21:04
Местоположение: Пловдив и София

Re: За аварийните изходи на А320

Мнениеот Емо » 14 Мар 2009 14:24

Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Re: За аварийните изходи на А320

Мнениеот BHAir2 » 14 Мар 2009 14:41

Е вече ми е ясно, и на мен ми беше малко странно да е така...но на NG не съм работил и не знаех как е точно. А иначе схемата е подобна и на AirBus.
Аватар
BHAir2
най-спотър
 
Мнения: 321
Регистриран на: 15 Окт 2004 21:04
Местоположение: Пловдив и София


Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта